Nieuw paard wezen kijken!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Re: Nieuw paard wezen kijken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:11

littleroosie schreef:
Ik zeg ook niet dat ze niet over een hindernis heen komen, ik zeg met wat voor techniek ze erover heen komen...

Dan hebben we het over de professie van de ruiter. Ik ken iemand met een tuiger die Z springt, tuigers zijn er toch ook niet voor gefokt? Jullie willen beweren dat het springen van een Z parcours alleen met een springgefokte KWPN'er gaat. Dat is gewoon klinkklare onzin! Dat snappen jullie natuurlijk zelf ook wel hoop ik..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:11

BeLoVeD schreef:
Mariek87 schreef:
@ Beloved, ik noem het realistisch.

Ik ben niet laagdunkend over de Haf, ze zijn vast lief, en ik ken ze ook wel gekruisd met Arabier en dergelijke (hoewel het dan geen raszuivere Haf meer is, maar dat terzijde), Haflingers zijn gewoon geen gefokte sportpaarden.

Geen gefokte sportpaarden nee, des te knapper dat er toch mensen zijn die hetzelfde kunnen met een haf als met een Kwpn'er. En als je al zo'n springgefokt paard hebt is het al helemaal makkelijk om een Z parcours te springen, als je eenmaal over de techniek en de springkunst beschikt.

Makkelijk is misschien een wat groot woord, maar je mag het me wel een keer laten zien hoor, als het zo simpel ligt.

Ik zeg ook niet het niet knap is áls het lukt, maar noem eens een voorbeeld van een Haf die verdienstelijk in het Z springt?
Je mag er ook een nachtje over slapen hoor Sigaar

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:12

Ik zeg niet dat je alleen met een springgefokt paard een Z parcours rondkomt.

Maar er zit een wereld van verschil tussen een springgefokt paard en en Haflinger mensen Haha!

En daarbij is het rondkomen 1 ding, de manier waarop en of het ook verdienstelijk is is een tweede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:12

littleroosie schreef:
Tja nou dat is idd ieder z'n menig, als je een beetje niveau wil gaan rijden en een fijne allrounder wil dan red je dat niet meer een haflinger.
Ik weet dat ze er nog jeugdig uitziet maart ze krijgt tijd genoeg om bij te trekken, een laatbloeier.

ZOOOOO pardon???

wat een vooroordeel zeg....
Red je dat niet met een haflinger? Nou gaan mijn stekels overeind, 'een beetje op niveau kan niet met een haflinger'
Nou ik ken genoeg haflingers die de Z2 makkelijk halen....
Arrogantie ten top, met een kwpn is het misschien minder moeite de Z2 te bereiken, dat wil niet zeggen dat een haflinger het niet kan....

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:13

Mensen, mensen, het ging niet om de dressuur Haha! We hadden het over een allrounder op niveau!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 22:15

En dan is de vraag, waar leg jij de grens wat niveau is...

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:15

Mariek87 schreef:
@ Beloved, ik noem het realistisch.

Ik ben niet laagdunkend over de Haf, ze zijn vast lief, en ik ken ze ook wel gekruisd met Arabier en dergelijke (hoewel het dan geen raszuivere Haf meer is, maar dat terzijde), Haflingers zijn gewoon geen gefokte sportpaarden.

Geen gefokte sportpaarden nee, des te knapper dat er toch mensen zijn die hetzelfde kunnen met een haf als met een Kwpn'er. En als je al zo'n springgefokt paard hebt is het al helemaal makkelijk om een Z parcours te springen, als je eenmaal over de techniek en de springkunst beschikt.
[/quote]

Makkelijk is misschien een wat groot woord, maar je mag het me wel een keer laten zien hoor, als het zo simpel ligt.

Ik zeg ook niet het niet knap is áls het lukt, maar noem eens een voorbeeld van een Haf die verdienstelijk in het Z springt?
Je mag er ook een nachtje over slapen hoor Sigaar
[/quote]

Tussen de pony's sowieso genoeg. Ik zit niet in de springwereld, maar heb er op wedstrijden al 10tallen zien lopen. Ik word een beetje misselijk van zulke *ik-voel-me-te-goed-voor-deze-wereld-met-mijn-KWPN-poedersuiker-op-hoge-poten-trutten* zoals jullie. Zich over te goed voor voelen..
[/quote]

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:15

Het ging over het paard, en jullie wilden zo graag een probleem van mijn mening maken..Haha! Jochies.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 22:16

En uhm, met wat voor techniek springt die tuiger dan rond?

lasimir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:17

jeetje wat zijn we weer lekker bezig hier zeg, beetje jammer Slapen
wat wil je van een paardje van 3, dat hij/zij eruit ziet als een volwassen kwpn-er
Maar goed ik vind het wel een leuk paard hoor, hoop voor je dat het doorgaat Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:17

Alacairion schreef:
littleroosie schreef:
Tja nou dat is idd ieder z'n menig, als je een beetje niveau wil gaan rijden en een fijne allrounder wil dan red je dat niet meer een haflinger.
Ik weet dat ze er nog jeugdig uitziet maart ze krijgt tijd genoeg om bij te trekken, een laatbloeier.

