Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Rêve D'or mijn bloedmooie meisje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 15:07

Ik heb jaren geleden lusitano hengsten gevlochten, die manen deed ik lichtjes nat maken, de goedkoopste gel die de Kruidvat heeft er dunnetjes in, iets laten drogen en dan vlechten, langs de manenkam, maar niet te vast ivm de halzen die nog moeten buigen. Strakke, glanzende vlechten die huisvast zaten, waren het resultaat. Met wat gel de eventuele springers nog even glad maken, en klaar :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 15:16

Mijn gel is gewoon huismerk extra strong van Kruidvat :') maar bij mijn kerel met dikke manen en bos doet hij prima waar ik 'm voor nodig heb. Ik vlecht op kambreedte en dan bovenin de eerste slagen goed strak, nadien gewoon en onderin het einde goed vastzetten met elastiek. Dat eindje omslaan, weer stiekje rond. En dan touwtje er doorheen naaien, oprollen en vast zetten.
Ik doe op kambreedte bovenin omdat het ondanks korte manen alsnog dikke knotten worden. Door deze afstand zit er alsnog wat ruimte tussen ipv alles op of tegen elkaar aan gepropt. Meestal kom ik uit op 7 of 9 dotten.

Verruimen in draf vind de mijne ook nog altijd moeilijk, in galop gaat het makkelijker. Niet al te grote ruim (1m60) en compact gebouwd. Hij loopt achterin liever wijd of scheef op linkerhand dan netjes recht, en been/hand aanvaarden is niet zijn sterkste punt (en geduld niet altijd het mijne, net zoals consequent zijn). Maar de basisproeven zijn er om ervaring op te doen, om routine te krijgen en meedoen is altijd belangrijker dan winnen. Al eindig je laatste, als jij met een fijn gevoel naar huis kan heb je sowieso al een doel bereikt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 16:15

_San87_ schreef:
Ik heb jaren geleden lusitano hengsten gevlochten, die manen deed ik lichtjes nat maken, de goedkoopste gel die de Kruidvat heeft er dunnetjes in, iets laten drogen en dan vlechten, langs de manenkam, maar niet te vast ivm de halzen die nog moeten buigen. Strakke, glanzende vlechten die huisvast zaten, waren het resultaat. Met wat gel de eventuele springers nog even glad maken, en klaar :D.

Ik heb me laten verleiden tot de braiding gel voor paarden. :o :o
Ik vlocht meestal bovenop de manenkam en ging dan met naald en draad er doorheen. Eerste slagen vrij vast daarna idd wat losser dat ze hun hals nog kunnen strekken. :)) Bij Explosion bleef dat goed zitten maar Rêve haar manen weigeren dus. >;)

Varekaj schreef:
Mijn gel is gewoon huismerk extra strong van Kruidvat :') maar bij mijn kerel met dikke manen en bos doet hij prima waar ik 'm voor nodig heb. Ik vlecht op kambreedte en dan bovenin de eerste slagen goed strak, nadien gewoon en onderin het einde goed vastzetten met elastiek. Dat eindje omslaan, weer stiekje rond. En dan touwtje er doorheen naaien, oprollen en vast zetten.
Ik doe op kambreedte bovenin omdat het ondanks korte manen alsnog dikke knotten worden. Door deze afstand zit er alsnog wat ruimte tussen ipv alles op of tegen elkaar aan gepropt. Meestal kom ik uit op 7 of 9 dotten.

Verruimen in draf vind de mijne ook nog altijd moeilijk, in galop gaat het makkelijker. Niet al te grote ruim (1m60) en compact gebouwd. Hij loopt achterin liever wijd of scheef op linkerhand dan netjes recht, en been/hand aanvaarden is niet zijn sterkste punt (en geduld niet altijd het mijne, net zoals consequent zijn). Maar de basisproeven zijn er om ervaring op te doen, om routine te krijgen en meedoen is altijd belangrijker dan winnen. Al eindig je laatste, als jij met een fijn gevoel naar huis kan heb je sowieso al een doel bereikt.

