Sion @ work .. goede combinatie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re: Sion @ work .. goede combinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:30

Dat gezeur ook altijd over de slof! moet ieder lekker zelf weten Lachen Ik vind jullie leuk bij elkaar passen Lachen jammer dat je niet echt rijfoto's hebt geplaatst..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:32

Citaat:
Maar goed wat ik daarmee probeer duidelijk te maken is dat een ruiter / amazone altijd wel een reden heeft om een slof te gebruiken. Iemand anders vindt die reden misschien niet altijd even goed, maar als je de situatie niet kent kun je er ook niet echt over oordelen. Daarbij blijft dat het wel een eigen keuze blijft vaak!

Helemaal gelijk in. Juist slofgebruik is voor iedereen anders. De 1 pakt em ook sneller als de ander. Ik ben absoluut niet voor een slof. Vind het iets voor alleen goeie deskundige ruiters die em juist gebruiken. Maar ook dat is weer persoonlijk, wanneer vind je iemand een goeie ruiter? Vandaar dat het een discussie is die eindeloos is.
Al kan iemand natuurlijk best wel aangeven waarom ze de slof gebruiken bij dit paard Lachen

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:35

Maar maar mensen toch,dit is weer typisch Bokt eh! Gaat dit weer zo'n zeur-topic worden over de slof?! Boos! Ze zal wel een reden hebben om met een slofteugel te rijden! En ze is toch niet verplicht om die reden te zeggen!Niemand heeft daar toch iets mee te maken.

Trouwens,ik vind dat je een heel mooi (glimmend Knipoog ) paard hebt! Jullie staan leuk bij mekaar Lachen

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:44

tuurlijk is het niet verplicht.. maar maar mijn idee heb je het ding er niet voor de lol bij hangen.. en als je dan een paard met hulpteugel ziet ga je je toch afvragen waarom ze daar voor gekozen hebben..
het lijkt me niet zo heel moeilijk om gewoon even kort te zeggen waarom je met slof rijd.. moet het desbetrefende persoon natuurlijk zelf weten.. maar het haald een hoop vragen weg bij je mede bokers en je voorkomt er zo'n discussie mee..
verder vind ik het een leuke combinatie.. Haha! suc6 er mee..Knipoog

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:48

Waarom zou ze geen slofs gebruiken als haar paard moeilijk in de hand komt enzo...? Toch niks mis mee.

Leuke combi Haha!
't is een lekker ding dat paardje! Vingers aflikken

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:50

Van mij mag ze met slof rijden hoor. Maar dan moet ie wel een stuk losser hangen dan wat ik op de foto's zie.... Nu staat ie zo strak dat z'n kop naar beneden getrokken wordt. En daarvoor is de slof niet bedoeld.

Shanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:52

ooohhh alsjeblieft zeg!

DOE DIE SLOF LOS, of doe hem af als je er niet mee kan rijden, waarom rijd je er eigenlijk mee???

En probeer je handen niet zo vast te zetten(-> galopfilmpje)

Als je altijd zo met hem rijd zeg ik Nee, geen goede combinatie

Sorry, hier heb ik verder echt niets over te zeggen.....

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:31

Shanky schreef:
ooohhh alsjeblieft zeg!

DOE DIE SLOF LOS, of doe hem af als je er niet mee kan rijden, waarom rijd je er eigenlijk mee???

En probeer je handen niet zo vast te zetten(-> galopfilmpje)

Als je altijd zo met hem rijd zeg ik Nee, geen goede combinatie

Sorry, hier heb ik verder echt niets over te zeggen.....

er is niks mee met je eigen mening te zeggen maar kraak de mensen dan eens niet helemaal af.
Dit kun je ook op een andere manier zeggen...

j0rien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:46

Ik heb pas een paar keer op hem gereden dus ben nog niet gewend aan het paard en ik probeer ook zoveel mogelijk dingen te verbeteren! Alleen niet alles lukt in één keer.. ik vind zelf ook dat ik de slof een beetje te strak heb. Ik ben het niet heel erg gewend om met slof te rijden, maar moet er nog wel wat dingen aan verbeteren. bye

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:50

je mag het hel;emaal zelf weten groot gelijk

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:05

j0rien schreef:
Ik heb pas een paar keer op hem gereden dus ben nog niet gewend aan het paard en ik probeer ook zoveel mogelijk dingen te verbeteren! Alleen niet alles lukt in één keer.. ik vind zelf ook dat ik de slof een beetje te strak heb. Ik ben het niet heel erg gewend om met slof te rijden, maar moet er nog wel wat dingen aan verbeteren. bye

Zoals ik al eerder zei is er niks mis met slofgebruik, ik ben er niet op tegen dus. Erg goed trouwens dat je zelf al bezig bent met zoveel mogelijk te verbeteren!!
Bovendien neem ik aan dat er op de stal waar Sion staat ook vast wel les is enzo, dus komt helemaal goed. Vindt het nog steeds een leuk paard, dus........

