Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dees90 schreef:Nou dat idee had ik ook, werd echt beetje ongemakkelijk van die man. Dacht telkens: Hij stikt!!! Help die beste man ademen.
@Earth precies. En miss is het bij hem anders hé, je weet het niet. Maar gros van de dieren staat individueel en komt idd in paddockjes / stapmolens of onder het zadel uit stal zeg maar. Nou als dat dan je argument is dat het zo goed gaat in de sport met die dieren. En tuurlijk de tendens is al beter dan jaren geleden maar we moeten met zijn allen nog zoveel veranderen!!
Citaat:343, For Ferrero x Everdale. Mooi sjiek ding, wel heel nerveus. Veel wit. Overbouwd met zeker 5 cmKort voorbeen. Kruipt nog wel wat in elkaar, ook in beweging.
Citaat:*527 Taminiau. Aansprekend dier, beetje langgelijnd, maar hele goede uitstraling. Die zou ik wel willen hebbenMer deze is van mij!!!!
Echt een fijn dier, bloedmooi. Mooi opwaarts bewegen ook. Als hij vertrekt zakt ie zo lekker van achteren. Alleen op de lijn springt ie steeds aanEcht een apart goed dier.
Citaat:547- Vitalis. Spreekt me niet echt aan, wel aansprekend hoofd. Waardeert zich wel op in draf.
Pakt wel onwijs veel bodem met draven zeg. Goed paard, deze gaat wel door denk ik
Citaat:326 Ebony x Dreamcatcher. Heel mooi dier, mooi opwaarts gebouwd. Is wel onder de indruk van alles, laat zich ook niet helemaal sturen. Als hij beweegt gaat hij wel mooi zitten, maar laat zich lastig zien. Hij vindt het allemaal wel spannend. Zo zonde!! Stap is niet top maar komt ook deels door spanning denk ik.
Citaat:390 Governor x Dayano. Wat een bakbeest, of lijkt hij ondanks zn 1.73 mtr. Hele lange bovenlijn. Mooi springbloed erin. Draaft wel gruwelijk bergop zeg, jeus. En heel veel afdruk en souplesse. Ik snap dat hij door is ondanks zijn grootte. Galop is wat groot, zou wat meer bergop mogen bewegen. Die lossigheid in draf mist de galop een beetje. Goede stap wel, stap mooi door van achteruit.
Citaat:343, For Ferrero x Everdale. Mooi sjiek ding, wel heel nerveus. Veel wit. Overbouwd met zeker 5 cmKort voorbeen. Kruipt nog wel wat in elkaar, ook in beweging.
Quote is uit de eerste bezichtiging.
Spreekt me nog steeds aan in uitstraling. Lijkt minder overbouwd haha. Weet niet helemaal wat ik van zijn nek vind, hele hoge halsaanzet. Daardoor wel veel zelfhouding. Gaat momenteel alleen maar heel hard in galop de lijn overNope, wil nog steeds niet draven
Wordt afgebroken in vrijheid. Zonde
Citaat:*527 Taminiau. Aansprekend dier, beetje langgelijnd, maar hele goede uitstraling. Die zou ik wel willen hebbenMer deze is van mij!!!!
Echt een fijn dier, bloedmooi. Mooi opwaarts bewegen ook. Als hij vertrekt zakt ie zo lekker van achteren. Alleen op de lijn springt ie steeds aanEcht een apart goed dier.
Nog steeds een plaatje om te zien. Beweegt met veel lossigheid door het lijf. Veel knieactie in het voorbeen. Galoppeert ook met lossigheid door het lijf. Hij moet alleen wel even een lijntje dravenAi hij draaft wel wat de bodem in, zonde zeg. Verliest ook iets takt in de draf. Heeft zich niet optimaal laten zien. Stapt wel heel goed door het lijf.
Citaat:547- Vitalis. Spreekt me niet echt aan, wel aansprekend hoofd. Waardeert zich wel op in draf.