Rêve heeft geen standaard naald en draad knotten hier. Ik heb deze methode voor het eerst geprobeerd:
https://youtu.be/7anAgeLUnBM?t=153
en daarvoor vlocht ik dus in eerste instantie te vast waardoor de knotjes niet mooi gingen hangen. En ik nam mijn stroken niet breed genoeg. Waardoor het een rommeltje werd. :o De fjord in het filmpje heeft trouwens een heel pak dikkere manen dan Rêve. Ooit had ik een filmpje van een PRE. Daar was het resultaat echt alsof ze roosjes gemaakt had omdat de ruimte "tussen" de knotten groter was. Dat kan met Rêve ook volgens mij maar dan moet ik wel bredere stroken nemen. :j :D

Rêve gaat niet wijd of scheef. Ze verruimt gewoon maar heel minimaal. :+ Of ze springt in galop. :+
Ze mag nu dus heel veel tempowisselingen doen van verzameling naar gewoon en dan steeds "ietsje meer" in de hoop dat ze gaat snappen wat ik wil. Verzamelen kan ze nl goed. Dus steeds die "grotere pas" vragen vanuit de verzameling hoop ik te kunnen "meenemen" van uit gewone arbeidsdraf zeg maar.
Het gaat al beter. Ze kan een paar pasjes na elkaar dat ze verruimt en dan voel je dat dat voor nu gewoon een beetje haar "maximum" is. Dan wil ze zich weer lang maken ipv bij elkaar te blijven. Ik probeer nu dus een beetje te spelen met die "grens". Ik denk dat het ook gewoon een stukje balans en kracht bij trainen is in dat verruimen. Aan de longe is ze overigens ook niet van het verruimen. Ze gaat dan gewoon sneller. :+ Dus haar aan de longe nemen schiet ook niet op. mijn man heeft het al met dubbele lijnen geprobeerd dat ze een rechte lijn kan nemen maar ze vat hem gewoon niet. :+

Kwa wedstrijd heb ik ook echt geen verwachtingen, als ze gewoon bij me wil blijven, met me wil werken en we de proef kunnen uitrijden ben ik gewoon trots op haar. :j Al doen we het met 40% als eindresultaat. :)) Ik hoop dat ik haar ergens gedurende de wedstrijd ontspanning kan laten vinden en dan is mijn doel bereikt ongeacht hoe de rest gaat.

Ik heb wel mijn beste vriendin alvast uitgenodigd als mentale steun. _O- :)) Ik heb echt een hele lieve man maar hij denkt ook echt als man. :)) :)) Mijn vriendin weet dan net iets beter wat te zeggen. :))
Stiekem ga ik proberen om Chris te charteren. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 16:39

Straks het filmpje even kijken! Bredere stroken doet heel veel voor hoe het geheel toont. En minder werk dan allemaal kleine knotjes O:)

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 17:43

Leuk overzicht, jullie zijn een leuke combinatie. Ik vind dat je erg vriendelijk rijdt! gaat vast goedkomen op wedstrijd

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:29

Wat een fijn beeld zo samen .
Mooie merrie

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:48

Ayasha schreef:
pien_2010 schreef:
Jullie zijn prachtig samen, Rêve is haar zwangerschap niet aan te zien zo mooi is ze. Succes!

Toen ze drachtig was oogde ze al niet drachtig. _O- _O- Je ziet het alleen aan haar uier eigenlijk, die is wat groter dan ie was voor de dracht.

Hannanas schreef:
Jullie blijven een prachtig setje zo samen!

Voor het scherper maken zou ik adviseren haar iets minder vet te laten zijn. Al dat gewicht maakt werken zwaarder. Wij mensen merken dat ook meteen met sporten. Net ff 30-50 kilo er af kan veel schelen. Vind haar persoonlijk te dik/op het randje.

Gezien je haar ribben gewoon kan voelen vind ik er eerlijk gezegd niks te dik aan. :o Ik heb haar de afgelopen maand bij gevoerd omdat de ribben redelijk goed zichtbaar waren. :o
Omdat de ribben zichtbaar waren heb ik haar bijgevoerd omdat ik dacht dat ze misschien gewoon letterlijk energie te kort kwam. :o

Vind je haar hier ook te dik?

