Risueño's reis naar vertrouwen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:41

Mooi topic is dit geworden, ook door je fijne stijl van schrijven. Hopelijk heeft hij bij zijn nieuwe huisje zijn forever home gevonden! <3

Hevonen

Re: Risueño's reis naar vertrouwen - de eerste 10 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 20:22

Prachtig paard, leuk topic. Ik hoop dat we nog af en toe horen hoe het met hem gaat.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:51

Fijn dat er voor hem een passende plek (en eigenaar) is gevonden. Daar doe je het toch voor.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:06

Fijn dat hij een fijne nieuwe eigenaar heeft gevonden, hopelijk blijft zijn positieve ontwikkeling zich daar voortzetten.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:17

Prachtig dier met heel fijne uitstraling. Fijn dat het gelukt is hem te verkopen.

Hoe gaat het met zijn broer?

Margot_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 17:48

Hoi allemaal,

Ik ben ontzettend blij om aan te kondigen dat ik de nieuwe eigenaresse ben van Risueño! Ik heb ooit in het verleden een bokt account gehad maar heb nu maar even een nieuw account gemaakt om hier ook een reactie te kunnen plaatsen :)

Ik (Margot, 32 jaar) was al enige tijd op zoek naar een eigen paard en had veel advertenties bekeken en een aantal paarden ontmoet, maar na het zien van Risueño’s advertentie had ik meteen een voorgevoel dat dit wel eens de perfecte match kon zijn. Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die zo’n voorgevoel hadden bij hun paard? O:)

Het grappige is: ik val normaal helemaal niet op schimmels. En ik zei ook altijd dat ik geen projectpaard wilde met een onbekend verleden. Mislukt haha. :Y) Alles werd overboord gegooid door Riso’s advertentie.

En toeval of niet: ik had al een werktrip naar Zweden gepland staan. Dus ik besloot het ticket om te boeken en er nog wat dagen achteraan te plakken om naar het zuiden van Zweden te kunnen reizen om hem te ontmoeten. Tijdens dit bezoek werd mijn voorgevoel bevestigd: zoals @lyona omschrijft stal Risueño direct mijn hart. Ik ging er eigenlijk met de verwachting heen dat hij misschien net genoeg vertrouwen in mij zou krijgen in dat weekend om hem te kunnen benaderen in de wei en hem een beetje vertrouwen in mij te kunnen geven. Maar na een paar uur ging het al zo verbazingwekkend goed en was hij zo ontspannen dat ik al wat grondwerk en liberty met hem kon doen, waarbij ik vaak maar aan iets hoefde te denken en hij het al deed. Hij voelt alles haarfijn aan en is gewoon echt superlief, ondanks zijn verleden. 100% credits naar @Lyona voor het werk wat zij heeft verzet met hem!

Ik kijk ernaar uit om samen met hem te werken en te groeien. Ik heb geen wedstrijdambities maar wil mijzelf vooral ontwikkelen op een manier die onze band/harmonie versterkt. Met behulp van grondwerk/liberty/vrijheidsdressuur/ recreatief rijden/ buiten rijden.

Mijn ultieme doel zou zijn om in vrijheid te kunnen rijden/werken zoals Matthias Geysen en Yvet Blokesch bijvoorbeeld doen, maar we zien wel waar we komen Ik heb geen haast en er is zoveel te leren. Het belangrijkste vind ik dat zowel Riso als ik plezier hebben in wat we doen. *\o/*

Voor degenen die onze avonturen willen volgen, ik ben van plan regelmatig updates op Instagram te geven: ik heb zojuist een account aangemaakt: risueno.horse.

En de eerste foto is een feit :D Dit was na wat liberty grondwerk in de bak.

Afbeelding

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:16

Margot_r, gefeliciteerd met je pracht paard. Jammer dat je updates gaat geven via Instagram. Ik heb geen Instagram, Facebook of Whatsapp en ondanks dat er soms iets interessants op te vinden lijkt blijf ik Meta boycotten.