Pakt wel onwijs veel bodem met draven zeg. Goed paard, deze gaat wel door denk ik
Beweegt met heel veel lossigheid en schoudervrijheid. Vind 'm alleen niet zo heel sjiek. Galop is niet zo speciaal. Maar zijn draf is wel heel veel, heel hectisch bijna, er gebeurt zoveel over de benen. Ik ben benieuwd wat ze hiervan gaan zeggen.
Citaat:463 Lantanas x Krackc. Is heel druk, springt ook heel gek soms vanuit galop ineens op zn achterbenen
Wel een bloedmooi dier, veel maat en zelf hpuding. Haha wat doet hij tochIs wel bloedsnel ook. Als hij draaft, draaft hij wel heel mooi bergop met veel lossigheid en schoudervrijheid. Maar laat zich helaas niet goed zien. Stap is matig, stapt niet mooi door van achteruit.
Citaat:465 Lantanas x Tuschinski. Aansprekend jong dier. Heeft mij een iets te hoekig achterbeen. Draaft mooi bergop met veel schoudervrijheid, hetzelfde als die vorige Lantanas. Mist imo wel wat kracht achter.
Citaat:485 Le Formidable x Lord Sinclair. Halsaanzet vind ik niet top, heel hoog. Paard doet me ook niks. Draaft wel met veel voorbeentechniek maar ik mis wat lossigheid. Galop idem. Komt soms iets door in de schoft maar houdt zich snel strak. Stap van deze is wel oke, maar ook hier mis ik weer lossigheid.
Citaat:494 Lennox x Zhivago: erg afhangend, steil kruis.
Die 494 zakt bijna op zn billen, zoveel knijpt hij zn staart afentoe naar binnen. Is best spannend voor m denk ik, wel een braafie
Qoutes zijn van Sintara en Carola.
Leuk aansprekend dier wel, veel wit. Poeh als hij gaat draven gaat hij wel mooi bergop. Galop ook bergop. Stap is oke, mist wat lossigheid.
Citaat:498 Livius x Florencio: grootramig paard. Ik ben benieuwd hoe die in de kooi is, zou best eens lekker kunnen gaan lopen.
Quote Carola.
Oogt idd redelijk groot. Galoppeert met veel lossigheid, maar zou wat bergop mogen gaan. Gaat ook wel hard over de lijnIn draf mist ook wat lossigheid, wel veel beentechniek maar achterbeen zou meer onder mogen ipv naar de hak. Stap is wel goed en los.
Citaat:501: Livius x Charmeur. veel uitdrukking, aansprekend type. Kan wel heel erg goed op zijn achterbenen staan (steigeren).
Quote Carola.
Is helemaal zwart, mooi type. Iets gezonken rug en neerwaartse romprichting. Beweegt in galop wel opwaarts met veel lossigheid van achteruit. Draf mis ik wat bodem en takt in het voorbeen, wordt heel snel krabbelig. Achterbeen is wat traag. Stapt met een wat recht achterbeen.
Citaat:470 LF X Vivaldi. Kijk, hier komt wat binnen. Hele aansprekende hengst. Vind het wel heel spannend haha, kruipt helemaal in elkaar. Paard met veel body. Galop oogt ook niet bijzonder. Laat zich slecht zien, zo zonde. Draaft met veel souplesse en lossigheid, zou met het achterbeen meer onder mogen treden.
Citaat:*477 LF x Johnson. Zeer royale hengst, gaat door het lint dus beetje opgefokt. mooi dier wel, bewegegd met veel techniek en heel bergop. Gaat echt zitten avn achter. Galop ook redelijk bergop, zeker vergeleken met de anderen. Paard met veel zelfhouding ook.
Earth schreef:Flubberboot schreef:477 is vrij kort in de rug vind ik, kan wel mooi draven! Galop vind ik persoonlijk wat minder, maar kan net niet zeggen wat er dan beter kan
Haha ik vind hem in de draf dus wat minder en de galop beter