Opendag Manege Bergemo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:28

Cool dat we dr op staan Haha! Echt toevallig.leuke foto's

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 10:32

Apollo schreef:
ojaaaah..ik net ook maar meteen ff www.bergemo.nl checken, en wat staat er onder het stukje: "paardrijden"....??!! jaja weer dezelfde foto! misschien worden we nog eens beroemd Tong uitsteken

Dat vind ik toch eigenlijk wel heel erg associaal. Ze hebben geen toestemming gevraagd om die foto te gebruiken en hangen het dan eerst in de manege en zetten het daarna nog op de site ook nog! Toestemming vragen is niet zo moeilijk dus ik vind dit echt onbeschoft. Ik gebruik hun foto's toch ook niet op mijn site? Verward

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:54

ik vind eigenlijk misschien dat fleur een mailtje moet sturen (het is haar foto!) met dat ze het opzich geen probleem vind dat de foto werd gebruikt, maar dat ze het wel zo netjes vond om even toestemming te vragen, vind het namelijk eigenlijk ook niet zomaar kunnen.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:13

Janneke18"]
[quote="Jura schreef:
Hé wat leuk, Hans die ken ik nog wel! Is Jade er ook nog, en hoe gaat het met haar??

Waar ken je Jade van?
ze staat idd nog steeds op de manege --> zie mijn ava..
[/quote]

Jeetje wat is ze wit! Toen ze 3 was had ik haar bijna gekocht. Mijn ouders vonden het goed (ik was toen 18) en we hebben haar laten keuren, tenminste dat heeft Hans gedaan. Toen belde hij op dat ze helaas was afgekeurd. Jade was echt mijn grote liefde. Ik heb haar daar ontmoet toen ik met een eigen pony op ponykamp was. Ik heb toen de hele week ook op Jade gereden. Mijn wereldje stortte toen wel even in toen ze was afgekeurd. Haha!
Jade is een Rex Magna. Ik zal wel even kijken naar foto's van toen, ze wa toen nog bijna zwart!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 14:30

Shiloh schreef:
ik vind eigenlijk misschien dat fleur een mailtje moet sturen (het is haar foto!) met dat ze het opzich geen probleem vind dat de foto werd gebruikt, maar dat ze het wel zo netjes vond om even toestemming te vragen, vind het namelijk eigenlijk ook niet zomaar kunnen.

ja dat vind ik ook. Stond zelf op het punt om te mailen, maar ik heb natuurlijk niets om te zeiken want het is niet mijn foto. Ik vind het ook totaal niet netjes dat ze het zomaar geplaatst hebben, hoop ook dat Fleur een beleeft mailtje wil sturen naar Bergemo.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:30

Shiloh schreef:

vind ik ook dat Fleur dat moet doen. Als het mijn foto was geweest had ik het niet over mijn kant laten gaan, maar ja ik hecht dan ook waarde aan mijn foto's en wil er misschien ooit nog iets mee gaan doen.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:36

Hé, op die manege heb ik ook nog ooit eens een uurtje vrij gereden toen ik tien dagen in Center Parcs Heyderbos was. Het paardje heette geloof ik No Name, een vosje.

ratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:16

ik vind dat gezeur over zo'n miezerige foto wel heel erg. Heeft iemand van jullie er wel eens aan gedacht dat degene van wie er afgelopen weekend op de open dag foto's zijn gemaakt, het misschien ook helemaal niet prettig vinden dat ze op internet staan. Misschien had je die mensen ook wel moeten vragen of ze het goed vinden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:31

dan moet je geen show gaan opvoeren... er is een groot verschil tussen het maken van foto's voor een show, bovendien is dit alleen maar reclame voor manege bergemo.

Iedereen die een foto maakt heeft automatisch auteursrechten op de foto, dus vind ik niet dat een manege zomaar foto's van een ander mag gaan rondsturen.... Via fleurs site (waar ze de foto vandaan moeten hebben) is er makkelijk contact op te nemen met fleur, even vragen zou een kleine moeite zijn geweest!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:39

ratina schreef:
ik vind dat gezeur over zo'n miezerige foto wel heel erg. Heeft iemand van jullie er wel eens aan gedacht dat degene van wie er afgelopen weekend op de open dag foto's zijn gemaakt, het misschien ook helemaal niet prettig vinden dat ze op internet staan. Misschien had je die mensen ook wel moeten vragen of ze het goed vinden.

Dat heet nu auteursrecht . Zie: [HAW] De regels van HAW
Je kunt hier geld voor vragen als andere mensen ongevraagd jouw foto's gebruiken .
Verder mooie, scherpe foto's. Lijkt me best leuk zo een open dag Lachen. Maar dan wel met Marius en Red Bull Lovers .

