Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Re: Sprookjesachtig mooi op de paarse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 00:17

Mooie foto's en mooi drietal!

Stop jezelf te verdedigen tegen mensen die je niet eens kent ;)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 00:20

Mooie shoot!

Volgens mij hebben een aantal mensen niet helemaal door dat je ook paadjes hebt lopen door de hei en als je vanuit een bepaalde hoek fotografeert het lijkt alsof je in de hei staat. Had anders wel een voorbeeld maar mijn foto's van de hei shoot zijn nog niet bewerkt dus vindt het dan niet zo netjes om ze al te delen.

Althans genoeg foto's waar je denkt ze staan in de hei maar dan staan ze op een kaal stuk met zand

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 00:46

Zebrastreep schreef:
Mooie shoot!

Volgens mij hebben een aantal mensen niet helemaal door dat je ook paadjes hebt lopen door de hei en als je vanuit een bepaalde hoek fotografeert het lijkt alsof je in de hei staat. Had anders wel een voorbeeld maar mijn foto's van de hei shoot zijn nog niet bewerkt dus vindt het dan niet zo netjes om ze al te delen.

Althans genoeg foto's waar je denkt ze staan in de hei maar dan staan ze op een kaal stuk met zand

Precies dit dus.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 00:51

Zebrastreep schreef:
Mooie shoot!

Dat hebben mensen wel door. Maar mensen hebben ook door dat het veulen wel van de paden af ging. Wat ook door TS bevestigd is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 07:47

Erg mooi 3-tal ! Sommige foto’s vind ik te veel bewerkt, maar goed , dat is smaak.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:17

_San87_ schreef:
Zebrastreep schreef:
Mooie shoot!

Dat hebben mensen wel door. Maar mensen hebben ook door dat het veulen wel van de paden af ging. Wat ook door TS bevestigd is.

Dit dus. En als iedereen denkt: ‘ach, het is maar even’, is de heide zo stuk.

Vorig jaar was het een natte zomer, dit jaar een droge. Ander gebied zeg je zelf al. Totaal niet te vergelijken dus.
Ik vind het persoonlijk gewoon asociaal om voor je eigen pleziertje je veulen de heide in te laten gaan en niet ook op de paden te houden.
En ja ik fotografeer zelf ook, heb zelf ook met mijn paard op de heide fotoshoots gehad en weet hoe je op de paden de foto’s zo kunt maken dat je het niet ziet. Maar dat is bij een aantal foto’s dus niet zo.

Dat kun je verdedigen noemen, maar je kunt ook gewoon respect voor de natuur hebben en het niet doen. Heb je dit ‘gezeik’ ook niet :)

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:48

Jeetje plaats je even wat leuke foto's, krijg je dit gezeik over je heen, en ook nog zoveel keer in de herhaling. Geniet van de foto's TS!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:50

Noem 't gezeik.. De Nederlandse natuur is kwetsbaar en we hebben er al niet veel van..

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:00

Prachtige foto’s ! Niets meer en niets minder :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:06

nine1987 schreef:
Noem 't gezeik.. De Nederlandse natuur is kwetsbaar en we hebben er al niet veel van..

Dat komt eerder omdat ze alles aan het volbouwen zijn..maar goed dat is een andere discussie.

Prima als er wat van gezegd wordt maar 1 keer is wel genoeg. (bedoel het in het algemeen)

Ontopic: wat een prachtige foto's!

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 09:11

Jeetje typisch bokt weer. Sommige reacties zijn gaan wel een beetje ver.
Oke het wat niet handig wat TS deed, maar 1 keer (en een beetje respectvol) zeggen is echt genoeg.

TS: Prachtige foto's, en geweldige paarden en hond heb je!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:14

tita schreef:
Je moet gewoon niet liegen
SSB geeft daar geen toestemming voor, jammer dat je dat zegt

En SSB reageert niet binnen week op je mail of telefoon

Verder heeft cayenne gelijk maar dat mag niet gezegd worden

Hier reageert Staatsbos beheer altijd netjes met een paar dagen op mijn mails. Dus tegen Ts zeggen dat ze liegt vindt ik echt ongepast en niet zo aardig.

