Bokt PONY verkiezing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:13

Hierbij geef ik als eerste Pomski op, een 10 jarige fjordxarabier.
Ik nomineer haar omdat het een gouden pony is, die voor mij door het vuur zal gaan. Ik ben dan ook heel trots dat ik mij al 6 jaar eigenaresse van haar mag noemen.

Afbeelding

Dan de 2e gelukkige is Wouter, waarvan ik mij nu 3 maanden de eigenaresse van mag noemen.
Wouter is gewoonweg HET droompaardje van iedereen, is een lekker wollig knuffeltje, en haalt het niet in zijn hoofd om iets fouts te doen.
Momenteel staat hij in de achtertuin op verdenking van droes, en hij past zich gewoon aan. Daarom vind ik dat deze 9 mndn oude superpony boktpony mag worden.

Afbeelding

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:15

hierbij geef ik mijn eigen tinkerjaarling, christiaan op. het is nu onderhand een ruin van 1,7 jaartjes jong. Hij komt van tinkerstal de asheuvel, en zijn papa is dus ook de enige echte, GROSY.
Chris is erg lief, en wil graag dingen voor je doen, ik wandel nu heel veel m,et hem, en dat vind ie hlmaal geweldig, kotom het is gewoon een super pony!!! Bloos Tong uitsteken nou hier de foto:
Afbeelding hij is hier een jaar jong.

en ik geef gerlanda op, mijn verzorg/bijrijdpaardje:
gerlanda is een kruising van een haflinger,welsh. ze is nu 10 jaar en erg lief!!
hier een foto van haar:
Afbeelding

okey dit was het dan...

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:17

Oke, dan geef ik Saké ook op! Tja, waarom? Nouja, omdat ze gewoon heel lief is en ik helemaal gek van der ben, verder (vind ik) haar heel leuk om te zien Lachen En is ze ook nog eens drachtig en zal in dit voorjaar een veulentje brengen, als alles goed gaat natuurlijk. Maar daar ga ik wel een beetje vanuit. Saké is niet van mijzelf, maar van de boer, het veulentje van Saké word wel van mijzelf Lachen Maargoed ik sluit ook even een foto'tje bij!

Saké in gallop door het weiland Vingers aflikken

Afbeelding

Gr. Melina
Laatst bijgewerkt door Tsikala op 04-01-05 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:20

Ik geef bij deze BAS op.

Bas is een 5-jarig shetlanderruintje van 1.10 m.

Ik heb Bas eind 2003 gekocht als een verwaarloosde, zeer angstige pony die helemaal niks kende.
Bas heeft in 2004 heel wat te stellen gehad, met zijn angsten en daarbovenop nog eens de luizeninfectie in zijn oren, die gestopt is nadat hij onder narcose volledig kaal is geschoren en behandeld.
Nu we een jaar verder zijn is Bas eindelijk langzaamaan verandert van een ontzettend bange angstige pony, in een lieve knuffelaar. Nog altijd wantrouwig en op zn hoede, maar stukje bij beetje laat hij meer zien van hoe hij echt is.
Hij doet zn uiterste best, zowel in het werk als in het niet-meer-bang-voor-mensen-zijn

Dus bij deze:

Afbeelding

Sopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:20

Joop
Bijna 10 jaar schofthoogte 1.41m. Hij is lief, 200% verkeersmak maar toch ook wel ondeugend.
Afbeelding

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:26

Ik geef op Happy (stamboek naam: Red Rainbow Happiness)
Het is nog een veulentje van al 1.45 ik zet hem daarom bij de pony's Knipoog

Afbeelding

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:35

HAROLA

Afbeelding

~ new forest
~ merrie
~ 1.38 cm.
~ 06-05-'95
~ vader: Frisian Forest Marco Polo

PATROESKA

Afbeelding

~ new forest
~ merrie
~ 1.27
~ 20-05-'02
~ vader: Brandy XIII

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:43

Ok ik geef Lowara van de veerte op Lachen
Lowara is een Tinkermerrie van 7 jaar oud. ik doe met haar aan dressuur, springen,western, mennen, vrijheids dressuur en buitennritten. Zeer veelzijdig dus!
Ze is superlief, iedereen kan ermee omgaan. Ze heeft manen van maar liefst 1.40 lang!

