Verwaarloosde pony's, vervolg topic van 'Stalbles'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:20

LuvdaTossa schreef:
En een dood veulentje overkomt zelfs de beste fokker!

maar dit is niet het eerste dode veulen dat we in die wei hebben gevonden
dit is al de 4e en die laten ze gewoon liggen en na ongeveer 5 dagen word het pas weg gehaald

er lag namelijk een keer een dood veulen voor het hek bij de ingang en na vijf dagen was het pas weg
en de moeder heeft er waarschijnlijk 5 dagen bijgestaan zonder te eten want ik ben 4x geweest en die merrie liep toen alleenmaar rondjes om dat veulen te draaien en anderen erbij weg te houden

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:57

dode veulens wat verschrikelijk Verdrietig Huilen
maar uuh hoe hebben jullie er werk van gemaakt Verward ik heb namelijk een pony in de buurt staan die zn hoeven lopen gewoon als elvenschoentjes omhoog het puntje van de achter kant raakt bijna zijn voorbenen aan en hij kan haast niet vooruit komen Huilen Boos!

daantjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:58

stuur ff pb ik raak altijd de dingen kwijt waar ik iets heb neer gezet

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:13

stalbles schreef:
maar dit is niet het eerste dode veulen dat we in die wei hebben gevonden
dit is al de 4e en die laten ze gewoon liggen en na ongeveer 5 dagen word het pas weg gehaald

er lag namelijk een keer een dood veulen voor het hek bij de ingang en na vijf dagen was het pas weg
en de moeder heeft er waarschijnlijk 5 dagen bijgestaan zonder te eten want ik ben 4x geweest en die merrie liep toen alleenmaar rondjes om dat veulen te draaien en anderen erbij weg te houden

klopt liggen er veel meer, Veel mensen bij ons uit de omgeving proberen er ook wat aan te doen, Vandaag ree ik met de stal eigenaresse richting babberich en ree langs de wei waar van het najaar die ponys instaan, En toen vertelde ze een verhaal dat er al een keer tien dagen lang in de winter een oudere pony van die man aan de dijk was vast gevroren en die is gelijk overleden, die heeft daar tien dagen gelegen veel mensen zeggen ook ooh kijk is wat leuk die ponys maar ze moesten is weten!

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:14

Afbeelding
deze is van die ene pony die zowat niet kon staan en dit is dus de oorzaak
mensen denken dat ze hoefbevangenheid gewoon weg kunnen snijden (de zoon van de eigenaar is smid)
Afbeelding
en nog een van het veulen
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
en tot slot nog de zebra
Afbeelding
dit waren dus mijn foto's

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 13:16

Bij Pannerden aan die pannerdenseweg staan er idd heel veel nu en verdeop als je Bij de dijk van groessen een stukje afrijd staan er nog veel meer echt zielig is het. wordt niet naar om gekeken niks. laten die ponys aan hun lot over, de ponys aan hun lot overlaten kan goed zijn, maar om een keer in de maand naar je ponys te komen kijken, Neej dat vind ik niet, Zelfs de paarden die bij ons in de geldersewaard leven die worden nog elke dag onderhouden en in de gaten gehouden lopen rijden ze de hele waard door met de auto om te kijken of er niks aan de hand is.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:16

ben trots op degene die hier actie voor ondernemen!!
ga zo door !!
OK dan!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:20

Dat veulen, echt vreselijk! En die pony die ligt op de fotos, ook al zo vreselijk sneu Verdrietig Dat mensen zoiets doen Boos!
Natuurlijk komt een dood veulen bij de beste fokkers voor, maar NIET dat ze een aantal dagen in het land lopen weg te rotten. Helemaal met die vliegen, en met het warmere weer dat er aan staat te komen
De rest ziet er stukken beter uit, ook die bonte. Maar het blijft een rot gezicht...

Dat het niet zo raar is dat het veulen er langer ligt, omdat het er zo veel zijn.l.. Dat vind ik echt geen excuus!
Je moet weten welke er drachtig zijn, en een beetje kenner kan ook wel aan een merrie zien dat ze een veulen heeft gehad. Loopt er dan niets naast, kun je toch gaan zoeken...

Ik ben blij dat het gehele beeld al een stuk is opgeknapt. Knap werk, gelukkig dat er is ingegrepen!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:11

Die hoef! Hoe kan de DB daar nou niets van zeggen? Ik zou deze foto doorspelen naar de DB, dan kunnen ze zorgen dat dat paardje naar een fatsoenlijke smid kan. Miss dat ze dan ook weer gaat lopen en eten. Als ze met zijn allen tegelijk op dat eten afstormen zoals op die foto, dan heeft zij dus geen eten meer tegen de tijd dat ze daar aankomt. Geen wonder dat ze ook zo mager is. Hoe zijn de hoeven van de andere paarden bekapt die ook hoefbevangen waren???