........Sorry dat ik zo nieuwsgierig blijf hoor, maar zou je wat meer over Sion kunnen vertellen?
thanx alvast!!

Viora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:47

Nee bij ons(ik ben een vriendin van j0rien en die witte is mijn paard Tong uitsteken) word dr niet alleen maar met slof gereden als je goed kijkt lopen dr nog andere paarden bij zonder slof.. maar die bruine pony naast sion heeft eigelijk geen slof nodig maar omdat ze dr nogal vaak vandoor gaat wel Tong uitsteken en bij mijn eigenpaard (rick) op de laatste foto geloof ik..zie je dat de slof redelijk los hangt..
naja wat maakt het ook uit als wij dat fijner vinden Tong uitsteken whaha naja xx

Viora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:49

was trouwens antwoord op bailykarlos of zoo Tong uitsteken omdat zij vroeg over die slof Tong uitsteken

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:53

Ik verplaats dit topic even naar ITP aangezien het niet echt 'werk' foto's zijn maar meer 'stand'foto's.

Ziet er uit als een leuk paard. Kan er verder niet zoveel over zeggen.

De slof, tsja dat is je eigen keuze. Wat is de achterliggende gedachte om hem te gebruiken terwijl je zelf aangeeft nog niet zoveel ervaring te hebben met een slof?

Daarnaast zie ik dat het paard ook een pessoabit in heeft.

De zesde en de zevende foto vind ik er niet zo vriendelijk uit zien.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:54

j0rien schreef:
Kan er een slotje op?
Het gaat nu eigenlijk alleen nog maar over of er wel of niet met slof gereden mag worden. Niet over het paard.
Dat is niet de bedoeling van dit topic. Knipoog
Bedankt..

Als je direct antwoord waar om gevraagd wordt, hoef je je verder niet te verantwoorden en hoeft er ook geen slotje op!

Als je met een slof rijdt, dan weet je ook waarom of niet??

Leg dat uit en dan ben je er klaar mee....

Maar dat zie je wel vaker hier op Bokt en zo ontstaat er min of meer "ruzie" omdat de TS zich niet kan of wil verantwoorden.
Het is een normale vraag en als je er mee rijd kun je vast ook vertellen waarom je er mee rijdt...

Zo simpel is het... Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:02

Kaja schreef:
j0rien schreef:
Kan er een slotje op?
Het gaat nu eigenlijk alleen nog maar over of er wel of niet met slof gereden mag worden. Niet over het paard.
Bedankt..

Als je direct antwoord waar om gevraagd wordt, hoef je je verder niet te verantwoorden en hoeft er ook geen slotje op!

Als je met een slof rijdt, dan weet je ook waarom of niet??

Leg dat uit en dan ben je er klaar mee....

Maar dat zie je wel vaker hier op Bokt en zo ontstaat er min of meer "ruzie" omdat de TS zich niet kan of wil verantwoorden.
Het is een normale vraag en als je er mee rijd kun je vast ook vertellen waarom je er mee rijdt...

Zo simpel is het... Haha!

Inderdaad, ik ga met Kaja mee. had nog wel een puntje bij het filmpje. Je paard krijgt geen ruimte en heeft daardoor onvoldoende sprong. Hij huppelt maar een beetje. Probeer hem eens lekker van achter te laten galopperen... doordat je aan de slof zit, loop die ook op de voorhand, verder vind ik het wel een heel leuk paard, maar inderdaad... het lijkt wel of ze daar allemaal een "hulpteugel-manie" hebben...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:04

Hermesdeux schreef:

Inderdaad, ik ga met Kaja mee. had nog wel een puntje bij het filmpje. Je paard krijgt geen ruimte en heeft daardoor onvoldoende sprong. Hij huppelt maar een beetje. Probeer hem eens lekker van achter te laten galopperen... doordat je aan de slof zit, loop die ook op de voorhand, verder vind ik het wel een heel leuk paard, maar inderdaad... het lijkt wel of ze daar allemaal een "hulpteugel-manie" hebben...