Afbeelding

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:52

Graag nomineer ik mijn 15 jarige fjordenmerrie Krista ik had haar 12 jaar toen ik met pijn in mijn hart besloot om haar te verkopen.
Ze stond hier bijna niets te doen (mede door mijn reuma) en dat vond ik zonde, en het daarvoor en veel te leuk, lief, braaf en mensgericht paard was.
We vonden een goed plekje waar ze de rest van haar leven zou kunnen slijten maar wat liep dat zwaar mis toen ik merkte dat ze een paar maanden geleden alweer te koop stond.
Ik heb geprobeerd de eigenaresse te bellen en te mailen zelfs met de mededeling dat ik ze terug wilde kopen maar kreeg steeds geen gehoor of een banketstaaf mailtje.
Ik werd er lettelijk en figuurlijk ziek van.
Totdat een vriendin van mij haar voor mij heeft teruggekocht.
Toen ze thuis was ben ik me rotgeschrokken ze was sterk vermagerd en was apatisch en wilde alleen maar eten.
Ze is nu alweer bijna 6 weken thuis en ze komt alweer aan en is veel vrolijker.
Daarom geef ik haar op.

Krista in vrolijkere tijden.
Afbeelding

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:52

nou ik

ik geef RANA op !
rana is een merrie van 6 jaartjes oud en 1.46 hoog.
rana is net aan jaartje trug van een zeer verkeerde plek.
rana hadden we verkocht aan mensen uit friesland(frieskampioen) waar ij dachten dat ze op een goede plek stond.
na heel gezeur wij haar trug genomen was ze helemaal KAAL geschoren en broodmager tussen de paarden van de 3e wereldlanden zou ze niet opvallen. ne aan jaar en heel veel vet en haar verder heeft ze nog de littekens bij d´r oog staan. toch vertrouwd ze de mens nog, das een wonder.

Afbeelding(ze is dracgtid nu en 11 maart uit gerekent)

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:54

Bij deze geef ik mijn pony Boyzone op

Omdat hij;

* een schatje is
* de kleinste is
* de enigste hengst is die ik heb Tong uitsteken
* door iedereen lief en schattig gevonden wordt
* heerlijk eigenwijs is
* ondanks zijn schofthoogte (42 cm) grote vriendjes is met onze
blauwschimmel van ruim 1.70

Er is eigenlijk te veel om op te noemen

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:55

Laatst bijgewerkt door Josien_ op 04-01-05 21:01, in het totaal 3 keer bewerkt

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:57

zo keizen welke ik weg zo laten van de 3 was niet echt makkelijk maar het is me toch gelukt

texeen
Afbeelding

maikey (bonte)
Afbeelding

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:58

Ik wil als eerst Piedro opgeven.
Mijn shetlander van nu ongeveer 4,5.
Afbeelding

En ook nog mijn superstoere verzorgpony Quincy!
Sinds kort een ruintje maar nog steeds een super eigenwijze pony.
Hij is nu ongeveer 2 jaar.
Afbeelding

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:00

Bij deze geef ik Misty op!

Afbeelding

Misty is een Deutsches Reitpony dat wil zeggen een ½ Welsh ½ Arabier!
Ze is 11 jaar oud en een hele lieve schat!
Ik heb haar sinds november 2003 en sindsdien zijn we onafscheidelijk Lachen
We hebben wel wat slechte periodes meegemaakt maar daar zijn we samen uitgekomen Knipoog!
Misty is een hele lieve betrouwbare pony, en kan heel goed springen Lachen!

Ik kan nog wel 3 pagina's volkladeren met hoe geweldig ik haar wel niet vind maar dat is denk ik niet de bedoeling Knipoog

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:04

Ik wil graag mijn verzorgpony Devlin opgeven Lovers

Afbeelding

Devlin is een 8-jarige ruin van 1.48m, hij is een kwpn/new-forest en echt de allerliefste Lovers Hij wordt voornamelijk recreatief bereden, maar hij kan ook wat dressuur lopen en kan ook goed springen. Hij heeft echt een superlief karakter en houd van knuffelen Haha! Het is een pony voor zowel beginners als gevorderden

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:09

Ok.. dan geef ik bij deze ook mijn topper op..

Afbeelding

Mijn topper is Mellenie.. Ze is geboren op 07-07-'94.. en 1.56m hoog en ik heb haar in mijn bezit vanaf 22 februarie 2004. Ze is mijn topper omdat ze me begroet met een luide hinnik en dat lieve koppie van der..

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:10

ik geef als eerste mijn shetlander whitney op.
ze is nu zo'n 15 jaartjes oud en is al 6,5 jaar van mij.
ze is heel lief, maar ook ondeugend Tong uitsteken want zelfs als ik er nu nog soms voor de gein op ga zitten, presteer ik het nog om er vanaf te vallen Knipoog
ze is 92 cm hoog en zo als je ziet helemaal wit.

