Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AvHdG schreef:Ik snap niet zo goed waarom alle meningen dit topic moet verpesten. Als er 1 keer commentaar/feedback op komt is het toch voldoende?![]()
Wat een ontzettend leuk paard rij je. Ziet er ontspannen uit
Kristy1998x schreef:Jullie begrijpen prima wat ik bedoel met de woorden "kan TS niets aan doen/geen zeggenschap in". Zij kan nl niet bepalen en zeggen dat er een nieuw zadel moet gaan komen. Genoeg manege pony's en zelfs een grote selectie top paarden die zonder goed passend tuig lopen, moeten die dan ook maar niet meer lopen? Ik denk tevens dat dit een ander discussiepunt is en het niet nodig is om hier over door te gaan, laten we het topic houden waar het voor bedoelt is. Meningen, tips en adviezen zijn inmiddels genoeg gegeven lijkt mij.
Cinnepin schreef:Jammer dat je toch op stapt, terwijl het overduidelijk is dat dit met dit zadel niet gaat. Ik zie dan eigen belang voor op het van het paard.
Je zegt dat je een keer per week rijdt en een ander 4 keer, dan staat hij toch niet stil? En een paard beweging geven kan ook zonder er op te zitten.
Je bent niet verplicht op te stappen, dus helaas heb je er wel zeggen schap.
Thincla schreef:Kristy1998x schreef:Jullie begrijpen prima wat ik bedoel met de woorden "kan TS niets aan doen/geen zeggenschap in". Zij kan nl niet bepalen en zeggen dat er een nieuw zadel moet gaan komen. Genoeg manege pony's en zelfs een grote selectie top paarden die zonder goed passend tuig lopen, moeten die dan ook maar niet meer lopen? Ik denk tevens dat dit een ander discussiepunt is en het niet nodig is om hier over door te gaan, laten we het topic houden waar het voor bedoelt is. Meningen, tips en adviezen zijn inmiddels genoeg gegeven lijkt mij.
Het begint bij jezelf. Dat andere mensen op een paard stappen met onpassend tuig betekent niet dat je het voor jezelf goed kan praten om dat dan ook te doen. Er zijn genoeg andere dingen zoals grondwerk te doen naast het rijden zodat het paard beweging krijgt.
CaroBaex schreef:Cinnepin schreef:Jammer dat je toch op stapt, terwijl het overduidelijk is dat dit met dit zadel niet gaat. Ik zie dan eigen belang voor op het van het paard.
Je zegt dat je een keer per week rijdt en een ander 4 keer, dan staat hij toch niet stil? En een paard beweging geven kan ook zonder er op te zitten.
Die andere 4 dagen word hij ook met dat zadel gereden? Door andere mensen in een les? Snap hier het probleem niet? En net het zelfde wat Kristy hier over zei meer dan 80 procent van de manege paarden word gereden met een zadel wat "okey" ligt. En dat lopen veel meer dan dat dit paard loopt. En ja , dat is mijn keuze dat ik wel opstap samen besloten met eigenaar. Maarja. Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken.
CaroBaex schreef:Cinnepin schreef:Jammer dat je toch op stapt, terwijl het overduidelijk is dat dit met dit zadel niet gaat. Ik zie dan eigen belang voor op het van het paard.
Die andere 4 dagen word hij ook met dat zadel gereden? Door andere mensen in een les? Snap hier het probleem niet? En net het zelfde wat Kristy hier over zei meer dan 80 procent van de manege paarden word gereden met een zadel wat "okey" ligt. En dat lopen veel meer dan dat dit paard loopt. En ja , dat is mijn keuze dat ik wel opstap samen besloten met eigenaar. Maarja. Ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken.
miereneter schreef:AvHdG schreef:Ik snap niet zo goed waarom alle meningen dit topic moet verpesten. Als er 1 keer commentaar/feedback op komt is het toch voldoende?![]()
Wat een ontzettend leuk paard rij je. Ziet er ontspannen uit
Misschien omdat mensen zich zorgen maken over het paard? Dat is me wel een topic "verpesten" waard hoor. Ik ben het ermee eens dat de boodschap met tact en respect gebracht mag worden. Aan de andere kant is het jammer dat TS er niet echt voor open lijkt te staan. De gevolgen voor het paard zullen misschien niet na zes keer al duidelijk zijn, maar wel op de lange termijn.
TS, ik snap dat je liever positief commentaar leest. Maar ik vind toch dat het welzijn van het paard voor gaat. Je gewicht is inderdaad niet te schatten van een foto. Of het zadel past, wel. Een passend zadel om drukplekken en letsel te voorkomen, lijkt me een dringende stap 1.