Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snowgirl38 schreef:Bij ons op stal staat ook een Ed King Hill merrie en deze was twee jaar terug ook gedekt door een Tinker hengst en daar is een heel mooi hengstveulen uit gekomen.
Cayusejuhh schreef:ben ik toch niet de enige![]()
Rozenburg kom je vandaan zie ik.. Is dat het dorpje naast Schiphol??
dat heet namelijk ook zo en is hier heel dicht bij vandaar
Snowgirl38 schreef:Cayusejuhh schreef:ben ik toch niet de enige![]()
Rozenburg kom je vandaan zie ik.. Is dat het dorpje naast Schiphol??
dat heet namelijk ook zo en is hier heel dicht bij vandaar
Nee het is Rozenburg bij Rotterdam en de merrie en de hengst waar ik het over heb zijn van Marianne Wolters van de Woltershof.
parouscha schreef:Zonde.
Naja je bent er waarschijnlijk iig zeker van dat het een bonte word....
trisca schreef:en dan komt er straks een vos uit![]()
Ik ben benieuwd
LecyTinker schreef:ik denk dat de meeste bedoelen met "zonde" dat er geen stamboek goedgekeurd veulen uit gaat komen.
Maat je hengst en merrie hebben allebei de juiste hoogte om er een leuk rijpaard uit te krijgen. En de tinker is oorspronkelijk ook als kruising begonnen en kijk hoever dat is gekomen.
Dus ik zou alleen zeggen, "you go girl"![]()
Maar ben je niet een beetje bang dat het veulen te grof gaat zijn voor haar om vooral de eerste keer een makkelijke bevalling te hebben?
Neem echter gewoon aan dat je er meer dan genoeg verstand van hebt om dit ingecalculeerd te hebben... Ben benieuwd ofdat hij de bouw van papa of mamma zou hebben...
Laat je ons weten ofdat het gehouden heeft?
parouscha schreef:Zonde.
Naja je bent er waarschijnlijk iig zeker van dat het een bonte word....
Cayusejuhh schreef:De keuze is zo gegaan.,. het is onze eigen hengst. ZE was nog nooit gedekt. en hij MOEST zn kwakje kwijt voor het dekseizoen.
( anders had ik langs de DA moeten gaan voor de fatoom) Tja en ze was hengstig. ( en me geld was er niet meer om haar goed te laten dekken. Het veulen
is ook zeker voor de verkoop
En ik ben nu ook zwanger dus ach ik had zo iets.. ken mij het schelen:D
VValar schreef:Cayusejuhh schreef:De keuze is zo gegaan.,. het is onze eigen hengst. ZE was nog nooit gedekt. en hij MOEST zn kwakje kwijt voor het dekseizoen.
( anders had ik langs de DA moeten gaan voor de fatoom) Tja en ze was hengstig. ( en me geld was er niet meer om haar goed te laten dekken. Het veulen
Een erg rare gedachtegang en reden om je merrie op deze manier te laten dekken en je hengst nog een beetje gunstig uit de verf te laten komenJuist omdat je merrie nog nooit eerder een veulen heeft gehad zou ik voor meer zekerheid gaan, je weet immers niet hoe ze fokt. Gebrek aan geld vind ik een heel slecht argument, net als het feit dat ze nu hengstig was en gedekt móest worden...
Overigens succes met de merrie en het veulen.
VValar schreef:Cayusejuhh schreef:De keuze is zo gegaan.,. het is onze eigen hengst. ZE was nog nooit gedekt. en hij MOEST zn kwakje kwijt voor het dekseizoen.
Een erg rare gedachtegang en reden om je merrie op deze manier te laten dekken en je hengst nog een beetje gunstig uit de verf te laten komenJuist omdat je merrie nog nooit eerder een veulen heeft gehad zou ik voor meer zekerheid gaan, je weet immers niet hoe ze fokt. Gebrek aan geld vind ik een heel slecht argument, net als het feit dat ze nu hengstig was en gedekt móest worden...
Overigens succes met de merrie en het veulen.
Citaat:heb ik al gezegd dat volgend jaar WEL een nrps of kwpn er op komt![]()
yulan schreef:Weet je, voor we haar gaan irriteren, kunnen we eerst eens vragen om haarzelf nog eens wat beter uit te drukken, want kben niet meer mee
parouscha schreef:Alles om het geld .....