Ow.. die heb ik niet eens bekeken... ga ik gelijk ff doen Haha! Haha!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:07

aangezien je dr nog niet zo vaak op hebt gereden zou ik dr niet gelijk een slof dr aan hangen! laat hem eerst eens aan jouw wennen, en jij aan hem..
je moet hem inderdaad in de gallop meer door laten galloperen met meer sprong. ik denk dat de pony geen sprong heeft omdat die in de krul getrokken word..kan die geen achterbeen gebruiken..dus ook geen sprong hebben. en probeer ook iets meer mee te gaan met de beweging met je handen..

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:17

hey,

jullie zijn wel een leuek combinatie jah. De slof is uiteraard je eigen keuze. Alleen je schrijft dat je bijna nog nooit met slof hebt gereden en je kent de pony niet goed. Je weet dat je met fout gebruik van de slof je paard schade aan kan brengen? Hoop dat ej er al over na hebt gedacht. Op sommige stand foto's kotm het paard naar beneden, maar staat de slof nog hele strak. Het paard doet zn mond helemaal open.....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:22

j0rien schreef:
Kan er een slotje op?
Bedankt..

Als je je foto's plaatst, weet je hier op Bokt dat ze overal over vallen.
En als de TS de slof nou netjes gebruikte, was er waarschijnlijk niemand die er zo over zou vallen. Maar dat ding zit veels te strak!
En t valt mij ook op dat iedereen daar met hulpteugels rijdt. Op de 6e foto staat ze samen met iemand, die r teugels nog slapper heeft hangen als r hulpteugel. Tsja. Ik ben geen type die anderen graag afzeikt, maar vind dat hier toch wel wat over gezegd mag worden.
Verder vind ik t qua combi wel goed zitten. Da's echt t probleem niet. Had idd wel rijfoto's verwacht (filmpje kan ik niet zien). Jammer. Maar misschien komen die nog een keer.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:25

Leuk paardje dat wel..

Maar ben ook benieuwd waarom je met slof en sporen rijdt. Zeker omdat je er nog maar een paar keer op gereden heb. Je hoeft je niet aangevallen voelen is gewoon een vraag. Lachen

Cuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:29

Een slofteugel is een HULP teugel. Op de het filmpje springt het paard niet.... het is geen mooie gang wat ie heeft, dit zal niet door hem zelf komen maar doordat de HULP teugel FOUTIEF wordt gebruikt! Verder vind ik het onverandwoord van degene die jou er op laat rijden. De eigenaresse kiest er waarschijnlijk voor om jou te laten rijden met een Slof, maar kan je dat wel? Heb je daar de juiste lessen in gehad? Zo ver ik gelezen heb niet! Dat is een fout van de eigenaresse, en als zij vind dat jij daar mee moet rijden is het haar fout, die kun je jou niet aanrekenen maar toch kun je meer begeleiding vragen.

En dan staat de vraag " waarom" nog open. Ik snap nog steeds niet waarom die vraag niet is beantwoord. Een waarom vraag is een doodnormale vraag en die mag gerust gesteld worden, ik zou niet weten waarom niet.... Mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig.

Ik vroeg mij bijvoorbeeld af : Heeft het paard problemen met zijn rug loslaten? Heb jij soms moeite om hem ontspannen te krijgen?

Ik vind ook inderdaad dat het paard de tijd moet krijgen om aan jou te wennen, zonder dat ie in de krul wordt getrokken. Sommige foto's opend het paard zijn mond helemaal, dat is geen goed teken!!!! Het is een waarschuwing voor jou.

Voel de opmerkingen van sommige mensen niet als afkraken maar als hulp. Mensen hier proberen je te helpen. Sommige doen het niet met tact maar toch.... sta open voor de argumenten die komen.

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:36

mooi beestje om te zien hoor, kan zo te zien op t filmpje wel een mooi rondje lopen! slof zou ik idd losser doen

tip: je kunt hier beter geen rijfoto's neerzetten als je er n hulpteugel aan heb hangen, dar krijg je altijd gezeur over, zelfs als het ding losser dan los hangt. maar als je paard met z'n hoofd in de lucht loopt, is het ook weer niet goed... Boos!

ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk alle paardjes wel leuk vin op de foto's! succes verder met Sion <-- mooie naam! Haha! OK dan!

khoop dak nou de laatste slofzeiker ben..

(wrom noemen ze het eik 'slof' , zo'n raar woord ervoor)..

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:44

pffff schei er gewoon over uit! ze weet het wel nu denk ik zo!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:49

asjuhh87 schreef:
pffff schei er gewoon over uit! ze weet het wel nu denk ik zo!

Maar de mensen die de vraag hebben gesteld WAAROM? nog niet... Knipoog