Shet in seT :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlekkiieGirl

Re: Shet in seT :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 23:36

het was denk k niet heel duidelijk, maar ben je niet iets te groot voor die shet? Nagelbijten / Gniffelen

verder is het een lieffie hoor, maar staat die helemaal alleen? Verdrietig

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 23:37

Hm...Dit ziet er toch echt niet uit alsof je die pony wilde stoppen van het gras eten. Volgens mij wil je hem echt 'mooi' laten staan. Helemaal fout dus. Boos!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 00:08

uhum nee hoor, hij wil alleen maar eten hij wil zelfs de tuin niet meer uit Knipoog hij blijft dan gewoon op het gras staan

maar ja, hij is helemaal alleen Boos! alleen met een stom rotschaap maar die gaan altijd vechten :S want dat schaap wil de baas zijn :S

maar ik wil wel een andere pony erbij zetten, een kleine waar ik dan gewoon op kan rijden en dan ook als maatje voor mogli van me ouders mag het wel, maar ze hebben het liever niet aleen nu nog vragen aan de eigenaar van mogli Knipoog

wematje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 00:23

Ik vind ook dat je hem gewoon in zijn mond trekt hoor het ziet er niet naar uit dat hij wou gaan eten. Boos!

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 00:47

net alsof jullie altijd even lief zijn voor je paard..

En je bent pas te groot voor een paardje als je er te zwaar voor bent..
Voor een shet ben je snel te groot voor het zicht..
Niet te zwaar..
Dat is het belangrijkste..
ik heb met mijn 1,84 ook nog heel lang op een d-pony gereden!

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 01:11

Bokt weer in actie??? Waarom kan er nou nooit, maar dan ook nooit! fatsoenlijk op een topic gereageerd worden zonder al dat negatieve, aanvallende commentaar!

Ze wil alleen even haar nieuwe dekentje e.d. laten zien, en wat ze voor de rest doet moet ze zelf weten...

Als iemand 1x zegt dat ze denken dat er in die mond gesnokt word wil dat niet zeggen dat heel bokt dat ook moet zeggen!
Sorry maar hierover kan ik me heel pissed off maken! Boos!

Heel leuk setje, staat super!

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 01:23

Ik heb het ook gelezen maar ik heb een A Welsh ook gek op gras en als hij dicht bij gras staat dan is hij ook niet meer te stoppen en dan MOET ik ook in zijn mond trekken. Dus wat zitten jullie nou te zeuren allemaal. IK vind het een heel leuk setje. Veel plezier ermee.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 08:28

Mooie deken!
Jaloers Boos!
Leuk setje staat hem goed

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 10:36

pablopicasso schreef:
Ik heb het ook gelezen maar ik heb een A Welsh ook gek op gras en als hij dicht bij gras staat dan is hij ook niet meer te stoppen en dan MOET ik ook in zijn mond trekken. Dus wat zitten jullie nou te zeuren allemaal. IK vind het een heel leuk setje. Veel plezier ermee.

ja, jij begrijpt het Knipoog

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:16

Sommige mensen leren het nooit...
erg leuk smoesje "tegenhouden omdat hij wilde eten"
me rug kan je op! klinklare onzin, je wilt gewoon je paardje even mooi laten staan voor de foto, dus trek je hem maar even in ze krul
als iemand zo hard in mijn mond trekt ga ik ook zo staan ja.
net als je topic op HAW heb ik nu ook geen goed woord voor je over.

Misselijk

[reageren hierop kan over pb, zodat dit topic verder kan worden gevult met "leuk paardje" ... ]

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:23

HALLO kan je niet lezen waar zijn jullie op uit. Een pony die gek op gras is doet alles om aan gras te komen. Die van mij doet dat ook dan trekt hij zelf zo hard om naar het gras terug te gaan. Wat een onzin om haar zo af te kraken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:33

Heb even niet alles gelezen alleen foto's gekeken.
Weetje het valt me op dat je het telkens weer zelf uitlokt het negatieve commentaar. De shet was heel gemeen enzo, en jij hebt hem getemt enz enz. Maar als je je zelfs zo goed vind mag je wel eens wat betere en vriendelijkere foto's plaatsen. Ik heb me shet ook zelf getemd die was niet vals maar wel bang, maar zulke foto's heb ik echt niet in mijn collectie hoor!