[ [url=m/WIdqqu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NGpMNh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op die foto’s vind ik haar goed. Net ff een laagje minder over het lijf.

Maar het is altijd ff zoeken naar het juiste dieet, dat komt met jou wel goed :)

Knotten vind ik ook zo’n kunst.. zeker als het bij de schoft van dat zielige sliert materiaal is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 19:25

Op die foto’s was ze amper in galop te krijgen laat staan te houden of te verzamelen... Denk dus niet dat dat laagje haar kwaad doet, om heel eerlijk te zijn neem ik een paard dat uit ziet zoals op die foto’s ook niet op wedstrijd. :o daar was ze gewoon te mager voor haar bouw. Het is geen (volle) KWPN’er. Ze hoort geen spriet te zijn.

Ze was daar niet perse veel minder dik trouwens. Rêve is vrij constant van gewicht. Ze had daar gewoon nul bespiering. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 02:19

Even lekker ego. Vandaag was het wat koeler en dan durf ik haar ook meer aan het werk zetten, het was even zoeken maar op een gegeven moment had ik haar wakker... mán wat is het dan een fijn paard. Dan danst ze in draf. :+; in galop kon ik wat naar voren rijden en terug naar de basis galop op de volte via verkleinen en vergroten (wat vooruitgang is.) als ik dan echt push en moeite doe komen er een tweetal sprongen dat je haar echt voelt rijzen vanuit die achterhand. :+: voor nu was ik daar dol-enthousiast over. :+: ik wil superlijm voor als ik dat paard ooit de wissels moet aanleren, >;)

Stap-galop hielp om haar wat ‘aan’ te krijgen, overdreven ‘terug’ en weer vertrekken ook. Dan gaat ze knorren en proesten (je kan elke pas tellen aan het Knorretje wat wel weer handig is later met de wissels. _O-) maar eens ze uit zichzelf blijft lopen wordt ze heel licht. :+: zowel op mijn been als mijn hand. Dáár moet ze zijn... eerste vraag voor Chris zal dus ook zijn ‘hoe motiveer ik haar het beste.’ Ik wil niet sleuren en pushen... ik wil zoeken naar een manier waar ik haar wakker krijg zonder veel druk... ik houd niet van druk leggen. Ook niet met mijn been.. :o Er moet een zachte manier zijn om haar wat minder flegmatiek te krijgen en die ligt in mijn onwetendheid vooralsnog. Wellicht heeft Chris ideeën. Kijken wanneer ze mee kan. Niet komende week maar miss de les er na. :j

Het is gek want eigenlijk heeft ze helemaal het karakter niet om flegmatiek te zijn...

Ik gok dat ze op wedstrijd sowieso wel wakkerder zal zijn. Als ze zich dan ook nog laat rijden gaan we gewoon genieten ongeacht hoeveel hekjes bijten. :+:

Ik heb nog nooit op wolken gezeten maar als Rêve zo draaft... Ik denk dat het zo zou voelen... alsof zwaartekracht geen punt is... zoveel kracht in dat lijf en zo licht om te begeleiden... :+: Als ik haar een keer echt fatsoenlijk leer rijden ga ik nog meer lol hebben met haar. Als het nog eens echt af koelt vragen of mijn man nog eens wil helpen met wat sprongetjes. :+: ze houdt van hupsjes. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 05:43

Wat heerlijk dit!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 06:30

Wat een leuke update weer <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 06:43

Ze is niet dik, ze is wel mooi rond. Kwestie van tijd eer ze dat zal omzetten naar spieren en spiermassa. Zonder reserves kan je niks opbouwen immers, dus niks om je druk om te maken. Zolang er geen harde manenkam is of vetbobbels of risico op bevangenheid in het uiterste geval vind ik het allemaal wel meevallen. Liever net dat spekje te veel, dat kan je eraf trainen, dan spekjes te weinig.

