Dot weer in zomertoilet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pressent

Re: Dot weer in zomertoilet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:01

Wat een mooie fotos vooral die maan ogen maken het erg apart Bloos ziet er erg goed uit!! Haha!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 12:55

wauw!!!!!!!!!!!!!!! Mooi hoor! Wat een mooi getekent paard!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:55

Wat een paard!! Té mooi gewoon.. Kwijl
Dat oranje halster staat helemaal geweldig en wat mooi schoon is je paard, zwijmel zwijmel Haha!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:58

Wauw, wat een schitterend paard!! Hele mooie aftekeningen aan zijn hoofd zeg! Ben zeker benieuwd naar de rest! Leuk halster ook, trouwens Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 14:36

Het oranje halster is haar 'schone' halster, wat ze alleen om krijgt als ze gewassen is en naar shows moet. Dat gaat ook na elke keer weer in de was. Omdat m'n paard officieel Dutch Design heet is oranje een beetje 'onze' kleur.
Het andere is een halter zoals dat in de westernsport gebruikt wordt om je paard in het onderdeel 'Halter' voor te stellen. Dat is dus haar showhalter en heeft ze dus normaal gesproken alleen in de showring om (en heel af en toe voor de foto dus...).

ReignStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:04

Wat een gave merrie zeg! Ben verliefd op dat koppie Lovers
Ik hou helemaaaal niet van tobiano's maar ik vind Dot toch wel errug leuk Haha!

En ik vind dat oranje halster ook leuk Clown

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:08

ImpresBreeze schreef:

Dot is dan ook een Tovero Haha! Clown

=^.,.^=

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:09

Ik durf het bijna niet te vragen maar ............................... Hyper! Haha!

Afbeelding

Ik ben bang dat mijn varkentje alleen niet meer te redden is Clown

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 16:46

Jawel hoor Vigel... Dot is ook niet altijd even schoon hoor, maar ik krijg dat weer helemaal schoon en wit.

Yep Farichta, inderdaad. Dot is hartstikke tovero, ze draagt het tobiano gen en het sabino gen.

ReignStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:18

farichta schreef:
ImpresBreeze schreef:

Dot is dan ook een Tovero Haha! Clown

=^.,.^=

Haha sorry, toen ik het getikt had dacht ik bij mezelf van het zou ook heel goed een tovero kunnen zijn Clown
Zie het verschil tussen tobiano en tovero ook niet zo goed als ik eerlijk ben Tong uitsteken

Maar goed maakt ook niet uit, vind haar iig gewoon heel mooi Haha!

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:26

Bloos! *sprakeloos* Bloos!

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 19:25

mooie foto's
en prachtige paard Kwijl
zo spierwit Wow!
die eerste foto is echt prachtig!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:59

Ons pasgeboren veulentje heeft ook veel wit (tovero paintmerrie). En ik dacht eerst: oei, oei, dat gaat nooit glanzen! En : 'Hoe ga ik dat schoon houden?!'
Maar als ik deze foto's zie: Wauw!!! Mooi hoor! Een prachtig paardje en zo verzorgd!
Jep, als ik de foto's van jouw paardje zie krijg ik weer moed om aan die witte vacht te beginnen! Groetjes en hopelijk is ze ook snel weer opgeknapt!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 20:27

Vroeger was er op mijn oude manege zo'n oude stalbaas, die zei altijd 'Witte paarden glanzen niet'... jammer dat'ie de mijne nooit gezien heeft... Pling Haha!
Zoals ik al eerder zei...véél poetsen! (als er op m'n amerikaanse forum waar veel Halter-mensen komen gevraagd wordt wat ze gebruiken om hun paard te laten glanzen, is het antwoord van velen steevast 'elbow-grease' (elleboog-vet)...
Beter glansmiddel is er niet. Door veel te poetsen krijg je een goed doorbloeding van de huid en een goede talghuishouding op de huid en haren. De talg wordt goed verdeeld, wat een beschermend en glanzend laagje over de haren geeft. Puur natuur en goedkoper kan niet.
Daarnaast met een 'witte' natuurlijk aandelen Quicksilver aanschaffen. Knipoog

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:25

Prachtige foto, en helemaal een prachtig paard!! *verliefd*
Echt heel gaaf, en dat maanoogje erbij (of zijn het er twee Bloos)

Prachtig Ja

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 01:40

Ze heeft twee blauwe ogen.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:31

megamooi paard zeg! wat een beauty, ik krijg weer helemaal zin om mijn meissie te poetsen, want ondanks dat ze zwart is, is het toch een hoop werk Knipoog

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:41

waar ken je quick silver halen en wat is dat voor een spul is dat shampoo????want mijn pony blijf ik soms oook niet wit houden alleen op de dage dat hij ze stal mega netjes houd dan is hij amper vies...maar soms dat maakt hij ze stal zooo smerig...en ik was hem meestal altijd smorgens vroeg op de dag dat ik wedstrijd heb....maar krijg hem dan nooit meestal goed wit

