Het leed zomereczeem v.s. staleigenaren pensionstal…

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 10:43

Achterom schreef:
Wintu schreef:

Als je eerst de OP leest, eer je me dat vraagt ;)

Die heb ik gelezen, dankje.
En met een begrip als "halve stroom" kan ik dus helemaal niks. Er is dus niet gemeten, begrijp ik.

Maar je legt de schuld al wel bij de pensionklant, terwijl er meerdere paarden door de draden gaan.

RianneH

Re: Het leed zomereczeem v.s. staleigenaren pensionstal…

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 10:50

Maar dat er meerdere door het draad gaan komt TS pas later mee, dat lijkt uit de OP in eerste instantie niet het issue.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 11:07

De mijne deed dit ook. Ik heb toen van dat zachte stalen draad door de voorkant van de deken gedaan zodat die het draad en de vacht van het paard raakt en dan dus wel geleidt. Dit maakte ik dusdanig vast dat mocht hij ergens achter blijven hangen de draad makkelijk los zou gaan. Hiermee was bij mij het probleem opgelost.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 12:22

Wintu schreef:
Maar je legt de schuld al wel bij de pensionklant, terwijl er meerdere paarden door de draden gaan.

Jij legt de schuld in zijn geheel bij de pensioneigenaar, wat ik wel aangeven is dat de pensionklant hier ook gewoon een aandeel in heeft. En dat doe ik met name omdat ik haar reacties in de appjes niet zo heel prettig vond eigenlijk, ze denkt echt totaal niet mee.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 12:35

Achterom schreef:
Wintu schreef:

Jij legt de schuld in zijn geheel bij de pensioneigenaar, wat ik wel aangeven is dat de pensionklant hier ook gewoon een aandeel in heeft. En dat doe ik met name omdat ik haar reacties in de appjes niet zo heel prettig vond eigenlijk, ze denkt echt totaal niet mee.

Klopt, ik leg het bij de pensionhouder, als ik alles lees en dat er meerdere paarden per week door het draad gaan, dan ligt het toch bij de pensionhouder en de deugdelijkheid van de omheining. Het is idd niet chique het hier op bokt te zetten, helemaal mee eens. Maar verder zie ik niet helemaal wat de pensionklant kan doen. Zolang de omheining niet deugdelijk wordt, zal het probleem zich voor blijven doen immers? Ze heeft inmiddels een nieuwe deken aangeschaft om de pensionhouder tegemoet te komen toch?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 12:51

Hoeveel stroom staat er op? Daar ben ik wel erg benieuwd naar (oftewel andere kant van het verhaal)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 12:52

Wintu schreef:
Achterom schreef:

Klopt, ik leg het bij de pensionhouder, als ik alles lees en dat er meerdere paarden per week door het draad gaan, dan ligt het toch bij de pensionhouder en de deugdelijkheid van de omheining. Het is idd niet chique het hier op bokt te zetten, helemaal mee eens. Maar verder zie ik niet helemaal wat de pensionklant kan doen. Zolang de omheining niet deugdelijk wordt, zal het probleem zich voor blijven doen immers? Ze heeft inmiddels een nieuwe deken aangeschaft om de pensionhouder tegemoet te komen toch?

Misschien overleggen met de pensionstalhouder wat ze nog meer kan doen :)*
Zij heeft er immers zelf ook niks aan als het paard iedere keer door de draad heen knalt... dadelijk knapt de draad niet en ben je nog verder van huis.
Zonder deken is geen optie, dat snap ik heel goed.
Maar de crux is meestal gewoon communiceren. En dan niet alleen via de app, maar gewoon face to face.

Maar ook in dit topic zijn al wat tips gegeven om de geleiding van de deken te verbeteren, zodat het paard de stroom wat beter voelt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 13:12

Achterom schreef:
Misschien overleggen met de pensionstalhouder wat ze nog meer kan doen :)*
Zij heeft er immers zelf ook niks aan als het paard iedere keer door de draad heen knalt... dadelijk knapt de draad niet en ben je nog verder van huis.
Zonder deken is geen optie, dat snap ik heel goed.
Maar de crux is meestal gewoon communiceren. En dan niet alleen via de app, maar gewoon face to face.

Maar ook in dit topic zijn al wat tips gegeven om de geleiding van de deken te verbeteren, zodat het paard de stroom wat beter voelt.

