Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:58

Prachtig talentvol paard!
Het ziet er goed uit.
Nu voorzichtig verder begeleiden naar een mooie lange toekomst.

DDDara schreef:
Ik ben ook een keer te vroeg gestart in de B mijn winstpunten werden ingenomen en ik kreeg een officieel waarschuwing wat in hield dat als ik nog een waarschuwing kreeg ik niet meer mocht starten.

Ik heb toen een brief geschreven met de uitleg dat ik het niet wist en het niet de bedoeling was, maar de waarschuwing bleef staan......

Hopelijk doen ze er bij jou niet te moeilijk over.

Regels zijn nu eenmaal regels en als deelnemer hoor je die te kennen. Het regelement is ook makkelijk op te zoeken.
Dus dat je waarschuwing is blijven staan is niet meer dan logisch.

manubres

Re: Nero de Ferrero (v. For Ferrero) allemaal nieuwe avonturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:44

Heel fijn paard met een goed achterbeen, neusje er wat meer uit en het beeld is perfect :o

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 15:17

Bedankt voor de reacties :D <3

@ajesca123, ach nu weet hopelijk heel bokt van die regel :') kan een ander die fout niet meer maken :))

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:18

Wat een knap paard! En mooie punten hoor, je leidt hem keurig op :)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:26

Art_Ificious schreef:
Vind het een knap paard.

Alleen jammer dat alles zo snel moet gaan voor de sport.

Inderdaad

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:48

Maar even aangezien ik het niet snap, het gaat hier dus niet alleen om die 2 L2 wedstrijden, maar ook de complete L1 die niet gestart had mogen worden toch? Of snap ik die regel nu niet goed?

Ik vind dat dan ook wel slecht dat daar niet al eerder iets van gevonden is, volgens mij geef je bij inschrijving altijd het geboortejaar van je paard door. Dan was dit toch al veel eerder aan het licht gekomen?

Los daarvan, aansprekend paard, maar inderdaad eens met de rest. Wat mij betreft kan hij nog wel een beetje tijd gebruiken en is zijn lijf nog niet toe aan de zwaardere dressuur. Immers traint iemand altijd zwaarder dan het niveau waarop je proeven start. En de M1/M2 en de Z komen eraan en die zijn echt fysiek wel een stuk pittiger voor je paard, ook al rijd je maar 3x in de week.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 12:32

Tatyana schreef:
Maar even aangezien ik het niet snap, het gaat hier dus niet alleen om die 2 L2 wedstrijden, maar ook de complete L1 die niet gestart had mogen worden toch? Of snap ik die regel nu niet goed?

Ik vind dat dan ook wel slecht dat daar niet al eerder iets van gevonden is, volgens mij geef je bij inschrijving altijd het geboortejaar van je paard door. Dan was dit toch al veel eerder aan het licht gekomen?

Los daarvan, aansprekend paard, maar inderdaad eens met de rest. Wat mij betreft kan hij nog wel een beetje tijd gebruiken en is zijn lijf nog niet toe aan de zwaardere dressuur. Immers traint iemand altijd zwaarder dan het niveau waarop je proeven start. En de M1/M2 en de Z komen eraan en die zijn echt fysiek wel een stuk pittiger voor je paard, ook al rijd je maar 3x in de week.

Ze heeft geen L1 gestart. Gewoon meteen L2 en dan 2 wedstrijdjes.
En hij zal niet zwaarder getraind worden dan dit hoor. Al is een stukje schouderbinnenwaarts of een stukje contragalop ook niet het einde vd wereld. Kan erg nuttig zijn in de training. Als het maar met beleid gebeurt en daar ben ik wel van overtuigd.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 19:25

Ik heb inderdaad zoals Suzanne zegt 2 wedstrijden L2 gestart en geen L1.
Ik train met Nero niet op een hoger niveau hoor. Sowieso bestaan onze trainingen niet uit hele bijzondere dingen haha. Stap draf galop, volte, wijken om hem los te maken/houden, wat overgangen en dan ben ik eigenlijk altijd wel weer klaar. Hij is zo simpel en ongecompliceerd met rijden dat ik soms na 10 min alweer af stap want dan is het gewoon goed. Langer dan 20 min rijden doe ik vrijwel nooit (muv springles maar dan stappen we ongeveer 3 kwart van de les haha).

En ik stap hem na het rijden altijd nog even aan een lange teugel uit op het uitstappad langs de wei dat reken ik niet bij de rijd tijd. Soms loop ik er ook naast ipv erop.
Ik pak hem ook niet vaker dan 3x per week want ik zou niet weten wat ik de 4e keer met hem moet doen :') wat ik al zei hij is zo makkelijk en ongecompliceerd met rijden dat is echt niet normaal. Juist daarom doe ik thuis alleen maar basis werk want zo een paard overvraag je snel. Ik hou het alleen bij de basis en daarmee moet je in de ring een heel eind kunnen komen lijkt mij aangezien de proeven bestaan uit basis.

Het laatste filmpje dat mijn vader maakte van onze training duurde precies 10 minuten en 19 seconden haha. En ons pap begon met filmen na het losstappen.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:03

Oh dat klinkt al anders, kon het even niet plaatsen. Lekker genieten van je topper dan! Hij zal vast ook wel aangeven als je hem wel overvraagd.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 16:20

Fijn dier TS wees er zuinig op ;) Het kan zijn dat die het lichaamelijk goed oppakt maar ze moeten het ook nog in hun koppie verwerken de wedstrijd indrukken. :) Van waar de keuze om direct L2 te starten ? Mag je geen B meer rijden ? Verder klinkt het of die een prima leven lijd. :D Ik snap met zo'n paard dat je stiekem te snel gaat omdat het zo simpel gaat.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 17:36

Ik mag officieel geen B meer rijden inderdaad. Het verschil tussen L1 en L2 is niet zo groot en ik merk dat Nero op ander terrein makkelijker naar de wand wijkt dan halverwege naar voren toe (wat thuis uiteraard goed gaat maar op ander terrein geeft hem dat soms wat spanning) en de wand trekt hij juist heel ontspannen heen. Dus eigenlijk meer een keuze gemaakt op basis van de proef waarin ik denk dat hij het meeste ontspanning zal hebben en met meer gemak door zal lopen. En deze proef stond mij aan dus daarom gekozen voor L2 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 18:57

Hou er dan rekening mee dat je vanaf nu naar de AC lijn wijken moet vanaf de wand in de L2 :) maar dat zal vast goed komen.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-22 21:03

Ik rij altijd maar 1 proef dus heb de keuze dacht ik haha. Maar ik merkte beide wedstrijden geen spanning bij hem dus wellicht zal het meer in mijn hoofd zitten dan bij hem :') we kijken gewoon per 2 maanden welke proef het beste voor ons past.