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:42

en wat is jou paard een geweldige kwijlerd ongeloofelijk is het tobiano of is het een paint ik zie meestal het verschil daar niet tusesn maar wat is hij knap zeg

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:32

Citaat:
Daarnaast met een 'witte' natuurlijk aandelen Quicksilver aanschaffen.

zoals je hebt kunnen zien is tie van mij ook meer wit dan bruin, gisteren weer leker de hele middag staan poetsen en wassen heerlijk gewoon. Ik heb er ook echt geen hekel aan, alleen ik was hem op advies van mensen met blauw shampoo, nu ben ik er alleen achter gekomendat ik daar allergisch voor ben. mijn handen zien er niet uit de vellen hangen er aan en het is ook erg pijnlijk Boos!

Nu is mijn vraag Quicksilver shampoo werk dat hetzelfde als blauw shampo of zitten hier toch andere dingen in

Groetjes
Liane

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 14:30

Quicksilver is inderdaad een blauwchampoo, maar veel beter dan die voor mensen. Je moet em ook niet rechtstreeks op je paard spuiten, dan krijg je paarse strepen. Ik doe het altijd op een natte borstel (zo'n zachte sorbo-borstel) en dan schrob ik haar zo in.
Ik heb geen last dat'ie irriteerd ofzo, je krijgt alleen een beetje paarse handen je zou het kunnen proberen, het kan natuurlijk zo zijn dat het niet het 'blauw' is waar je allergisch voor bent, maar één van de andere bestanddelen in die champoo... en anders van die rubber handschoentjes aan...
Quicksilver koop ik bij de ruitershop bij mij in het dorp, maar de paardendrogist heeft het ook. Niet heel goedkoop, maar als je't doet zoals ik, kleine beetjes op een natte borstel en op een nat paard inschrobben, dan doe je er vrij lang mee...

@Lieferdje, tobiano is één van de vachtpatronen die een Paint kan hebben. Dat is dus geen 'ras'naam o.i.d.
Een Paint is een Paint als'ie papieren heeft van de APHA (American Paint Horse Association). Elk ander bont paard heet een pinto (pinto is dus de naam voor 'bont', ook geen 'ras'naam) (en om het nog iets ingewikkelder te maken... je hebt dus ook Paints die geen vlekken hebben, dat zijn 'solids' en die worden geregistreerd in het 'Breedingstock'.)
Binnen het Paintras heb je verschillende vachtpatronen. De twee hoofdpatronen zijn Tobiano en Overo. Overo is nog weer onder te verdelen in o.a. Frame Overo, Splashed White en Sabino (er zijn er meer, maar dit zijn de belangrijkste... echter, op papier wordt er geen onderscheid gemaakt en zijn ze allemaal alleen 'overo'). Dan het je nog een derde mogelijkheid en dat is als je een combinatie van die twee hebt. Als een paard beide genen draagt en dat ook in zijn vacht tot uiting komt, heet het Tovero. En dat is dus wat mijn merrie is. Ze is een Tovero Painthorse en draagt het tobiano-gen en het sabino-gen.
Wil je hier meer over weten kun je kijken op de site van de APHA, bij 'The Breed'.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 15:22

Bedankt Francis!!! ik ga toch maar op zoek naar de Quicksilver en als ik er last van blijft houden koop ik er gewoon van die mooie roze rubbere handschoenen bij. Ik was gisteren ook weer super trots op mijn werk.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 15:34

Ik krijg net een berichtje dat één van de foto's in een paardenspel is gezien... Foto's van mijn paard wil ik niet in zo'n spel, dus degene die ze gebruikt, graag verwijderen. Is overigens wel zo netjes om iemand eerst om toestemming te vragen als je een foto voor wat dan ook wilt gebruiken... Ik heb al toestemming verleend aan iemand om een foto als onderwerp van een tekening te gebruiken, ik ben daar helemaal niet zo moeilijk in, maar wil wél dat het eerst even gevraagd wordt. Kwestie van goede manieren...

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 12:29

vigel1 schreef:
Ik durf het bijna niet te vragen maar ............................... Hyper! Haha!

http://img225.echo.cx/img225/8003/afbeeldi4tu.jpg[/img]

Ik ben bang dat mijn varkentje alleen niet meer te redden is Clown

jij moet niet piepen, die van jou wordt waker gewassen dan de my little ponies van mijn dochter en die gaan elke dag mee in bad! Knipoog
je laat hem zelf in de blubber spelen, eigen schuld! Nagelbijten / Gniffelen
kijk, zo kan het ook, als de blubber tenminste bevroren is:
Afbeelding

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:48

Even Off topic
Ik zag dat je paardje nogal ziek is,... Heel veel beterschap hoor en sterkte Francis !!!