Eens hoor, dat je het beter face to face kunt doen, maar aangezien niet alleen het paard van TS door de draden gaat, lijkt het me handiger dat er meer stroom op het draad komt te staan. TS en pensionhoudster hebben er beide niets aan wanneer TS geleidedraad aan de voorkant maakt en de andere paarden gaan alsnog door het draad. Voor een oplossing kun je dan beter de kern van het probleem aanpakken en dat is meer stroom op het draad.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 14:10

Ik zou zeer zeker niet gaan meebetalen aan een nieuwe stroomklok. Dit is gewoon voor de staleigenaar. Als er meerdere paarden door de draad gaan is er gewoon iets mis met je omheining...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 14:16

Als er meerdere paarden door de draad gaan dan deugt de omheining inderdaad niet.

Dino_xhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 15:52

Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels met de staleigenaresse afgesproken dat ik een geleidende draad om de deken heen ga maken. Ze adviseerde koperdraad maar dat kan ik zo stand te pé niet vinden, en het moet eigenlijk vandaag opgelost worden…. Dus nu heb ik maar schriklint voor de weide gehaald wat ik in een cirkel om de borst en halsstukken van de deken ga naaien. Ik hoop dat het werkt!

Maar inderdaad, er staat al erg weinig stroom op een laag hangend draad (sommige plekken niks) en ook paarden zonder deken gaan erdoor… ik vind dat ik op deze manier goed mijn best doe om haar ellende te voorkomen en ik hoop dat ze daar andersom ook haar best voor gaat doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:14

Belachelijke oplossing.
Zij moet zorgen voor deugdelijke stroom!

Betaald zij verwondingen van jouw paard als het draad los komt en hij zich snijd?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:48

Is gewoon een kwestie van stroom ja. Op veel stallen knopen ze allerlei soorten draad met gewone knoopjes aan elkaar en trekken het niet strak, dan hou je er dus geen stroom op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:56

Zou dan toch voorzichtig even zeggen dat de de omheining ook wat beter kan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:59

Jolliegirl schreef:
Belachelijke oplossing.

Betaald zij verwondingen van jouw paard als het draad los komt en hij zich snijd?

Nee natuurlijk niet, want TS kiest er immers zelf voor om haar paard daar te stallen terwijl ze weet heeft van de risico's.
Ja, dit is een flauwe opmerking, maar in essentie is en blijft het haar paard, haar eigen verantwoordelijkheid.

Dino_xhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 19:08

Jolliegirl schreef:
Belachelijke oplossing.

Nee dat niet, want ik ‘wil’ een deken en oh wee als je wat zegt van haar draden of stroom want dat is gewoon op en top…

Dino_xhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 19:09

Sintara schreef:
Is gewoon een kwestie van stroom ja. Op veel stallen knopen ze allerlei soorten draad met gewone knoopjes aan elkaar en trekken het niet strak, dan hou je er dus geen stroom op.

Nou, dit is dus wat hier ook gebeurd. Verschillende soorten lint hangen met knoopjes aan elkaar met boogjes erin op kniehoogte voor grote paarden

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:12

Dino_xhi schreef:
Sintara schreef:

Nou, dit is dus wat hier ook gebeurd. Verschillende soorten lint hangen met knoopjes aan elkaar met boogjes erin op kniehoogte voor grote paarden

Fijn andere stalling zoeken ondertussen, zou ik zo zeggen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:13

Is het stroom gemeten en hoeveel staat erop?? Sorry maar waarom word hier geen antwoord op gegeven.

Dino_xhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 19:16

StalNollie schreef:
Is het stroom gemeten en hoeveel staat erop?? Sorry maar waarom word hier geen antwoord op gegeven.

Staleigenaresse zegt dat ze vandaag het stroom heeft gemeten maar ik heb geen aantallen gehoord van haar…

Dino_xhi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 19:18

Wintu schreef:

Denk inderdaad dat ik dit maar moet doen, ook al vind ik dat erg vervelend aangezien hij over een half jaar ook al moet verhuizen (dan verhuizen we van het noorden naar het midden van het land). Er zit niks anders op helaas.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:29

Dino_xhi schreef:
StalNollie schreef:

Staleigenaresse zegt dat ze vandaag het stroom heeft gemeten maar ik heb geen aantallen gehoord van haar…

Heb je erna gevraagd? en vraag even of je zelf mag meten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 19:29

Dino_xhi schreef:
Wintu schreef:

Denk inderdaad dat ik dit maar moet doen, ook al vind ik dat erg vervelend aangezien hij over een half jaar ook al moet verhuizen (dan verhuizen we van het noorden naar het midden van het land). Er zit niks anders op helaas.

Ik zou sowieso een stalling zoeken waarbij ze snachts binnenstaan. Rond schemer is het een crime voor zomereczemers.