Shire verzameling breid uit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam79

Re: Shire verzameling breid uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 08:15

Och, jakkes... Zal je net zien. Maar even een stapje terug. Sterkte, hopelijk knapt ie snel op.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 09:58

Nouja zeg wat onbenullig… vorige eigenaar niks gezegd maar wel verkopen… hopelijk wil hij meedenken/betalen?
Sneu voor Saul.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:03

och wat sneu van Saul. hopelijk wordt hij snel beter.
ik vind het inderdaad ook mega achteloos van de eigenaar. want zo'n paard blijft er dan gevoelig voor. lekker makkelijk zo van de verkoper

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 10:28

Wat is Saul een knapperd zeg. Ik ben verliefd!

Hopelijk wordt hij snel beter en heeft hij niet al te veel last.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 11:11

Oh dat is niet zulk goed nieuws, ik dacht dat shores er niet zo gevoelig voor waren eigenlijk.

Heb jij misschien een tip voor halsters? In de hoop dat Zweedse spullen hier ook verkrijgbaar zijn in Denemarken.. Ik heb nu een noordzweedse schone en haar hoofd past qua lengte goed in een full, maar de keelriem moet zeg maar twee keer zo lang haha :+

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 11:41

jaa nouja ik heb idd nog nooit bevangen paarden gehad van het gras, en ik ben er echt niet voorzichtig mee hoor kan ik ook wel toegeven. en hij deed dat ook altijd zo met deze, dus gok dat ie niet had verwacht dat er iets zou gebeuren? hij heeft ze altijd zo het land op geflikkerd, nooit problemen gehad. hij is een hele bekende in de shire wereld hier in zweden, vroeger heeft ie veel gefokt enzo.

ik heb een paar halsters besteld haha, heb nu de koudbloed halsters van horze, dat zijn die met die ruitjes, maar gok dat die te lang is voor een noordzweed misschien wel. verder had ik bij SB ridsport xxxl besteld, maar dat waren simpele halsters zonder onderlegd ofzo. had ook xfull gekocht van hansbo maar die zijn te klein

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 01:47

Prachtig stel en wat moeten ze machtig zijn in het echt als je ernaast staat.

Hopelijk krijg je Saul weer snel op de rit, hoefbevangen kan best een staartje krijgen nog, maar hopelijk is je dat bespaard :j

Ik volg in ieder geval je mooie nieuwe avontuur!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 06:44

Gelukkig staan ze er relaxt bij, ga 3-4x per dag heen om even drollen te wippen enzo. Hij heeft nog nooit in een box gestaan en laat staan zo lang :\ mijn voorkeur heeft het ook niet maargoed het is even niet anders.
Afbeelding
Stalletjes lijken echt inimini, ik zei tegen de dierenarts dat ik bij twee boxen de wand eruit wil halen zodat ze twee boxen hebben maar hij zei dat ie niet zoveel mocht rondwandelen, arm ding. En aangezien hij wat begint te stressen als zij te ver weg is, lijkt me dit voor nu het beste, bekijk het gewoon van dag tot dag.

Gister was de oude eigenaar er, hij bood aan de dierenarts rekening te betalen, heel lief maar had er absoluut niet om gevraagd.
Hij liep stukken beter gister, geen idee hoelang metacam blijft werken maar dat was iets meer dan 24 uur nadat ie metacam in zn bloed heeft gekregen, ik hoop dat er een stijgende lijn in blijft zitten!

Ik wil dus eigenlijk röntgenfoto’s maken maar ik mag hem niet vervoeren volgens de dierenarts. Heb een afspraak staan voor 20 september maar het ligt eraan hoe het eruit ziet en hoe hij loopt of we ook echt heen kunnen of niet, dat moeten we nog even zien dus. Die dag is hun hoefsmid er ook, ik wilde perse op een dag dat hij er is dat mocht het nodig zijn, dan kan hij er gelijk speciale ijzers onder zetten, maargoed het liefst had ik hem op blote voeten gehad.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 20:24

Ik wil er geen volgtopic van maken, maar misschijn zijn er mensen nieuwsgierig.

Hij loopt heel slecht, is goed te merken dat de medicijnen goed hun werk doen. Vandaag hebben we foto’s gemaakt en zn hoefbeentje was niet gekanteld *\o/*
De hoefsmid was er een paar dagen geleden al maar toen kon ie niet op drie benen staan dus was onmogelijk om er wat aan te doen.

Morgen haal ik de boxwand ertussen uit want dit vind ik echt zielig, dan hebben ze iets meer bewegingsruimte.
Amina blijft dan staan waar ze staat en krijgt Sauls box erbij, Saul gaat in een andere box die groter is qua lengte en breedte. Maar had vandaag geen tijd om zaagsel te halen dus doe ik morgen ochtend

Nog even de knappies <3 volgende foto’s worden een nieuw topic
Afbeelding
Afbeelding

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:32

Wat fijn dat z’n hoefbeen goed was, nu vooral uitzieken. Wat een prachtig stel zeg.