Aan de teugel is iets anders dan in de krul, dit is dus in de krul en ziet er niet uit. Hoe kan een paard zijn achterhand eronder zetten, rug bol maken enzo als hij stil staat?

Je setje is leuk, heb dat kleurtje blauw als deken Tong uitsteken zelfgemaakt

Zal hier geen foto's gaan plaatsen van mijn pony! Maar verschil is er heel duidelijk

pablopicasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:43

Heb je nooit gehoort van een eigenwijze shet. Die zijn er heel veel. Mijn A Welsh is net zo. Hij wil en moet gras eten. Ook als er kinderen op rijden dan gooit hij ineens zijn hoofd omlaag om gras te eten. Dan is er maar 1 manier om hem terug te halen. De shet staat met zijn neus voor het gras en denkt maar aan 1 ding. En wie maakt er nou nooit een foutje. Niemand is perfect.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:45

Ilkkah schreef:
Sommige mensen leren het nooit...
erg leuk smoesje "tegenhouden omdat hij wilde eten"
me rug kan je op! klinklare onzin, je wilt gewoon je paardje even mooi laten staan voor de foto, dus trek je hem maar even in ze krul
als iemand zo hard in mijn mond trekt ga ik ook zo staan ja.
net als je topic op HAW heb ik nu ook geen goed woord voor je over.

Misselijk

[reageren hierop kan over pb, zodat dit topic verder kan worden gevult met "leuk paardje" ... ]

Tja als mijn shet eet en ze wilt haar hoofd niet omhoog doen, ga ik ook niet naast haar staan om haar hoofd omhoog te krijgen, snap zowieso dan niet hoe je dan je pony niet in zijn mond wil trekken.
Ga er dan even naast staan, dan heb je en meer overhand en minder getrek.
Maargoed, verder vind ik het dekentje wel leuk, bandages zitten een beetje laag en opgefrummeld.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:47

pablopicasso schreef:
Heb je nooit gehoort van een eigenwijze shet. Die zijn er heel veel. Mijn A Welsh is net zo. Hij wil en moet gras eten. Ook als er kinderen op rijden dan gooit hij ineens zijn hoofd omlaag om gras te eten. Dan is er maar 1 manier om hem terug te halen. De shet staat met zijn neus voor het gras en denkt maar aan 1 ding. En wie maakt er nou nooit een foutje. Niemand is perfect.

Tja, en dat vind ik ook altijd weer zo prachtig, shetjes denken alleen maar aan gras.
Vandaar ook dat ik altijd lekker in de wei kan rijden (met genoeg gras) mijn shetje aan de lange teugel kan laten lopen, en ze eet nog geen gras.
Sorry maar dit vind ik echt dingen: simpele disipline!

Zoals je dan ook weer op deze foto's ziet, eerst mag hij eten met bitje, en dan mag hij niet meer eten omdat hij op de foto moet, raar he dat zo'n beestje dan niet meer luistert.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:56

Sassieja schreef:
Tja, en dat vind ik ook altijd weer zo prachtig, shetjes denken alleen maar aan gras.
Vandaar ook dat ik altijd lekker in de wei kan rijden (met genoeg gras) mijn shetje aan de lange teugel kan laten lopen, en ze eet nog geen gras.

Zoals je dan ook weer op deze foto's ziet, eerst mag hij eten met bitje, en dan mag hij niet meer eten omdat hij op de foto moet, raar he dat zo'n beestje dan niet meer luistert.

Pling Precies hetzelfde wat ik dacht Haha! Hij mag altijd met bit in gras eten, gek hè dat je hem dan omhoog moet "halen"

Er zit 1 foto tussen waar hij op de stenen staat ver van het gras, lust hij ook graag bloemetjes dan Schijnheilig

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:03

Sassieja schreef:
pablopicasso schreef:

Simpele discipline????? Sorry hoor maar het probleem ligt niet altijd bij de eigenaar! onder de pony's/paarden heb je ook vuilnisbakken zitten hoor!

