Gouden champagne Boktveulen Special 2 jaar!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 00:37

Happy_Hippie aan de ene kant vind ik het jammer en aan de andere kant niet. Het belangrijkste vind ik dat Anne er gelukkig mee is en voor haar is een ruin gewoon praktischer. En ook al vind ik Special de allerknapste en zou hij qua bouw, gezondheid en karakter een goede dekhengst zijn, er zijn al zoveel dekhengsten. Hij is trouwens 2 weken geleden röntgenologisch helemaal op de foto gezet en de dierenarts zei dat hij zelden zo'n goede gewrichten heeft gezien bij Quarters/Paints. Anne gaat er dus een fijn en sterk (sport)paard aan hebben.

_San87_ oh ja die zonder tandjes toch? :D

chanicha zeg maar tegen je man dat hij onbetaalbaar is :') _O-

Tanx voor de reacties! Ja dat volwassene heeft hij echt van zijn moeder. Maar die zag er met een jaar al zo uit als Special nu.:j Dit is zijn moeder Jaycee als jaarling.
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:13

Ik vind het ook jammer dat hij geen nakomelingen kan showen, ben er zeker van dat het plaatjes zouden zijn.
Misschien dat hij voordat hij gecastreerd wordt nog op de bok voor je TS :x

xxPaige

Re: Gouden champagne Boktveulen Special 2 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:25

Hij was als veulentje al knap, maar nu is hij mega knap geworden. Wauw! <3

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 09:38

Prachtig paard ! Net als moeder en vader :j

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 14:40

Wat een prachtig paard is hij zeg!
Misschien toch wat rietjes invriezen? O:)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 15:52

Ook daar hebben we aan gedacht maar ook bij het invriezen van rietjes komt heel wat kijken en het is de vraag of hij al wil en kan dekken met z'n 2 jaar. Dus dat gaat 'm ook niet worden helaas.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 16:30

Kan hij best hoor :j :j :j

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 19:50

Op de bok springen doen ze niet allemaal in het begin. En het is ook niet zeker of de kwaliteit al goed genoeg is. Voor diepvries komt het een stuk nauwer met de kwaliteit. Als hij een jaar ouder was gaf ik het meer kans.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-22 20:38

Invriezen van sperma werkt het beste als de hengst zo'n 5 tot 6 jaar oud is (of ouder) is mij vertelt. Misschien hebben ervaren fokkers er een gerichter antwoord op

Hij is super gaaf <3 Vind het zo'n mooie kleur ook <3

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-22 23:57

Ik weet dat de kwaliteit het best is tussen de 3 en 11 jaar, dat zal ook verschillen per hengst. Maar voor diepvries moet de kwaliteit echt heel goed zijn en aan verschillende eisen voldoen. En het is ook best prijzig.

Dus het wordt straks gewoon een hele gave ruin :D

SpecialAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 11:03

Hey allemaal, baasje van Special hier /3

Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie ook zo gek zijn op Special. Dankjewel voor alle complimenten, superlief! Helpt ook mee dat Astrid ge-wel-dige foto's maakt he? Astrid is idd nog altijd trotse peetmoeder en ik vind 't superleuk dat ze nog altijd meekomt! En daardoor kan ze jullie ook weer op de hoogte houden :D Ik ben daar was slechter in haha, sorry! Ik probeer redelijkerwijs de instagram van Special (@chextoremedy) aan te vullen :)

Ik zie veel van jullie het zonde vinden van het ruinen, maar ik heb Special gekocht met de intentie om hem te ruinen. Hij is nog mooier geworden dan ik ooit had durven dromen. Maar als ik naar mezelf als ruiter en mijn ambities kijk past daar geen hengst bij. En dat is helemaal oke :)

Ik ga Special's energie gebruiken om voor mij een heeeel leuk en lief paard te zijn voor af en toe een wedstrijdje en hopelijk heeeel veel buitenritjes. Lol met je knol, daar gaat het uiteindelijk om 8-)