Inseminatie Treasure, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kleintje

Re: Inseminatie Treasure, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 16:10

hihi Meija.... het is een volwassen man....

Kijk, er zitten 2 kanten aan het verhaal, maar de manier waarop het nu wordt gespeeld is heel flauw en kinderachtig en had helemaal niet gehoeven.

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 17:20

Kleintje schreef:

UkkieY, met welke hengst dekken jullie dit keer?
Ik dacht overigens dat Touch het eerste veulen van Iris was. Had ze dan voordat ze van je moeder was al een keer een veulen gehad?

Nee voordat we iris kochten had ze al een veulen gehad. We laten Iris dit jaar dekken door Saros van het Gestelhof, hier in Belgie de bekende hengst. Hij veerfd groot dus dat is wel makkelijk , want eerder ik ermee kan beginnen dan ben ik 19 en is het toch wel lekker om een groot paardje te hebben dan En hij geeft ook geen vossen door en daar zijn we ook wel blij mee

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 21:08

Goede hengst inderdaad, mij wel bekend. Weet dat ie onder het zadel was bij Stefan van Ingelhem.

Is ze al gedekt of nog niet? Weet je al of het gelukt is?

Voordat je wat met het veulen kan doen ben je 19! Als ik me niet vergis ben je deze maand 16 geworden. Volgend jaar is het veulen er pas en dan ben je 17. Dan nog 3 jaar laten uitgroeien en dan ben je 20

Ben wel benieuwd waarom jullie voor dit paard hebben gekozen. Op aanraden van iemand of omdat jullie zelf bepaalde punten hadden die jullie wilden verbeteren???

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:02

Kleintje schreef:
hihi Meija.... het is een volwassen man....

Kijk, er zitten 2 kanten aan het verhaal, maar de manier waarop het nu wordt gespeeld is heel flauw en kinderachtig en had helemaal niet gehoeven.

idd ,kleintje en om een veulen aan te geven heb je de papieren van de moeder niet nodig ,hoor .Het dekbewijs dat je van de hengstenhouder krijgt sturen naar het stamboek en bij ge geboorte de aangifte doen en JIJ krijgt de papieren van je veulen .De hengstenhouder heeft meestal genoeg aan een kopij of een stamboeknummer van de merrie .

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 12:53

een schopje omhoog omdat sommigen dit topic toch volgenden.
Gisteren is Treasure weer gescant door de dierenarts.
Ik wist het eigenlijk wel gezien haar gedrag, maar ik weet het nu zeker.
Ze is zo drachtig als het maar kan.
Het ziet er erg goed uit.
Ze zit nu op dag 46!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:35

Gefeliciteerd, harstikke leuk!

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 23:20

Kleintje schreef:
Goede hengst inderdaad, mij wel bekend. Weet dat ie onder het zadel was bij Stefan van Ingelhem.

Is ze al gedekt of nog niet? Weet je al of het gelukt is?

Voordat je wat met het veulen kan doen ben je 19! Als ik me niet vergis ben je deze maand 16 geworden. Volgend jaar is het veulen er pas en dan ben je 17. Dan nog 3 jaar laten uitgroeien en dan ben je 20

Ben wel benieuwd waarom jullie voor dit paard hebben gekozen. Op aanraden van iemand of omdat jullie zelf bepaalde punten hadden die jullie wilden verbeteren???

We hebben voor deze hengst gekozen omdat die veelzijdig is, is goed in springen en in de dressuur. Idd ik ben dan 20 was ff een jaartje vergeten, maar voorlopig heb ik Touch om mee verder te gaan, met Karrie spring ik tegenwoordig en Up niet te vergeten, die is er ook nog.
Saros geeft hele mooie nakomelingen, we waren gelijk verkocht. Hij heeft sterke kwaliteiten die bij Iris minder zijn dus dat kwam ook goed uit.
Van het weekend wordt ze gescand om te kijken of ze drachtig is, denk het niet want ze is daar heel moeilijk in dat was de vorige keer ook zo. Mocht ze niet drachtig zijn dan gaan we nog een keer verder dan wordt ze over een week of wat weer geinsemineerd.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 12:00

Ik hoorde net via via dat Iris drachtig is.. maar van een tweeling.
En nu? Gaat de DA er 1 afknijpen in de hoop dat de ander het overleeft, wordt ze hengstig gespoten en proberen jullie het opnieuw of gaan jullie door en hopen jullie op een goede afloop?

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:06

Kleintje schreef:
Ik hoorde net via via dat Iris drachtig is.. maar van een tweeling.
En nu? Gaat de DA er 1 afknijpen in de hoop dat de ander het overleeft, wordt ze hengstig gespoten en proberen jullie het opnieuw of gaan jullie door en hopen jullie op een goede afloop?

Iris was idd drachtig van een tweeling maar omdat ze niet heel dicht bij elkaar lagen heeft de dierenarts er eentje afgeknepen.
Gisteren is ze weer gescand en het gaat goed met die achter is gebleven dus ze is nu drachtig van 1 veulen

Dus volgend jaar begin juli een veulen , tenzij ze weer een maand overtijd loopt dan word het weer augustus

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 18:13

hey,

zouden jullie mij uit kunnen leggen wat geheinsimmileerd (ofzo)
betekent?

groetjes elena

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:46

geinsemineerd betekend...dat je paard zeg maar kunstmatig word gedekt..meestal komt daar altijd de veearts bij helpen bij het inbrengen van het zaad van de hengst...dus dat de merrie zeg maar niet gedekt word door de hengst....