Als je DE tip weet, deel die alsjeblieft. Ik zoek er al jaren naar maar helaas. Van mijn lesgever moet ik constant schakelen, elke pas van mij houden, wisselen in stelling, schouders plaatsen, achterhand plaatsen, mijn ruin bezig houden en "aan zijn vel zitten". Heel soms lijkt dat te werken en dan is het een machine, en al is het maar basis dan voelt hij zooooo machtig. Helaas voor mij is meneer er 95% van de tijd niet van onder de indruk en komt het er niet uit of hij gaat er gewoon tegenin. Geen staken, maar gewoon... Meh. In springen of cross is hij wakkerder maar doet dan zijn eigen zin, maakt zich sterk en dan buig je een plank nog makkelijker dubbel. Laat staan dat je hem op zijn kont krijgt...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 15:23

Ze is sowieso een stuk rond geribder dan de meeste wpn'ers. Geen harde manenkammen hier en de DA vond beiden prima uit zien. Ik houd niet van die "ribben zien" gewichtsnorm. :o Zeker niet voor een merrie als Rêve.

Bovendien is Sam dikker en die heeft geen moeite met de go. _O- Dus tenzij ze echt moddervet zijn (en dat is ze imo niet) geloof ik niet zo dat gewicht het probleem is.

Voor nu is het hier ook met veel overgangen, veel tempowisselingen en ook reactie eisen. Niet blijven door duwen maar meteen belonen zodra ze gaat. Niet constant "over haar tempo" willen rijden maar juist net iets onder haar tempo vragen en dan die reactie vooruit vragen. Op ie manier kan je de juiste reactie belonen zonder ze te veel uit hun comfortzonde te halen en te veel te "zeiken". (er is geen enkele reden om ze reden te geven om gefrustreerd te raken.)
Als ik mijn been aanleg wil ik reactie, geen reactie = tikje met de zweep en dan doen we de overgang nog eens.

Ik weet van de afgelopen jaren dat we nogal ver uit elkaar liggen kwa mening Varekaj maar IMO staat hij gewoon niet aan de hulpen. :o Als ik hier een sprong op zet dan is Rêve ook een pak wakkerder maar ze wordt daar niet sterker of stijver van. Ik kan me nooit van de indruk ontdoen dat er ergens gewoon een stukje basis mankeert bij jullie maar daar kan ik me natuurlijk ook geheel in vergissen. Ik ken noch jou, noch je paard. Alleen heeft "aan zijn vel zitten" weinig zin als hij niet aan de hulpen staat.

En vat dit niet verkeerd op: Ik ben met Rêve nog steeds bezig met haar echt goed op die hulpen te krijgen. Zo lang ze niet echt op die hulpen zijn is er geen " de tip". Behalve wat jouw trainer al doet; zorgen dat ie op je hulpen komt. écht op je hulpen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 15:56

Nee klopt, je hebt gelijk hoor. Het is allemaal zo wisselend. De ene keer pakt hij alles vanaf de eerste seconde super op en rij je die rond op 2 vingertjes en een zucht, de andere keer moet je alles tot den treure toe herhalen herhalen herhalen en duik je alsnog terug naar af.
In springen en cross is het net andersom, de go die ik mis in dressuur is daar wel prima aanwezig maar dan weer iets teveel van het goede.

De basis is indertijd gebouwd op tegenhouden, terugrijden en dat hoofd op zijn plek houden. Voorwaarts kwam in geen woordenboek voor. Verruimen was versnellen, bodem dekken? Niet nodig joh!
Ik wist niet beter, helaas.

Er zit wel vooruitgang in, dat zeker. Als ik kijk waar we nu staan ten opzichte van 6 maanden, op elk vlak, dat is al een heel grote stap voorwaarts. Maar er zijn er nog zoveel meer te nemen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 15:59

En wat doet hij bij een cavaletti training? Kan je hem dan niet leren dat ‘go’ niet gelijk staat aan ‘doen wat je wil’?
Wellicht wordt hij dan ook enthousiaster maar niet zodanig dat je niks meer te zeggen hebt.

Wellicht heb je het al geprobeerd hoor... :) maar indien niet zou je van daaruit wellicht kunnen op bouwen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:57

Cavaletti vindt hij fantastisch :') en daar heb ik dan weer 0,0 problemen mee.

