Cremello Hengst in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:43

Nessie schreef:
In het seizoen begrijp ik het zeker, maar als 6 jarige had er al wat gebeurt kunnen zijn buiten het seizoen, ook met zuinig op hem te zijn :j Als fokker zou ik hem er op laten staan, daar ik de eigenschappen onder het zadel ook belangrijk vind en niet alleen een kleurtje.

Desalniettemin zijn het heel mooie foto’s! Er komt zeker nog een mooie toekomst voor hem aan :j !

Ik denk dat we allemaal hem in de sport willen zien :D maar hij dekt er meer zonder sportresultaat dan menig ggk sportpaard :=

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:44

Dat zal zeker en komt mede omdat veel mensen graag een kleurtje willen fokken, maar zoals ik noem heb ik hem erop laten staan omdat de kwaliteit als rijpaard voor mij net zo belangrijk is :j

Maar laten we het vooral op de foto’s in dit topic gericht houden. Het was als serieuze fokker gewoon een vraag :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 10:57

Hij wordt vaak genoeg gebruikt. Wat mer zegt, ik denk dat veel hengstenhouders jaloers zullen zijn over de aantallen die hij dekt. Heel veel fokkers gebruiken hem puur op zijn nakomelingen. Deze zijn opgevallen ook in beweging.
Hij heeft de sport bij wijze van niet nodig. Maar dat willen we zelf wel. Vindt het ook weer leuk om straks weer te starten. Heb ik wel gemist.

Omdat er zoveel vraag is, en als hij straks in sport loopt. Kunnen we ook niet anders als het dekgeld omhoog doen en selectiever te zijn. Nu hebben we dit jaar echt hele gave merries gehad. Van bekendere fokkers, zelfs gp amazone die hem heeft gebruikt. Ze is eerst komen kijken.

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:33

Dat zal zeker en komt mede omdat veel mensen graag een kleurtje willen fokken, maar zoals ik noem heb ik hem erop laten staan omdat de kwaliteit als rijpaard voor mij net zo belangrijk is :j

Maar laten we het vooral op de foto’s in dit topic gericht houden. Het was als serieuze fokker gewoon een vraag :D
[/quote]

~Het gaat zeer zeker niet alleen om kleur, 3 veulens van White Dream GF tijdens de nationale keuring die eerder regionaal hoge ogen gooide.

Niet alle fokkers bezochten helaas keuringen, ik weet zeker dat er anders meer nakomelingen aanwezig waren geweest met kwaliteit :j

Afbeelding

windsor14

Re: Cremello Hengst in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:53

<3 <3 <3 Wat een schitterend paard is hij toch, om van te dromen. En die foto's zijn geweldig, schitterend.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:08

Prachtige paard!

Fijn dat hij het zo goed doet en dat jij zuinig op hem bent.

Ik kan maar niet wennen aan deze kleur ogen bij een paard. Ik ben van de warme, bruine paardenogen. Maar dat is persoonlijk, hij blijft prachtig.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 12:21

Prachtig dier, prachtig sprekende ogen ook!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 00:27

Dankjewel! Veel mensen vinden de ogen wat Raar overkomen. Dat snap ik ook wel. Ik moest er ook aan wennen. Nu vindt ik het juist heel mooi <3

Tijdens de fotoshoot moest hij natuurlijk ook even een knuffel halen bij de fotograaf Afbeelding

Afgelopen donderdag genoot jij nog enorm van een fysio behandeling. Beter verwend dan verwaarloosd :+

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 07:42

Ik vind zijn blauwe ogen juist heel mooi <3

Het is ook echt een enorme lieverd hè?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 09:30

Het is echt een knuffelhengst <3

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 10:13

Nessie schreef:
In het seizoen begrijp ik het zeker, maar als 6 jarige had er al wat gebeurt kunnen zijn buiten het seizoen, ook met zuinig op hem te zijn :j Als fokker zou (en heb) ik hem er op laten staan, daar ik de eigenschappen onder het zadel ook belangrijk vind en niet alleen een kleurtje.

Desalniettemin zijn het heel mooie foto’s! Er komt zeker nog een mooie toekomst voor hem aan :j !

Hij was nog volop in de groei, en advies dierenarts was duidelijk:
Heel zuinig op zijn, zijn tijd komt nog wel. Waarom dan wel? Hij is nu rustig aan in training en pakt dit goed op.

In Nederland moet alles snel, daar zij wij niet van. Hoeveel hengsten zijn er niet met op jonge leeftijd blessures, die je na 7 a 8 jaar niet meer ziet? Dat willen wij niet.

Wij hebben 1 hengst en geen stal vol, daarom zijn wij heel zuinig op hem zodat hij ook over enkele jaren gewoon nog zijn ding kan doen.

Te vaak wordt onderschat hoe zwaar het dekseizoen is, wat dit vraag van een hengst.
Bij hengsten die in de sport lopen is er alleen diepvries beschikbaar.