Coentje (arabier)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:18

Ik heb het niet over het rijden.
Maar het is gewoon een feit dat zo'n bit pijnlijk is op deze manier.
En ik dram niet door, ik geef antwoord op haar.
Ik reed ook altijd prima zonder bitringen, maar toen ik bij de ruitersportzak kwam om een nieuw hoofdstel zaten ze me toch wel even raar aan te kijken. (ik had m'n oude hoofdstel meegenomen)
Ik schaamde me behoorlijk Bloos! en ik vond het niet leuk dat ik m'n pony maandelang pijn in haar mond heb bezorgt zonderdat ik er iets van wist.
Het is heus niet de bedoeling om dit topic te verpesten!! Het heeft daar overigens niks mee te maken!

Richje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:48

hee san zoals gewoonlijk weer leuke foto's die Coen maar het is wel ff iets meer als een pony waar ik soms op rijd he, het zo onder je eigen man, hee maar je weet wat ik van de week heb gezegt en zal daar verder niets over zeggen en trouwens ff reactie op Marloez rot voor je dat het bij jou is gebeurd, ze weet het nu en laat het lekker zo en het hoeft sowiezo niet bij ieder paard zo te zijn, dit meisje is al zeker wel een jaar aan het tobben met de mond van het paard en hij is heel maar dan ook heel erg gevoelig in zijn mond en dit gaat nu goed dusss

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 22:49

hee de titel is veranderd....

Coentje Verward ===>>>> Coentjuh

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:04

Coentjuh schreef:
hee de titel is veranderd....

Coentje Verward ===>>>> Coentjuh

Msntaal mag niet. Lachen
Leuke foto's hoor! Leuke pony! Haha!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:58

Wat een leuke foto's!!
Mooi paardje hoor dat arabiertje!!

En over die bitringen??
Wist je dat je in de M dressuur zelfs niet meer bitringen mag gebruiken?
Dus zo heel erg is het vast niet hoor dat je zonder rijdt! En als je paardje er geen last van heeft dan is er toch niets aan de hand?
En een tip voor degene die een paard hebben die er wel last van hebben, misschien moet je een bustrens gaan proberen?? Dit zijn ook heel vriendelijke bitten en kunnen de ringen niet draaien dus kan er ook geen velletje van de mond van je paard tussen komen.

groetjes Juliette

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:04

wirona schreef:
Wist je dat je in de M dressuur zelfs niet meer bitringen mag gebruiken?

Dan heeft het er nog niets mee te maken dat het niet pijn doet Lachen

Een bustrens zou heel goed kunnen natuurlijk
als je bitringen niet mooi vind (vind ik ook niet mooi staan)
en als je graag zonder neusriem rijd OK dan!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:10

Marloez schreef:
Dan heeft het er nog niets mee te maken dat het niet pijn doet Lachen

Een bustrens zou heel goed kunnen natuurlijk
als je bitringen niet mooi vind (vind ik ook niet mooi staan)
en als je graag zonder neusriem rijd OK dan!

Begin ergens anders ff een topic over 'bitringen en watertrensen', we hebben het hier over Coentje

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:17

Marloez schreef:
Heel mooi paardje hoor!
Alleen vind iik het wel raar dat je bij een watertrens geen bitringen doet!
Dat snijd heel erg in zijn mond, helemaal als je er ook al geenneusriem bij hebt! Verward
Ik rijd ook niet altijd mét neusriem hoor, maar als je er ook nog eens geen bitringen bij hebt, scheurt het bit helemaal door z'n mond heen.. :/

Als een watertrens te klein is kunnen de lippen ertussen komen ja,
maar als hij goed past is het geen enkel probleem!
wat een flauwekul dat Coen aan de teugel zou lopen omdat hij een zere mond heeft!!
Echt weer van die opmerkingen van kinderen die nog veel moeten leren over paarden!
En als het bit door de mond heen 'scheurt' als je zonder neusriem rijd moet je misschien iets minder hard aan de teugels trekken?
lekker doorrijden hoor Coentjuh!! Knipoog
Laatst bijgewerkt door joepje op 16-07-04 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:20

