Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_San87_ schreef:Ik heb jaren geleden lusitano hengsten gevlochten, die manen deed ik lichtjes nat maken, de goedkoopste gel die de Kruidvat heeft er dunnetjes in, iets laten drogen en dan vlechten, langs de manenkam, maar niet te vast ivm de halzen die nog moeten buigen. Strakke, glanzende vlechten die huisvast zaten, waren het resultaat. Met wat gel de eventuele springers nog even glad maken, en klaar.
Varekaj schreef:Mijn gel is gewoon huismerk extra strong van Kruidvatmaar bij mijn kerel met dikke manen en bos doet hij prima waar ik 'm voor nodig heb. Ik vlecht op kambreedte en dan bovenin de eerste slagen goed strak, nadien gewoon en onderin het einde goed vastzetten met elastiek. Dat eindje omslaan, weer stiekje rond. En dan touwtje er doorheen naaien, oprollen en vast zetten.
Ik doe op kambreedte bovenin omdat het ondanks korte manen alsnog dikke knotten worden. Door deze afstand zit er alsnog wat ruimte tussen ipv alles op of tegen elkaar aan gepropt. Meestal kom ik uit op 7 of 9 dotten.
Verruimen in draf vind de mijne ook nog altijd moeilijk, in galop gaat het makkelijker. Niet al te grote ruim (1m60) en compact gebouwd. Hij loopt achterin liever wijd of scheef op linkerhand dan netjes recht, en been/hand aanvaarden is niet zijn sterkste punt (en geduld niet altijd het mijne, net zoals consequent zijn). Maar de basisproeven zijn er om ervaring op te doen, om routine te krijgen en meedoen is altijd belangrijker dan winnen. Al eindig je laatste, als jij met een fijn gevoel naar huis kan heb je sowieso al een doel bereikt.
Ayasha schreef:pien_2010 schreef:Jullie zijn prachtig samen, Rêve is haar zwangerschap niet aan te zien zo mooi is ze. Succes!
Toen ze drachtig was oogde ze al niet drachtig.![]()
Je ziet het alleen aan haar uier eigenlijk, die is wat groter dan ie was voor de dracht.
Hannanas schreef:Jullie blijven een prachtig setje zo samen!
Voor het scherper maken zou ik adviseren haar iets minder vet te laten zijn. Al dat gewicht maakt werken zwaarder. Wij mensen merken dat ook meteen met sporten. Net ff 30-50 kilo er af kan veel schelen. Vind haar persoonlijk te dik/op het randje.
Gezien je haar ribben gewoon kan voelen vind ik er eerlijk gezegd niks te dik aan.Ik heb haar de afgelopen maand bij gevoerd omdat de ribben redelijk goed zichtbaar waren.
Omdat de ribben zichtbaar waren heb ik haar bijgevoerd omdat ik dacht dat ze misschien gewoon letterlijk energie te kort kwam.
Vind je haar hier ook te dik?
[ [url=m/WIdqqu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NGpMNh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Varekaj schreef:Cavaletti vindt hij fantastischen daar heb ik dan weer 0,0 problemen mee.
Maar je hebt me net iets doen beseffen en ik denk dat ik daarmee de kneep te pakken heb! Jij rijdt nét onder het tempo en laat ze dan reageren door naar arbeidstempo te gaan en dan elke keer net dat tikje extra proberen krijgen, klopt?
Hij is heel goed terug te rijden op een fijne hulp en van daaruit naar arbeidstempo te schakelen en dan dat pasje erbij proberen krijgen, ik kan hem dan ook veel makkelijker scherp maken op mijn been en heb veel minder nodig om die activiteit en energie op te wekken. Hij gaat dan makkelijker zitten en bergop bewegen, kan hem naar de hand rijden etc.
Niet bepaald de methode uit het boekje, maar het zou weleens kunnen dat dit voor hem makkelijker is om uiteindelijk hetzelfde te bereiken.
Varekaj schreef:Je wil niet weten hoe vaak ik onbewust al op die manier gereden heb maar dat het kwartje bij mij niet is gevallen![]()
Voor jouw probleem, het vlechten: ik ga er even over nadenken. Bij mijn Tinker maakte ik 2 hengstenvlechten en dan onderhands, maar dat is strak aantrekken en vasthouden. Dus voorlopig hou ik het op uitdunnen aan de basis, brede aanzetten gebruiken en strak oprollen.