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:12

Ohja, kan iemand die grote foto verkleinen Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:25

Nogmaals die dieren bescherming kan daar niks aan doen in iedergeval hebben ze al zo vaak geprobeert, komt omdat die man een vergunning heeft en dat die paarden ook worden gezien als wild levende paarden.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 15:39

Waar staat die beesten. En weet je van wie ze zijn? En wat een grote kudde zech! Zielig van het vuelentje

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:30

Ze moeten gewoon niet zoveel pony's kopen!
als je er niet voor kan zorgen moet je het ook niet doen!.....
dat vind ik gewoon sneu!...en als die man het om zn draaiende zaakje moet hebben vind ik het al helemaal aso!...
laat een veulen vooral 5 dagen daar liggen!, kan die lekker wegrotten!
ik vind het toch wel belachelijk!, tuurlijk in zo'n grote kudde! je zou niet meer weten waar zo'n dood beest ligt!...maar doe dan normaal en zet dat beestje lekker in de stal met water en hooi!.. Vingers aflikken
onvoorstelbaar... 200 paarden..en dan laat je het tot zover komen!

tuurlijk ik snap best dat er hierdoor (dankzij paarden *LOL* ) mensen weer beter worden en het is super! maar maybe is er een andere oplossing!
naja!...ik hoop dat het met de slechte dieren allemaal een beetje goed komt!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:42

Hoe gaat het nu verder met de paarden?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:47

vind het goed dat er actie is ondernomen maar ik denk dat het langer doorgaat (want ik begrijp dat er meerdere weilanden zijn met zulke paarden??) ...
ik vind het niet normaal hoe ze er bij staan, maar wel beter dat het met een aantal een stuk beter gaat Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:52

Geef het adres maar ( via pb ) en ik bel ook wel even naar de DB. Als meer mensen dat nou even doen, komen er lekker veel klachten binnen en doen ze er misschien iets aan, als het al zin heeft.

Enne, als jullie er heen gaan, ik ga mee.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:53

En ik ga mee, met Spetterlover. Belachelijk dit
Echt geweldig dat jullie actie hebben ondernomen! maar ik vind dat sommigen er nog steeds erg slecht bijstaan ... Verdrietig

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:54

griebels schreef:
Die hoef! Hoe kan de DB daar nou niets van zeggen? Ik zou deze foto doorspelen naar de DB, dan kunnen ze zorgen dat dat paardje naar een fatsoenlijke smid kan. Miss dat ze dan ook weer gaat lopen en eten. Als ze met zijn allen tegelijk op dat eten afstormen zoals op die foto, dan heeft zij dus geen eten meer tegen de tijd dat ze daar aankomt. Geen wonder dat ze ook zo mager is. Hoe zijn de hoeven van de andere paarden bekapt die ook hoefbevangen waren???

ben ik het mee eens trouwens Lachen

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 13:50

het is belachelijk jah!..

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:25

op de andere hoeven hebben we niet echt gelet omdat die er redelijk uitzagen
maar deze was heel zielig hij at wel maarjah als je bijna de hele dag moet liggen is er die plaats snel geen gras meer
hij was echt heel blij ons te zien want toen we verder liepen hinnekte hij heel schril en zielig
verder kan de db er niks aan doen omdat wat psycho_horse al zei dat hij er een vergunning voor heeft
ik ben al heel blij dat het is vebeterd en met deze situatie kan deze kudde nog wel ff voort maar ik blijf er regelmatig heen gaan om te controleren dat die dieren niet nog meer hoeven te lijden dan het bloedprikken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:28

hm wel beter voor de dieren dat er wat beter uitzien, maar vind het eerlijk gezegd echt NIET kunnen
valt dit niet onder dierenverwaarlozing/ mishandeling???
ik vind het echt te gek voor woorde,
wel te gek dat jij er blijft controleren OK dan! (respect)

ace1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 14:38

Het doet mij echt pijn in mijn hart gewoon om dat eerste veulentje te zien. Ga er bijna om huilen Verdrietig Het leek mij zo'n leuk beestje Verdrietig Het gaat er niet om hoe de beesten eruit zien, ze worden gewoon verwaarloosd en daar moet iets aan gedaan worden. Als ze alleen maar gras eten is dat ook niet goed hoor!!!!

Boos! Boos! Boos! Ik vind het zielig Boos! Boos!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:43

stalbles schreef:
verder kan de db er niks aan doen omdat wat psycho_horse al zei dat hij er een vergunning voor heeft

Ondanks dat die er en vergunning voor heeft blijven we doorgaan met alles hiervoor mag hij geen vergunning hebben, Je mag geen vergunning hebben als je je dieren niet verzorgt Lachen dus die praten we af en dan gaan we er met de dierenbescherming achteraan.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:48

Alieta schreef:
Ze moeten gewoon niet zoveel pony's kopen!
als je er niet voor kan zorgen moet je het ook niet doen!.....
dat vind ik gewoon sneu!...en als die man het om zn draaiende zaakje moet hebben vind ik het al helemaal aso!...

Tis idd een aso, Kerel is blind door zijn geld en heeft geen verstand van die ponys en dit is niet het eerste veulen/Paard die daar dagen lang weg ligt te rotten, Bij onze stal staan ze ook in de buurt en die buurt klaagt alleen maar over die ponys, Mensen weten niet wat voorn ponys het zijn, Laatst ook werd er aan mij gevraagt of die leuke ponys met veulen een eind verderop dit jaar weer trug kwamen, en dat dee me echt pijn. Echt zo zielig is dat. Dan zeg ik altijd maar weet ik niet. zitten ze me raar aan te kijken, maar ze moesten is weten waar die ponys voor zijn.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 20:57

Ik heb geen tijd gehad om alles al door te lezen, maar het is inderdaad zo dat er een vergunning is, en dus dat bloedtappen legaal is... Maar verwaarlozing is niet legaal...
Tja, Psycho_Horse, ik ben blij dat je er ook zo goed mee bezig bent dit tegen te gaan!
Zo lang de paarden er goed bij staan hoeft het allemaal geen probleem te zijn, dat bloed getap, maar zoals nu... Tja, twijfelgeval... Het is echt al wel een heel stuk verbeterd, maar ik vind ook dat er nog wel iets meer naar omgekeken mag worden!