Maar Ts leuke foto’s!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:09

Ik vind foto 2 en 10 echt heel erg tof! <3

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:10

Wat een gave foto's! Niet te doen hier een favoriet uit te kiezen! Mooie sprookjessfeer zo :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:17

Is dit dezelfde fotograaf als van de strandshoot?
Ik vind de bewerking echt afdoen aan de foto's zelf, zonde. Volgens mij zijn deze foto's veel mooier in de originele versie of met lichte bewerking.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:20

Ik houd zelf wel van wat extreem bewerken en vind de sfeer en bewerkingen grotendeels echt mega tof bij deze foto's. Zitten echt onwijs sprekende foto's tussen en de kleuren en composities vind ik echt waanzinnig gaaf gedaan. Kwestie van smaak gewoon ook denk ik. De een houd er wel van, de ander niet. Maar belangrijker is vooral dat je er uiteraard zelf blij mee bent. Ik snap in ieder geval wel dat je er blij mee bent en het wilt delen :j

De foto waar je met zowel paarden als hond erin staat, 9, is denk ik favoriet hier. Die zou ik echt zo aan de muur hangen, wauw.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:27

cursebreaker schreef:
Ik houd zelf wel van wat extreem bewerken en vind de sfeer en bewerkingen grotendeels echt mega tof bij deze foto's. Zitten echt onwijs sprekende foto's tussen en de kleuren en composities vind ik echt waanzinnig gaaf gedaan. Kwestie van smaak gewoon ook denk ik. De een houd er wel van, de ander niet. Maar belangrijker is vooral dat je er uiteraard zelf blij mee bent. Ik snap in ieder geval wel dat je er blij mee bent en het wilt delen :j

Ja, tuurlijk!
Alleen zie je ook foto's waarop de witte benen van het veulen roze zijn :+
Dat is een mooi voorbeeld van niet goed bewerken natuurlijk, doodzonde. En op sommige foto's is de hei zo paars dat het zeer doet aan mijn ogen. Eerlijk is eerlijk, de heide was droog en minder paars dan anders dit jaar, dus ietsje meer kleur erin snap ik ook, maar als fotograaf moet je wel kritisch zijn op je eigen werk denk ik.
Foto 9 vind ik ook de leukste inderdaad.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:40

Nee dat snap ik ook zeker wel dat je dat vind van zulke dingen.
Maar als TS er uiteindelijk maar blij mee is natuurlijk.

En de fotograaf zal misschien ook gewoon kritisch zijn, maar misschien ook nog dingen moeten leren (inzien) maar ik weet niet of dit topic dan nu de plek is om inhoudelijk erop in te gaan wat de fotograaf 'fout' doet zeg maar. Daar zal TS de foto's niet voor delen. Al snap ik wel dat mensen opbouwende kritiek willen geven als ze zulke dingen zien onder het mom van wie weet heeft iemand er idd nog wat aan voor de toekomst.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:56

Hele gave foto’s! Minthe is echt een dondersteen volgens mij. :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 15:04

Ik hou meer van naturel foto's, maar 9 en 11 zijn heel gaaf. plezier spat er van af!

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 15:20

Foto 9 is echt geweldig ts. Heel mooi!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 17:57

Prachtige foto’s TS, hele mooie moeder en dochter <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-22 18:25

Ik heb ook deze foto's gekregen van mijn hond. Veel minder paars. Fotograaf gaf al aan dat het te paars was en gaf de optie dit aan te passen. Ik vind dit eigenlijk heel mooi en ben erg blij met de plaatjes :) Opbouwend kritiek mag altijd. Maar de fotograaf heeft geen bokt account. Ik acht de kans klein dat ze het leest
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cursebreaker wat een mooie post <3 dankjewel!

Goof nee is een andere fotograaf

Snippergroen (leuke boktnaam!) Klopt een favoriet kiezen lukt niet.. Kan niet eens 1 uitzoeken als omslagfoto op Facebook haha

AlwaysH eigenlijk is ze echt heel lief. Net haar moeder <3 (hier 4 weekjes oud bij de spartelvijver)
Afbeelding

Bedankt allemaal :D
Was lekker op de heide aan het rijden vandaag, dus kon niet reageren. Het was genieten :j
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 19:22

Prachtig die foto dat hij/zij naar die vlinder kijkt, echt mooi <3

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 19:23

Wauw, prachtige foto’s <3