ZOOOOO pardon???

wat een vooroordeel zeg....
Red je dat niet met een haflinger? Nou gaan mijn stekels overeind, 'een beetje op niveau kan niet met een haflinger'
Nou ik ken genoeg haflingers die de Z2 makkelijk halen....
Arrogantie ten top, met een kwpn is het misschien minder moeite de Z2 te bereiken, dat wil niet zeggen dat een haflinger het niet kan....

Je haalt me de woorden uit mijn mond..neem Lady..(Puums) Alsjeblieft zeg..

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 22:18

Dit wordt sowieso me eerste KWPNér. Hiervoor heb ik op alles gereden wat maar 4 benen had, voornamelijk arabieren.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:19

littleroosie schreef:
En uhm, met wat voor techniek springt die tuiger dan rond?

Wat kan mij het schelen? Ik ben verder totaal niet geinteresseerd in springen! Vind het een walgelijke tak van de paardensport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:21

Ja en niet alleen Lady en Yvon, maar ook Renee met de hengst Haron vd milt, die lopen de sterren van de hemel en zo luxe gebouwd is hij niet eens, hij zet zich er gewoon 100% voor in, net als Renee..
en toep met Ajax die doen het super in de M2, die hebben pas nog een boel kwpners achter zich gelaten in het M2, ook verschillende met titels etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:21

Lets get back ontopic? Pling

Volgens mij was de vraag van de ts wat we van haar nieuwe paard vonden.. En niet hoe jullie denken over haflingers oid.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:22

Ja je hebt gelijk maar iemand deed nogal laagdunkend over de Haflinger en onterecht. Blijkbaar wist die gene geeneens wat een Haflinger is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:23

Het zijn niet echt heel duidelijke foto's Lachen. Ziet er wel leuk uit Ja. Ik hoop voor je dat het door gaat Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:23

Pebblesje schreef:
Ja je hebt gelijk maar iemand deed nogal laagdunkend over de Haflinger en onterecht. Blijkbaar wist die gene geeneens wat een Haflinger is....

Ik ben het er ook niet helemaal mee eens, maar ieder zijn eigen mening : ).

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:24

Pebblesje schreef:

Ja klopt ik rijd dan ook op een manege en weet niet hoe ik een paard op moet zadelen.
Daarnaast ken ik maar liefst 5 paardenrassen uit mijn hoofd..

Gaaaap

Kom op zeg..

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:24

r00z schreef:
Pebblesje schreef:

Ik ben het er ook niet helemaal mee eens, maar ieder zijn eigen mening : ).

Dat was wat ik bedoelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:25

Mariek87 schreef:
Pebblesje schreef:

Ja klopt ik rijd dan ook op een manege en weet niet hoe ik een paard op moet zadelen.
Daarnaast ken ik maar liefst 5 paardenrassen uit mijn hoofd..

Gaaaap

Kom op zeg..

Ja en ik heb een veeeel te dikke haflinger die wel een kar kan trekken, maar alleen in stap.
Geen allround pony... dressuur kan ze niet hoor, een beetje op niveau zal nooit lukken en springen al helemaal niet, 30 cm is veels te hoog Slapen

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 22:26

Ik weet prima wat een haflinger is en ik vind ze leuk voor de recreatie. Dat sommige wel op een wat hoger niveau kunnen lopen vind ik harstikke leuk en gun het die mensen ook van harte.
Maar het worden hierdoor nog steeds geen sportpaarden.

En tja dat het jou niet uitmaakt hoe een paard springt, mensen die zich er wel interesseren vinden dit wel belangrijk. Hoe beter de techniek hoe beter het paard kan springen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:26

Pff wat een discussie.

Ja haflingers kunnen weldegelijk hoog komen, maar je ziet gewoon meer KWPNers omdat die wat makkelijker zijn en er wat meer aanleg voor hebben.
Al zeg ik niet dat haflingers het niet kunnen.. ik heb zelf 4 haflingers.

Ontopic:
Beetje wazige foto's, maar loopt leuk zo te zien Ja

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:29

littleroosie schreef:
Ik weet prima wat een haflinger is en ik vind ze leuk voor de recreatie. Dat sommige wel op een wat hoger niveau kunnen lopen vind ik harstikke leuk en gun het die mensen ook van harte.

En tja dat het jou niet uitmaakt hoe een paard springt, mensen die zich er wel interesseren vinden dit wel belangrijk. Hoe beter de techniek hoe beter het paard kan springen.

Ik durf te wedden dat je het gewoon niet kan op een haflinger zelfs niet een M proefje, omdat je Kwpn'ers en arabiertjes blijkbaar gewend bent.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:29

BeLoVeD schreef:
littleroosie schreef:

Ik durf te wedden dat je het gewoon niet kan op een haflinger zelfs niet een M proefje, omdat je Kwpn'ers en arabiertjes blijkbaar gewend bent.

Ach gut Ja tuurlijk meid, jij bent de beste en alle KWPN'ers zijn zo makkelijk!