Afbeelding

en als tweede geef ik mijn pony benneton op.
is een hengstje van 6 jaar. ik heb hem gekregen van degene waarvoor ik hem verzorgde. ik ben heel blij met hem Haha!. hij is nu 3 jaar van mij
hij houdt het liefst van lekker hard gaan. sinds kort staat hij ook voor de kar en dat gaat heel goed. hij is voor een hengstje heel braaf en makkelijk in omgang.
hij wordt bijna alleen maar recreatief bereden, want in de bak vinden we alletwee niet zo leuk Tong uitsteken zomer's gaan we gewoon lekker met halster en zonder zadel de oude maas over Knipoog

Afbeelding

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:13

hier geef ik de beste pony ooit op:

Afbeelding

Devil
* 13 jaar * ruin
* palomino * onbekende vader

hij is mijn ex-pony maar ik rij en verzorg em nog elke week als het meisje waarvan hij nu is niet kan,dus eigenlijk is hij nog een stuk van mij.
hij is men beste pony ooit geweest. hij is echt in alles goed,dressuur,springen,crossen,... we hadden dit nooit verwacht want we hebben hem gekocht als wandelpony.

mel_kreeft

Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:14

Ik geef Magic op.

Afbeelding

Magic is een Hackney ruin van 8 jaar oud. Ik verzorg hem nu ongeveer een half jaar, en nog steeds ben ik helemaal gek op hem. Zelf longeer ik hem en (probeer ik hem wat vrijheids dressuur te leren, maar dat lukt nog niet echt ...). Het gat jammer genoeg niet zo heel goed met hem de afgelopen tijd, maar hij komt er vast weer boven op!
Het is een onwijze lieverd, en zou nooit een vlieg kwaad doen. Lovers

love_britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:19

heb ik niet
Laatst bijgewerkt door love_britt op 04-01-05 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:20

en ik geef mn eigen pony

..............Mick.........
ook op..
Hijs mijn kleine eigewijze mannetje van nu iets ouder dan een halfjaar Lachen
Afbeelding

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:21

Nou vooruit laat ik ook een paardje opgeven:

June
Afbeelding

Volledige naam LM´s Melody of June.
Mini met fjordenbloed.
Geboren op 17-06-2003, grullo-bont van kleur.
June die als 4 maanden oud veulentje zwaar verwaarloosd bij mij kwam, mager, zeer slecht op de benen, en onder de wormen en luizen.
En als jaarling, (als op de foto), winnaar werd van het kleine maat luxe type, van de jaarlingen op de NMPRS keuring, (minipaarden stamboek), waar ik haar heb ingeschreven. OK dan!
Van ongelukkig sharminkel naar bijna jeugdkampioene dus! Mijn toppertje. Lovers

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:24

stef schreef:
*Per pony 1 foto (Geen bewerkingen, geen collage's)

Goed lezen graag. Lachen Ik heb wat foto's verwijderd Lachen

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:24

Uiteraard geef ik mijn grote trots op:

Pinky!
De meeste kennen Pinky wel, maar voor de nieuwere bokkers:
Pinky is een 5 jarige Welsh pony ruin. Sinds zijn geboorte is het mijn verzorgpony na 11 maandjes mocht ik hem mijn eigen pony noemen! Ondertussen is dat kleine hoopje wol uitgroeid toch een prachtige pony die aardig wat beheerst Lachen. oa: Voor de kar, onder het zadel (springen tot 90 cm en dressuur), vrijheidsdressuur, tricken, a La flech rijden, votigeren, western, lange lijnen, langs de fiets enz!

En zelfs als hij geschoren is, en zijn mooie bruine vachtje kwijt is, is hij nogteeds leuk Haha!
*Voor meer foto's oa van zijn zomer kleur: Zie profiel! of mijn website www.pink-horizon.nl*
Afbeelding

En uiteraard geef ik ook meteen mijn andere stoere pony op:
Fellow!
Fellow is een 3 jarige welsh pony hengst.
Hij is nog niet zo vol beleerd als Pink, en hij houdt het vooral bij dressuren, lange lijnen en al la flech rijden, maar hij heeft gewoon een lekker bekkie, toch? Ook van hem zijn er meer foto's te bekijken in mijn profiel of op mijn website! Lachen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 17-01-05 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt