MANTUA, WIE HERKENT HAAR??(aub kijken, mensen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:41

Dat gaat cker ook niet meer beter worden van Flipper? Zonde want dat is ook een erg mooi paard. Ik hoop dat er iemand is die haar neemt! Zal toch wel z'n leuk beest!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 12:57

Nee, an flipper niet , arm beestje

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:28

nog steeds geen oplossing voor dit dier? Hoelang heeft hij nog? En ben je echt zeker dat ze hem verkopen voor 750 euro en dat ie verder gezond is? Ik wil wel zoeken naar iemand voor hem maar dan moet alle info wel kloppen. Ik hoop dat ik misschien iemand vind.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:36

ik reageer [mist heeft mij gepbt] in verband dat ik veel paarden heb opgevangen [ook via bokt] en bereid ben haar ook op te vangen, dit echter wel als zij gratis is, omdat ik zelf nu 3 paarden heb, en wil geen aanschaf kosten hebben, omdat ik gewoon zuinig moet doen met mijn geld.
ik kan haar een goed tehuis aanbieden, gewoon voor recreatie, dus gewoon lekker door het bos hobbelen, en plezier maken, verder niets anders.
mocht je interesse hebben dan hoor ik graag van je.
ze komt dan op een manege te staan waar ik sta met mijn 3 kanjers, en komt dan dagenlijks in het bos of buiten langs de weg.
ik hoor het wel ze is welcome in zoverre.
het is een scheetje om te zien.
zijn ze niet opzoek naar nieuwe tuigpaardjes ofzo.

groetjes.

[mijn shift is stuk dus mijn text is niet erg netjes geschreven]

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 20:50

Quinzy schreef:
nog steeds geen oplossing voor dit dier? Hoelang heeft hij nog? En ben je echt zeker dat ze hem verkopen voor 750 euro en dat ie verder gezond is? Ik wil wel zoeken naar iemand voor hem maar dan moet alle info wel kloppen. Ik hoop dat ik misschien iemand vind.

Ja hoor, al de informatie klopt.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 20:51

MOHGirl schreef:
ik reageer [mist heeft mij gepbt] in verband dat ik veel paarden heb opgevangen [ook via bokt] en bereid ben haar ook op te vangen, dit echter wel als zij gratis is, omdat ik zelf nu 3 paarden heb, en wil geen aanschaf kosten hebben, omdat ik gewoon zuinig moet doen met mijn geld.
ik kan haar een goed tehuis aanbieden, gewoon voor recreatie, dus gewoon lekker door het bos hobbelen, en plezier maken, verder niets anders.
mocht je interesse hebben dan hoor ik graag van je.
ze komt dan op een manege te staan waar ik sta met mijn 3 kanjers, en komt dan dagenlijks in het bos of buiten langs de weg.
ik hoor het wel ze is welcome in zoverre.
het is een scheetje om te zien.
zijn ze niet opzoek naar nieuwe tuigpaardjes ofzo.

groetjes.

[mijn shift is stuk dus mijn text is niet erg netjes geschreven]

Tja, ik weet niet of de eigenaar haar zomaar wegdoet. Logisch gezien brengt de slacht meer op Huilen . Huilen . Huilen .

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 20:52

@ Psycho Horse = nog interesse?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:03

Ooh wat zonde dat dit beestje naar de slacht wordt gedaan. Kunnen we geen inzameling doen van bokt, en dat we d'r dan kopen voor MOHGirl (of is dit een erge penny-reactie Tong uitsteken)

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 21:04

beetje Penny....

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:57

is dat van mij een penny actie.
het is wel zonde van zo'n gezond beest.. is echt nog een leuk paardje om te zien.
vooral voor recreatie ruiters.
maarja ik hoor het wel, ze is iig welcome.
groetjes

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:03

nee MOH, van jou is geen penny actie, maar om geld in te zamelen om hem voor jou te kopen (een ideetje van Minka, denk niet dat ze het echt serieus meent... TOCH??)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 08:45

Regelmatig komen er paardjes voorbij die gered kunnen worden.

Bedenk ik mij of het mogelijk is om een soort fonds op te zetten via bokt.

Stel een paard kan met een redelijk bedrag weggekocht worden, de fondsleden allen een euro storten. Als het paard daarna een goed tehuis heeft gevonden dat dat geld wat er dan betaald is, naar Brooks Hospital gaat.

Of:

Stel er komt een 'reddingsactie' dan wordt een x bedrag automatisch geincasseerd tot een maximum van 10 euro per jaar. De pot wordt dan pas gevuld gedurende de aktie. Dus het benodigde bedrag door het aantal leden delen. Wordt het paard daarna doorverkocht en de opvangers hebben hooi/stro/brok moeten kopen, kunnen ze die kosten terugkrijgen en het restbedrag naar Brooks Hospital. Als een ieder die meedoet maar tot max. 10 euro per jaar wordt belast, merk je het niet en doe je toch iets.

Dit paard kan via marktplaats nog een leuk tehuis krijgen, ook een goede manege is er wel te vinden.