Maar je hebt me net iets doen beseffen en ik denk dat ik daarmee de kneep te pakken heb! Jij rijdt nét onder het tempo en laat ze dan reageren door naar arbeidstempo te gaan en dan elke keer net dat tikje extra proberen krijgen, klopt? Hij is heel goed terug te rijden op een fijne hulp en van daaruit naar arbeidstempo te schakelen en dan dat pasje erbij proberen krijgen, ik kan hem dan ook veel makkelijker scherp maken op mijn been en heb veel minder nodig om die activiteit en energie op te wekken. Hij gaat dan makkelijker zitten en bergop bewegen, kan hem naar de hand rijden etc.

Niet bepaald de methode uit het boekje, maar het zou weleens kunnen dat dit voor hem makkelijker is om uiteindelijk hetzelfde te bereiken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 20:45

Varekaj schreef:
Cavaletti vindt hij fantastisch :') en daar heb ik dan weer 0,0 problemen mee.

Maar je hebt me net iets doen beseffen en ik denk dat ik daarmee de kneep te pakken heb! Jij rijdt nét onder het tempo en laat ze dan reageren door naar arbeidstempo te gaan en dan elke keer net dat tikje extra proberen krijgen, klopt?
Hij is heel goed terug te rijden op een fijne hulp en van daaruit naar arbeidstempo te schakelen en dan dat pasje erbij proberen krijgen, ik kan hem dan ook veel makkelijker scherp maken op mijn been en heb veel minder nodig om die activiteit en energie op te wekken. Hij gaat dan makkelijker zitten en bergop bewegen, kan hem naar de hand rijden etc.

Niet bepaald de methode uit het boekje, maar het zou weleens kunnen dat dit voor hem makkelijker is om uiteindelijk hetzelfde te bereiken.

Klopt. :j van daaruit kost het haar minder moeite om het juiste antwoord te geven en de daarbij horende ‘ja goedzo!’ En wordt ze dus sneller wat actiever waardoor ze zonder dat ze het zelf door heeft meer aan biedt dan ze normaal zou doen. :) Rêve gaat dan ook echt van achteren uit en dragend voorwaarts ipv stuwend. De eerste fase zie je het verschil amper. Je voelt het wel. En dat is ook wat ik met haar wil. Het mag voor haar niet voelen als werken. :D In galop ben ik daar nu ook mee bezig. :j

Weinig van wat ik doe is volgens het boekje. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 20:54

Je hebt zonet een hele hoop puzzelstukjes op zijn plek gekregen :D Dankjewel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 22:17

:D Fijn dat het helpt! Geloof het of niet, dat trukje werkt ook om extreem hete paarden te doen wachten. Alleen dan zeg maar "andersom" ipv ze op hun voorkeurstempo te laten lopen laat je ze eerst rust vinden in een tempo dat daar nét onder ligt. Als ze daar in ontspannen rijdt je 1 of 2 pasjes extra terug en dan weer terug naar het tempo waarin ze konden ontspannen. Voor je het weet kan je ze op een normaal tempo rijden zonder gesleur en spanning. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:49

Ze blijft gaaf. <3 En jij rijdt zo ontzettend vriendelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 22:59

Je wil niet weten hoe vaak ik onbewust al op die manier gereden heb maar dat het kwartje bij mij niet is gevallen _O-

Voor jouw probleem, het vlechten: ik ga er even over nadenken. Bij mijn Tinker maakte ik 2 hengstenvlechten en dan onderhands, maar dat is strak aantrekken en vasthouden. Dus voorlopig hou ik het op uitdunnen aan de basis, brede aanzetten gebruiken en strak oprollen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:02

Wat een mooie rijdiscussie is hier te volgen. Zomaar een extra kadootje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 23:05

Varekaj schreef:
Je wil niet weten hoe vaak ik onbewust al op die manier gereden heb maar dat het kwartje bij mij niet is gevallen _O-

Voor jouw probleem, het vlechten: ik ga er even over nadenken. Bij mijn Tinker maakte ik 2 hengstenvlechten en dan onderhands, maar dat is strak aantrekken en vasthouden. Dus voorlopig hou ik het op uitdunnen aan de basis, brede aanzetten gebruiken en strak oprollen.