Tnkx Tnkx Tnkx

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:27

joepje schreef:
Als een watertrens te klein is kunnen de lippen ertussen komen ja,
maar als hij goed past is het geen enkel probleem!
wat een flauwekul dat Coen aan de teugel zou lopen omdat hij een zere mond heeft!!
Echt weer van die opmerkingen van kinderen die nog veel moeten leren over paarden!
En als het bit door de mond heen 'scheurt' als je zonder neusriem rijd moet je misschien iets minder hard aan de teugels trekken?
lekker doorrijden hoor Coentjuh!! Knipoog

zucht....
Ik zeg dit heus niet om te pesten, elk bit doet zeer in de mond als het te klein is.. Maar jou bit is niet te klein.
En..hoe scherper het bit hoe gemakkelijker aan de teugel.. maar aangezien je alleen de 'positiefe' dingen wilt horen en geen andere zal ik me er maar niet mee 'bemoeien'

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:29

Ik heb ook altijd zonder bitringen gereden met mijn watertrens (inmiddels heb ik er een bustrens inhangen). Ik heb NOOIT geweten dat dit moest. Vind het ook best wel asociaal trouwens, dat ze nergens aangeven als je een watertrens koopt, dat je er ook bitringen om moet doen. Scheve mond

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:32

Mooi paardje. Ik zie ze zelf wat liever met een langere hals lopen. Dus wat meer vwnw, maar dat is mijn mening.

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:38

Marloez schreef:
zucht....
Ik zeg dit heus niet om te pesten, elk bit doet zeer in de mond als het te klein is.. Maar jou bit is niet te klein.
En..hoe scherper het bit hoe gemakkelijker aan de teugel.. maar aangezien je alleen de 'positiefe' dingen wilt horen en geen andere zal ik me er maar niet mee 'bemoeien'

een scherp bit is anders dan een bit dat door de mond heen scheurt! denk maar niet dat een paard zijn mond netjes dichthoudt als hij pijn heeft!
en trouwens, je kunt beter een zachte hand hebben met een scherp bit, dan zitten zagen met een dik bit, aangezien bij jouw pony het bit wel door de mond scheurde heb ik mijn vraagtekens bij jouw teugelhulpen...
en het is natuurlijk onzin dat ik alleen positieve dingen wil horen (het gaat trouwens niet eens over mijn paard, dus hoe kom je er bij)ik wil alleen dat mensen die er geen verstand van hebben eerst ff wat meer moeten lezen voordat ze iemand die keurig netjes rijdt, af gaan lopen zeiken!
Dus misschien wel een goed idee dat je je mond houd!!
Laatst bijgewerkt door joepje op 16-07-04 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:40

Marloez schreef:
zucht....

Gemakkelijker aan de teugel??? Scherper bit???
Ten eerste, ben ik echt niet zo'n mens die zit te zigzaggen en alles probeert om de pony aan de teugel te laten lopen.
Ten tweede, dit bit is niet scherp, waarom heb je het nou weer over een scherper bit?

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:41

joepje schreef:
een scherp bit is anders dan een bit dat door de mond heen scheurt!
en trouwens, je kunt beter een zachte hand hebben met een scherp bit, dan zitten zagen met een dik bit, aangezien bij jouw pony het bit wel door de mond scheurde heb ik mijn vraagtekens bij jouw teugelhulpen...
en het is natuurlijk onzin dat ik alleen positieve dingen wil horen (het gaat trouwens niet eens over mijn paard, dus hoe kom je er bij)ik wil alleen dat mensen die er geen verstand van hebben eerst ff wat meer moeten lezen voordat ze iemand die keurig netjes rijdt, af gaan lopen zeiken!
Dus misschien wel een goed idee dat je je mond houd!!

