Nog even paard zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Re: Nog even paard zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:45

Heel goed van je dat je je paard zo'n heerlijk afscheid geeft.
Ik hou mijn hart ook vast het komend weekend want dan gaan vrienden van mij naar de kliniek voor het laaste oordeel. Zij zijn al een jaar aan het sodemieteren en na een operatie en shockwave therapie wordt dat de dag des oordeels.
Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe slopend zo'n ernstige blessure kan zijn voor een eigenaar. Ik wens je dan ook alle sterkte van de wereld toe en onthoudt: je hebt alles gedaan wat binnen je macht ligt. Dit is het laatste wat je kunt doen Ach gut

TwinklebelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 18:45

Tos is inderdaad ook behandeld met shockwavetherapie. Het sloeg wel aan, maar niet genoeg. Op dit moment is op de slechtste plek van de pees nog 23% van het weefsel intact. Er is een heel leger veeartsen bij geweest. Eerst in Utrecht, daarna in Wassenaar va Toor. Afgelopen dinsdag hebben van Toor en van Schie haar samen gescand met een kleurenscan, een nog vrij nieuw apparaat. En wat daar op te zien was was een zooitje.
Ik wil mijn paard niet de pijn aan doen van een pees die klapt (en dat doet hij zeker als ze het land opgaat), anders zou ze gebleven zijn als fokmerrie. Maar haar nu laten leven zou alleen maar egoistisch zijn.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:56

DaphneL schreef:
Marye78, vraag me toch echt af hoe je er aan kan twijfelen of iemand dat niet allemaal overdacht heeft. En als je even de moeite had genomen om de reacties te lezen, zie je dat Twinklebel zegt dat de pees binnen een paar maanden zou klappen op de wei. Daar heeft een paard wél last van en pijn aan, moet ze dat haar paard dan maar aandoen?

Volgens mij is Tos je heel dankbaar dat ze nog even paard mag zijn Twinklebel, ze ziet er tevreden uit Lachen Geniet nog maar lekker samen Ach gut

tjongejonge wat een reacties...
wie zegt er in godsnaam dat ik uberhaupt twijfel of ze hieraan gedacht heeft?!
Ik heb de MOEITE genomen te lezen dat de pees kan knappen, en als je even nadenkt , als dus dat been geamputeerd wordt, KAN de pees niet meer knappen, want die IS er gewoonweg niet meer!
daarom kwam ik met dat idee!
Maar okee, het is wel duidelijk dat je hier niet hoeft aan te komen met opties. goed zo.
ik hoop dat de topicstartster wel snapt dat dit goed bedoeld was.
sterkte verder. Ach gut

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:50

wat een mooi paard. fijn dat ze nog even paard heeft mogen zijn.
heel veel sterkte met het verlies

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:53

EEn paard hoort gewoon met 4 gezonde benen in de wei. Klaar!

Ik heb gister op tv een paard met 3 benen gezien en een kunstbeen.
De heup sti=ond ff hoger dan het normale been.
Wat denk je wat dat gaat doen in de komende jaren.
Verder kan dat paard ook niet meer rennen en bokken.

Ik denk dat Twinklebel een juiste en moedige beslissing heeft genomen en ik wil haar daarbij veel sterkte wensen Ach gut

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:00

Nou en nou ophouden met dat gediscusieer!! jongens Boos!

Dit verhaal is er niet neergezet om te gaan beslissen wat beter zou zijn in deze situatie...De eigenaresse heeft een beslissing gemaakt en deze zal zeker vanuit haar hart zijn gekomen.

Ik vind het heel erg knap dat je deze keuze maakt en weet zeker dat jouw paardje dit heel erg kan waarderen.

Sterkte in deze moeilijke tijd..geniet nog even van je mooie schat..en koester de momenten samen Ach gut

Je hebt de juiste beslissing genomen!

groetjes ellen

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:40

Wat een mooi paard!!! Een hele lieve vriendelijke uitstraling heeft ze.

Wat moet jij je rot voelen zeg. Geniet van die laatste 2 weken met haar. Gelukkig weet ze zelf niet wat er aan de hand is en kan ze er ongestoord van genieten. Denk dat dit een hele mooie afsluiting is, ook voor haar.

Heel veel sterkte, want dat zul je ongetwijfeld nodig hebben.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:13

Tos ziet er heel tevreden uit op de foto's.
Geniet van haar, knuffel haar en maak nog heel veel van die mooie foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 21:44

jeetje fiek, wat onwijs moeilijk zeg..... zoals al eerder gezegd geniet van de laatste tijd samen...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 22:39

Wat een geweldige foto's!

Ze ziet er echt vrolijk uit, goed dat ze de laatste twee weken nog even lekker paard kan zijn. Lekker uit haar dak gaan, heeft ze 8 maanden niet gekund.

Ik vind het een moeilijke, maar dappere en eerlijke beslissing van je.
Heel veel sterkte de komende tijd, geniet nog extra van haar! Ach gut

snoocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:22

hey supper gaaf schimmeltje, ik ben helmaal gek op schimmels Haha! .
heel veel sterkte meissie maar denk dat t wel de goede keuze is, geniet nu nog maar van de tijd die je nog met dr hebt! heel veel sterkte....