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:50

ratina schreef:

Ook welkom Schijnheilig

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:07

Jura: daar ben ik wel benieuwd naar!!

ze is het laatste jaar inderdaad erg wit geworden.. over twee weken hebben we een onderling dresuurwedstrijdje.. ik ben van plan om dan fotoos van dr te maken, tegen die tijd zet ik ze op bokt!

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:30

Leuke foto's!

Mooie spring foto's van de appaloosa! (ijsbrand mn complimenten )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:41

ratina schreef:

Eh..Annetje; wij moeten effe babbelen over die foto's waar ik op sta; ik vindt dat hoogst on-plezant!! Tong uitsteken Schijnheilig
Ik zie je nog wel Ratina, als een ander met jou foto aan de haal is.(zeker als ie van je eigen site gehaald is)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:20

Ik heb even een (vriendelijk) mailtje gestuurd naar Bergemo. Ik hoop dat ze reageren.
Ben niet boos ofzo maar vind het niet netjes dat ze neit even een e-mail gestuurd hebben.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 08:53

Juut schreef:
Eh..Annetje; wij moeten effe babbelen over die foto's waar ik op sta; ik vindt dat hoogst on-plezant!! Tong uitsteken Schijnheilig

Haha! Als je het écht niet leuk vond, dan is het zo eraf hoor! Lachen Dan staan er inplaats van foto's mooie rode kruisjes.
En fleur: Goed dat je een mailtje hebt gestuurd OK dan!

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:07

wat een leuke foto's
echt heel leuk, en die manege ziet er goed uit!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:34

Hé Fleur, wel effe laten weten wat het antwoord is he! Haha!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:31

deedee19"]
[quote="ratina schreef:

Ook welkom Schijnheilig
[/quote]

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

inderdaad hartelijk welkom! Je eerste berichtje en meteen zo leuk!

het komt bij mij bijna over dat jij degene bent die die foto gebruikt heeft, en nu dus ffkes onder een andere account een reactie plaatst! Rolleyes

enne laat inderdaad ff weten als je antwoord hebt van bergemo!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:55

ben benieuwd wat de reactie van bergemo is

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:39

Janneke18 schreef:
Jura: daar ben ik wel benieuwd naar!!

ze is het laatste jaar inderdaad erg wit geworden.. over twee weken hebben we een onderling dresuurwedstrijdje.. ik ben van plan om dan fotoos van dr te maken, tegen die tijd zet ik ze op bokt!

Dit is Jade toen ze net 3 was (of net moest worden), ze was hier een paar weken onder het zadel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze is van een aantal jaar daarna, toen ik haar kwam opzoeken.

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 18:05

Oh jeetje wat was ze donker zeg! Bloos!
Dan vind ik haar nu wel ietsjes mooier, maar blijf het geen leuk paard vinden om te zien.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:27

Juut schreef:
Hé Fleur, wel effe laten weten wat het antwoord is he! Haha!

Ik ga het hier niet letterlijk neerzetten (moet ik eerst vragen Knipoog ) Maar ze reageerde dat ze het ontzettend speet dat hij leek alsof het achter mijn rug om gedaan was. En dat als ik geen toestemming gaf ze de foto eraf gingen halen.
Ze hadden het trouwens van bokt afgehaald en ze herkende haar collegs op de foto voorop.

Bij deze heb ik dus toestemming gegeven. Schrok beetje van het antwoord want het leek alsof hun dachten dat ik keiboos was geworden terwijl ik duidelijk had gezegd dat ik zeker niet boos was maar het niet helemaal netjes vond dat er niet even een klein mailtje gestuurd was.

Maar tis wel goed nu en hij blijft ook gewoon staan.

(en mijn vader (maakt veel internetsites) vroeg zich gelijk af waarom die foto niet aanklikbaar was zodat je hem groot kunt zien Haha! )

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:32

Annetje schreef:
Oh jeetje wat was ze donker zeg! Bloos!
Dan vind ik haar nu wel ietsjes mooier, maar blijf het geen leuk paard vinden om te zien.

Maar een manegepaard wordt ook nooit zo mooi als een 'sportpaard', dat kan je niet echt vergelijken. Toen ze net 3 was zag ze er misschien wat scharminkelig uit, maar het is gewoon een laatbloeier, net als mijn eigen Jur. Ik denk dat het een heel leuk paard had kunnen worden.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:49

Leuke foto's hoor! Ik zie Obelix alleen maar op 1 foto Boos! haha