Cassidy schreef:Is dit dan het paardje voor je vader? Bedenk dat je zeker 4 of 5 jaar verder bent voordat je er iets mee kunt...
dat vinden we niet erg. opvoeden is ook erg leuk.
b.v poetsen, wandelen aan dingen laten wennen enz.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Het opvoeden van een veulen is nog moeilijker dan het opvoeden van een jong paard.
Het resultaat blijft hetzelfde, groen op groen gaat zelden goed. Bedenk ook dat je vader over 5 jaar wel 5 jaar ouder is, en inrijden van een jong paard brengt de nodige risico's met zich mee. Bovendien is het niet gezegd dat je ooit op dat veulen kunt gaan rijden. 4 van de 10 veulens komen voor hun derde levensjaar te overlijden, of krijgen blessures waardoor ze nooit bereden kunnen worden. En een veulen opvoeden kost meer dan de aanschaf van een wat ouder paard. Omdat je in een eerder topic al had aangegeven dat de financien een probleem zijn.
ilovejuno schreef:waarom niet?

mymy schreef:was is die cassidy een ...
ik erger me altijd aan jou commentaar :S

ilovejuno schreef:in de tussentijd gaat men vader lessen.
en men vader rijd het paard niet in maar dat laten we doen.
maar nogmaals mijn vraag was anders!
en van de financien: als je ineenkeer heel veel geld uit moet geven is wat anders dan afentoe wat.(als je snapt wat ik bedoel)
) etc etc. Je moest eens weten wat een paard kost... Om maar te zwijgen van de heerlijk roekeloze veulens die in die prikkeldraad blijven hangen... Brengt flink wat kosten met zich mee.
, realiseer je dan ook dat je een paard misschien niet je hele leven kunt houden. En dat zou betekenen dat jij een waardeloos paard, geen papier, waardeloze kruising, de markt op schopt...Sylvia schreef:En toen viel mijn mond wagenwijd open...
Jouw vader gaat met ca 4 jaar rijervaring op een JONG en onervaren paard zitten? Kind, word wakker... Dat is vragen om ongelukken!
Ik vidn het overigens een mooi onderscheid wat je maakt wb je financiën. Wat denk je dat je aan dat veulen uit moet geven? Iedere maand 30 euro voor wei etc? No way... Opfok kost al snel 50 tot 100 euro de maand, komt voer bij, de smid, da voor entingen etc, over 3 jaar een zadel en een hoofdstel (niet bepaald goedkoop) etc etc. Je moest eens weten wat een paard kost... Om maar te zwijgen van de heerlijk roekeloze veulens die in die prikkeldraad blijven hangen... Brengt flink wat kosten met zich mee.
Als je toch wakker aan het worden bent, realiseer je dan ook dat je een paard misschien niet je hele leven kunt houden. En dat zou betekenen dat jij een waardeloos paard, geen papier, waardeloze kruising, de markt op schopt...
Overigens werd al vrij snel gezegt wat er uit zou kunnen komen, maar daar lezen jullie gemakshalve overheen geloof ik. KWPN en draver is géén goeie kruising. Ik zou absoluut geen paard met dravers in zijn bloedlijn willen rijden. Jullie hebben de kans een net veulen met papier te fokken (als de merrie echt zulke goede papieren heeft). Neem die kans dan ook met een goedgekeurde KWPN-hengst... Daar heb je imo meer aan dan deze 2 op elkaar te stapelen.
Cassidy schreef:wat er uit komt? Een paard.
kleur zwart, bruin of vos.
Denk weinig wit op het hoofd, vorm van de bles is niet te voorspellen.
Hengst of merrie.
Schofthoogte kleiner dan moeder en minder vol/smaller dan moeder. Gangen van een draver.
meer hoef ik niet te weten! 
ilovejuno"]
en wij hebben geen prikkeldraad!
[/quote]
[quote="mymy schreef:das heel hoog afgemaakt en daar zitte 3 lage prikkel omheen...
Citaat:en waarom zouden wij het paard niet z'n hele leven kunnen houden?
Citaat:en verder!!!!! ik hoef jullie gezeik allemaal niet te horen!!!!en geef nu es gewoon een antwoord op mijn vragen!!!!!!!!