*sorry dat ik reageer maar dit is onzin*
Ik bedoelde het niet over jou met die positieve dingen, ik bedoelde koentjuh ofzoiets
Ik heb nooit gezegt dat het bit bij mijn pony door de mond scheurde, maar je hebt gigantisch veel meer kans, als je paard ergens van schrikt bijv.? Houd jij je pony dan niet bij je?
Of doe je dat met dezelfde zachte hand alsdat je m laat inhouden tijdens een dressuurproefje?
Verward

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:43

Coentjuh schreef:
Gemakkelijker aan de teugel??? Scherper bit???
Ten eerste, ben ik echt niet zo'n mens die zit te zigzaggen en alles probeert om de pony aan de teugel te laten lopen.
Ten tweede, dit bit is niet scherp, waarom heb je het nou weer over een scherper bit?

dit bit is wél scherp als je het zonder bitringen gebruikt Scheve mond

[size=7]Ik begrijp dat je me een zeur vind, maar je kan ook wel eens iets van een ander aannemen.. Verward [/size]

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:44

hee Coentjuh, misschien moet je maar niet meer reageren op die onzin!
je rijd heel netje, iets meer teugellengte geven zou wel goed zijn,
maargoed, zo te zien heeft Coen er veel plezier in, dus lekker doorrijden!
het is zo jammer om steeds commentaar te krijgen van kinderen die zelf amper kunnen rijden... Knipoog

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:45

Marloez schreef:
dit bit is wél scherp als je het zonder bitringen gebruikt Scheve mond

[size=7]Ik begrijp dat je me een zeur vind, maar je kan ook wel eens iets van een ander aannemen.. Verward [/size]

ik dacht dat jij je mond zou houden?
doe dat dan ook!!
hou ff op met je wijsneuzen gedoe,
je hebt vast niet in de gaten dat op jouw foto's je pony tegen de hand is en de rug wegdrukt...
Als ik Coen ernaast houd, wat een verschil...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:51

Marloez schreef:
Ik bedoelde het niet over jou met die positieve dingen, ik bedoelde koentjuh ofzoiets

Dat "koentjuh" schrijf je TOEVALLIG wel met een C
en ga ff op een ander topic ruzie maken, alsjeblieft, dankjewel!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:55

Marloez schreef:
Ik heb nooit gezegt dat het bit bij mijn pony door de mond scheurde, maar je hebt gigantisch veel meer kans, als je paard ergens van schrikt bijv.? Houd jij je pony dan niet bij je?
Of doe je dat met dezelfde zachte hand alsdat je m laat inhouden tijdens een dressuurproefje?
Verward

ten eerste rij ik western, dus hoef ik een dressuurproefje te rijden
ten tweede: er bestaat geen enkel bit dat niet pijn in een paard zijn mond doet als je hem op de noodrem trekt als hij schrikt en wegspringt.. die van jou misschien wel?
aan gezien ik dus western rij, heb ik altijd een boogje in de teugels, dus het zal wel goed zitten met mijn zachte handhouding...
En trouwens, ik heb een Arabisch volbloed, en die zijn supergehoorzaam, dus hoef ik hem nooit op de noodrem te trekken
dit was mijn laatste reactie want ik heb geen zin in gezeik met een klein kind!
Coentjuh, nog veel rijplezier!

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:07

Kom op, we houden het wel leuk. Het onderwerp "bit" is besproken, ieder heeft zn eigen mening. Nu weer leuke/ nuttige reacties!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:49

Idd. Laten we het verder weer leuk houden. Een slotje is nooit echt leuk.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:59

jij schreef: waar ik wel eens op rijd.. Tong uitsteken
Wel eens???altijd toch??

XxX-San-XxX

Maris_Winner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:07

Coentje!!
Hijs echt leuk!! Pling

=====
Sorry Schijnheilig
Maar..eh... Schijnheilig
Bitringen zitten toch altijd aan het bit?? Schijnheilig
Waren het geen rubbere ringen Schijnheilig

Sorry voor deze kleine onderbreking Schijnheilig

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:46

Hey ! Wat een mooie pony!
je rijdt heel netjes hoor!
iets meer teugel geven idd, dat zou voor hem wat prettiger zijn denk ik.
gewoon lekker zo door gaan, trek je nix aan van die vervelende reacties! OK dan!

Trouwens, zoals r00z al zei, dit is ook de reden waarom ik sommige foto's gewoon maar niet op bokt zet!!