Ik heb eerder het idee dat de bokkers het altijd weer beter moeten weten en dat nog goed laten blijken ook, al zou ze hem in de krul trekken, dat moet ze zelf weten, wat boeit jullie dat nou, zolang ze het niet bij jullie paarden doet!

Ik heb eerder het idee dat op dit topic een slotje kan want het gaat van kwaad naar erger...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:09

Simpele discipline????? Sorry hoor maar het probleem ligt niet altijd bij de eigenaar! onder de pony's/paarden heb je ook vuilnisbakken zitten hoor!

Ik heb eerder het idee dat de bokkers het altijd weer beter moeten weten en dat nog goed laten blijken ook, al zou ze hem in de krul trekken, dat moet ze zelf weten, wat boeit jullie dat nou, zolang ze het niet bij jullie paarden doet!

Ik heb eerder het idee dat op dit topic een slotje kan want het gaat van kwaad naar erger...
[/quote]

Nouja mij 'boeit' het wel, het beestje heeft er last van en dat mag best gezegd worden.

Ja idd gewoon simpele disipline, mijn shetje at eerst ook altijd onder het rijden, en nu dus niet meer.
Als je gewoon duidelijk aanhoud wat wel en niet mag, zul je het zien.
[/quote][/quote]

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:23

Sorry hoor, maar foto's:
8, 9 en 10 t/m 12...

Echt erg je kunt ook gewoon NAAST je shet staan ipv te doen of je erop zit?
Dit lijkt inderdaad op in de krul trekken je doet alsof je op dat paardje zit en houd de teugels strak.

Ik heb zelf ook met menig shetlander gewerkt, maar je kunt er toch simpel naast staan heeft hij ook nog wat beweginsruimte met zijn nek en krijg je mooiere foto's.
Zonde van zo'n pony..........

Hoop dat je er nu naast gaat staan ipv doen alsof je erop zit ook al was er gras dan ga je er naast staan.

Verder erg leuk dekje en dekentje. Bandages heeft hij toch niet nodig? Ze zijn wel leuk.

b0eli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 12:30

wat een lieverd zeg.. ja indd.. wel raar dat je niet naast het HOOFD van je shet gaat staan .. en waarom moettie aan de teugel ..?
naahja.. het ziet er verder allemaal heel g0ed uit Haha!
nog veel plezier met je shet Ja Doei! _/-o_

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:05

heb echt medelijden met die pony
...
Je topic van het springen met mogli maakte me zelf misselijk!
op die foto's TREK je wel in zijn mond ,je ziet zo protest...
en kind je bent VEEL TE groot.
Zie je dat zelf niet?

Omg...

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 16:30

b0eli schreef:
wat een lieverd zeg.. ja indd.. wel raar dat je niet naast het HOOFD van je shet gaat staan .. en waarom moettie aan de teugel ..?
naahja.. het ziet er verder allemaal heel g0ed uit Haha!
nog veel plezier met je shet Ja Doei! _/-o_

hij hoefte niet aan de teugel, hij moest gewoon blijven staan. maar omdatt hij gras wilde deed hij zijn hoofd naar beneden

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:35

loveramona schreef:
hij hoefte niet aan de teugel, hij moest gewoon blijven staan. maar omdatt hij gras wilde deed hij zijn hoofd naar beneden

Wil je hier dan op antwoorden:

WAAROM ging je dan niet gewoon naast zijn hoofd staan en hield je hem daar gewoon vast? Kun je de pony beter in de hand houden als die gras wil eten ipv te doen over je erop rijd.

Daarbij kun je zien dat je op elke foto druk op de teugels zet... zelfs toen die daar op steen staat. Als je het alleen deed omdat hij gras niet mocht eten had de pony zijn hoofd vast stukken meer ontspannen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:37

Lieve mensen doe toch gewoon aardig!
Dat gedoe over hoe die pony wel niet staat!
Als het 1x gebeurt is dat toch niet zoon ramp

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 16:37

Frouk schreef:
Lieve mensen doe toch gewoon aardig!
Dat gedoe over hoe die pony wel niet staat!
Als het 1x gebeurt is dat toch niet zoon ramp

Helaas is dit niet 1 keer gebeurd.....