Veel geluk met de mooie man.

MirjamRobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:23

Ik sluit me bij bovenstaande aan. Wat leuk dat je hier reageert Margot en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Mooi dat jullie al zo'n klik hebben. Ik heb ook geen social media en zou het leuk vinden als je hier nog eens iets zou delen, maar voel je vooral niet verplicht ;). Heel veel plezier samen gewenst!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:14

Gefeliciteerd. Fijn dat jullie elkaar hebben gevonden. Wel een wereldreiziger, je paard. (Nou ja, Europa-reiziger)
Mocht je nog eens wat willen delen op Bokt, vooral doen. :)
Veel geluk.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-24 08:50

Wat leuk dat je je hier ook laat horen Margot! Jullie zijn echt een perfecte match, en heel bijzonder hoe jullie bij elkaar zijn gekomen :j
Na dat uurtje hier was echt al duidelijk dat hij je vertrouwde, zo mooi <3
Risueno krijgt een geweldig baasje aan jou en jij krijgt een geweldig paard <3

Voor nu staat hij nog lekker te genieten in het hoge gras, over een weekje wordt hij alweer opgehaald...
Afbeelding
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 08:59

Wat een leuk dier en wat fijn dat deze jongen een nieuwe kans gekeregen heeft.

Toch wil ik 1 ding meegeven en ik hoop dat mensen die dieren willen helpen dit in hun achterhoofd houden in hun overwegingen.
Als je een dier koopt van een fokker/handelaar om het dier weg te halen uit een slechte omgeving dan zorg je dus helaas wel voor de plaats en de financiele middelen waarmee nieuwe dieren gekocht en verhandeld en helaas mishandeld kunnen worden.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 11:11

Vanmorgen om 5:30 is Risueno aan zijn nieuwe avontuur begonnen..

De afgelopen weken heb ik veel met hem geoefend om hem klaar te maken voor de verhuizing en zijn nieuwe plek en baasje. Ik heb hem op alle vlakken geprobeert voor te bereiden, en het heeft gewerkt!

Vanochtend vroeg werd hij opgehaald om naar Nederland te verhuizen.
In 5 minuten was hij geladen en onderweg. Hij was zo relaxed en braaf. Hij moest even kijken bij de klep maar was er eigenlijk zo in.
Hij stond heel rustig stil daarna, zo trots op hem <3

Voor vertrek <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij komt als het goed is morgen middag aan!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 12:37

Wat een mooie verhaal. Heel veel geluk met hem Margot!

Wat is er met zijn vriendje die je ook opgehaald hebt gebeurd?

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-24 12:49

maj0 schreef:
Wat een mooie verhaal. Heel veel geluk met hem Margot!

Wat is er met zijn vriendje die je ook opgehaald hebt gebeurd?

Mooi he hoe zijn leven is veranderd van een nachtmerrie naar een droom <3
Hij verdient dat zo!

Zijn vriendje en broer Romeo heb ik nog hier!
Die ben ik nu rustig aan het trainen, onwijs fijn en lief paard ook, enorm talentvol.
Hij zal over een paar weken beginnen aan zijn zoektocht naar zijn gouden huisje.
Afbeelding

Afbeelding

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 20:14

Nog een afscheidsfilmpje van Risueno <3
Het blijft zo'n bijzonder paard, ik ben dankbaar dat ik deel mocht uitmaken van zijn leven.
https://www.youtube.com/watch?v=4EhMhJsvn50

Hij doet het ontzettend goed op zijn nieuwe plekje, misschien zal Margot hier ook nog een update plaatsen maar ik kan in ieder geval zeggen dat hij het geweldig doet! Geen terugval, angst, stress ect. Hij is nu al vrij relaxed, ligt al lekker in het zonnetje te slapen s'ochtends, doet heel erg zijn best met grondwerk en lijkt echt al op zijn plek in Nederland.
Zo trots op hem! :j