PipMarly schreef:Ik blijf me er telkens over verbazen hoe mensen maar elke keer hun mening geven.
Het is een paard in beweging, dat betekend aan en ontspanning van spiergroepen. Bij veel foto’s loopt hij met protractie van het voorbeen en extensie van de bovenlijn. Dit betekend een caudaal translatie van de scapula en wegdrukken thoracaal. Dan kun je niks zeggen over een eventueel “gat” in de bespiering.
Als je hier echt een oordeel over wilt geven moet je dit beoordelen vanaf een standfoto en daarbij ook een gedegen palpatie uitvoeren.
Wat ik zelf veel interessanter vind is de algemene indruk van het paard. En zo vanaf de foto lijkt deze erg positief. Een ontspannen paard zonder pijnsignalen in zijn gezicht.
Als ik het zo lees ben je hard aan het werk TS en ik wil je hiervoor complimenten geven! Wat meer positiviteit zal de paardenwereld goed doen, laten we daar samen met elkaar mee beginnen…
Fijne post. Ik begon al te twijfelen aan mezelf, want net als jij ben ik positief en zie een blei ei op de foto.
Zelfs na tig keer kritisch terugkijken vanwegevalle kritische commentaren. Dus ik ben blij met je post en het ook met je eens, ben meer leek als jij.