Strak vast houden doet mijn hand verkrampen. :x En fijne motoriek heb ik simpelweg niet links. Amper gevoel. Ik moet of kijken wat ik doe (en dan nog) of ik moet via mijn rechterhand voelen waar mijn linkerhand ongeveer is en dan met mijn rechter vingers dus "overnemen". (Zo vlecht ik mijn eigen haar bv. Fysio vond dat heel boeiend om te zien. _O- )
Komt nog bij dat ik recent een zware ontsteking onder mijn nagelriem gehad heb door een inimini-wondje langs mijn nagel en mijn nagel dus los gekomen is. De nieuwe nagel is aan het aangroeien maar de losgekomen nagel is nog niet 100% af gevallen. Doet geen pijn maar of ik moet een plakker er rond doen (waardoor ik tastgevoel mis in de enige hand waar ik tast gevoel heb.) óf ik moet heel voorzichtig zijn dat er geen manen onder komen en ik die nagel er niet af ruk (zit nog deels vast) dus de samenloop van omstandigheden helpt momenteel ook niet. :+

In normale omstandigheden kan ik echt heel veel met één hand maar de ene hand die nog nuttig is, is nu ook deels gecompromitteerd... :+ Gewoon, om het leven simpel te houden zeg maar. :j :roll:

Ik snap trouwens wel wat je eerder zei. Met Rêve haar moeder heb ik die "fout" (bij gebrek aan een betere term.) ook gemaakt. "tegen dat muurtje op rijden" zoals ze dat dan mooi noemen. Nu was Pretty een erg voorwaartse merrie (van haar moeder heeft ze deze mentaliteit niet. _O- Het enige dat ze mocht overnemen van Pret heeft ze niet gedaan. :+) waarbij je daar nog enigszins "mee weg kwam" maar vanaf niveau 2 (M/Z niveau) begon ik daar echt wel problemen van te ondervinden want zoals jij ook al omschrijft: Ze gaan wel sneller maar ze nemen geen bodem. Ze leren stuwen ipv dragen en dan moet je dus ineens gaan verzamelen voor die galopwissels en zit je met een paard dat niet daadwerkelijk gedragen galoppeert ook al "oogt" dat zo wel. In tussentijd heeft datzelfde paard óók geleerd om druk te nemen vanvoor... En dan ben je dus de zak als je verder wil komen. Dan moet je echt helemaal terug naar het begin en dingen afleren is veel moeilijker dan ze meteen juist aanleren. Dat is een les die pretty me echt heel erg geleerd heeft en die ik me heel goed in het hoofd houd bij alles wat ik doe nu.

Daardoor kom ik denk ik heel vaak erg eigenzinnig over. Zoals nu met Rêve maar ook met Sam, er zijn een aantal "standaard" dingetjes waar ik pertinent "nee" tegen zeg omdat ik gemerkt heb hoe snel je daar de mist mee in gaat.. Wat niet betekent dat het per definitie fout is. Maar het werkt gewoon niet voor mij als ruiter en daardoor ook niet voor de paarden die ik rijd. Het gaat niet alleen om wat bij je paarden past maar ook om wat bij jou als ruiter past.

Het is voor mij dus ook erg moeilijk om een trainer te vinden. Ik heb echt iemand nodig die me zegt "wat" ie wil zien maar zich niet moeit met "hoe" ik dat bereik. :+

maflinger: Dat is omdat ik mijn blog gemist had. :o (ik denk er nu pas aan... := Zo even sturen naar het team.) Had geen inspiratie voor een onderwerp en de pijn van afgelopen weekend hielp ook niet met het denken... :=

Mkango: Thx :+: Op het eind van de dag... Ongeacht wat ik doe is dat waar ik naar wil streven... Op een vriendelijke manier met ze werken. Ik ben overtuigd dat paardensport diervriendelijk kan míts mensen hun eigen ego en de innerlijke kalender loslaten en de kalender van hun paard gaan volgen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 20-06-22 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:17

Helemaal eens, en dat dat ook echt mogelijk is, laat jij ook zien! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 23:18

En als je nu eens een vlecht maakt, het bovenste stukje samenbouwt tot een dot en de overschot er omheen wikkelt? Alsof je een dot in je haar zou maken: staartje maken, deels door je elastiekje halen en de rest om je stiekje wikkelen.