Mohgirl bij deze de eerste 10 euro krijg je van mij.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:28

ik vind het idd een goed idee van die 10 euro.. IIk vind het echt zielig om deze paarden af te maken alleen omdat er geen stalling meer is. Staat ze al te koop op marktplaats? als je de hele situatie erbij zet is er heus wel iemand die een lieve beginnerspony/manegepaard kan gebruiken hoor! Ik zou het echt heel erg vinden als ze geslacht werden..we maken mensen tog ook niet af als ze dakloos zijn? (sorry, ik ben vega..komt er misschien een beetje apart uit..) Boos! Ber er echt heel erg tegen..en waarom heeft die eigenaar haar eigenlijk teruggekocht als hij niet genoeg stalling heeft en dr daarna alsnog naar de slacht brengt? Scheve mond nja..ik hoop maar dat het allemaal goed komt n ik vind het helemaal niet erg om nog een penny-aktie te beginnen als je daarmee paarden kan redden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:13

ik denk dat als dit paard je op marktplaats word gezet dat ze zo een nieuw leuk huisje heeft daar voor hoef je echt geen actie te beginnen hier.
Zoals ik lees heeft dit paardje geen gebrek..en denk ik dat niemand haar zal laten staan voor dit bedag..jammer dat ik al twee paardjes heb ze ziet er leuk uit.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:26

minka schreef:
Ooh wat zonde dat dit beestje naar de slacht wordt gedaan. Kunnen we geen inzameling doen van bokt, en dat we d'r dan kopen voor MOHGirl (of is dit een erge penny-reactie Tong uitsteken)

Nee hoor ....is geen penny-actie. T'is vorige week ook zo gegaan met een oude friese merrie, die door inzameling van forumleden gekocht is, en nu bij een forumlid haar laatste jaren slijt. Ze is er gisteren heen gebracht en het geld wat over was is "gegeven" aan de nieuwe eigenaresse voor DA, wormkuren etc. etc.
Maar daar stonden praktisch ALLE forumleden erachter....hier op Bokt zal helaas wel weer tegengas komen van een aantal.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:28

als je de dieren op zo.n manier kan redden ,vind ik het prima aktie,s OK dan! en ieder gered paard of dier is weer een leven wat gered is,wij mensen willen toch ook nie afgedankt worden toch

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 21:02

Tja, bedankt allemaal voor jullie reacties.maar hou rekening dat het mijn paard niet is. Hij is van iemand die ik ken, maar niet goed.Ik doe het eigenlijk voor de koetsier de er altijd mee rijd.En als we zo zouden beginnen met inzamelacties, zou er 1 iemand naar Dirk moeten stappen en zou waarschijnlijk ik zijn, en persoonlijk heb ik niet veel verstand met paarden verhandelen als meisje van 13 jaar.

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 21:05

Enne,ik denk dat ik en de koetsier die er mee rijd, heel graag het paard zouden willen weggeven, maar voor de eigenaar brengt dat geen geld op. Slacht : geld Boos!, maar weggeven is niets. Is er echt niemand die interesse heeft? Enne, als er mensen zijn die es de manege waar ze rijden willen informeren zou ik heel blij zijn Haha!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 21:11

russel schreef:
Regelmatig komen er paardjes voorbij die gered kunnen worden.

Bedenk ik mij of het mogelijk is om een soort fonds op te zetten via bokt.

Stel een paard kan met een redelijk bedrag weggekocht worden, de fondsleden allen een euro storten. Als het paard daarna een goed tehuis heeft gevonden dat dat geld wat er dan betaald is, naar Brooks Hospital gaat.

Of:

Stel er komt een 'reddingsactie' dan wordt een x bedrag automatisch geincasseerd tot een maximum van 10 euro per jaar. De pot wordt dan pas gevuld gedurende de aktie. Dus het benodigde bedrag door het aantal leden delen. Wordt het paard daarna doorverkocht en de opvangers hebben hooi/stro/brok moeten kopen, kunnen ze die kosten terugkrijgen en het restbedrag naar Brooks Hospital. Als een ieder die meedoet maar tot max. 10 euro per jaar wordt belast, merk je het niet en doe je toch iets.

Dit paard kan via marktplaats nog een leuk tehuis krijgen, ook een goede manege is er wel te vinden.

Mohgirl bij deze de eerste 10 euro krijg je van mij.

Tja, dan zou het wel een merderjarige zijn die het moet oprichten, ik hebeens zo'n raar geval gelezen, en iemand zette een foto van z'n konijn op internet, en hij schrijft Haha!it konijn ga ik opeten met nieuwjaar, behalve als ik tegen dan 1miljoen euro heb. Vanaf drie euro wordt je naam vermeld op de site". En zo , komt hij door een grap aan al 36 OOO € ong. want zoveel mensen die 3 euro geven.......Ben de site aan het zoeken, want is maar van horen...

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:52

ik hoor het wel, alvast bedankt voor het idee..
groetjes lisette

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:04

mmm voor een superverkeersmakke leuke pony is ze erg goedkoop, lijkt mij toch dat er zat mensen zo'n pony willen? Ze is best ideaal, mooi maatje, goede leeftijd, best leuk om te zien, verkeersmak, en geschikt voor manege werk Lachen anders zet je hem toch bij commercieel?

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:21

Ik wet misschien iemand die al een tijd op zoek is naar een superbraaf koetspaard. Hij heeft ook nog 2 andere paarden waaronder een fries. Ik denk echt dat het wat is voor deze meneer als de afstand te doen is. Kun je me per PB misschien tel nummer geven van de verkope Dit zou misschien echt kunnen lukken. En deze man is echt heel goed voor zijn dieren. ik hoor van je.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:38

Die kennis van mij gaat zaterdag naar hem kijken Yes!! Hij heeft meteen gebeld naar de eigenaar en een afspraak gemaakt. Dus allemaal even duimen want als dit lukt gaat Mantua een lekker bedorven relax paardeleventje hebben. Zou leuk zijn na een leven als manege paard en koetspaard. Bij hem krijgt hij het zeker heel goed dat komt hij hier vlakbij te staan en zal hij zekers met ons meegaan op buitenritjes. Dus mensen duimen !

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 21:45

DUIMPJES ?
OK dan! OK dan! OK dan!

Edit Sizzy: overkill aan smiley's verwijderd.

Lizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:43

Hallo, wat een leuk paardje zeg? hoe is ze bereden? en wat is de vraagprijs van het paardje...
misschien weet ik wel iemand voor je.