Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
axel_1997 schreef:Ik ben het wel met je eens TS.
Iedere pony kan lastig doen maar als Frits haar maatje is moet je ze vooral bij elkaar houden.![]()
Een vraagje, heeft ze weleens judo-les of iets dergelijks gehad?
Nee niet om een vechtersbaas te worden maar om te leren valbreken.
Als kind heb ik Budo-les gehad. (Budo is een soort mixed martial arts.)
De laatste les is al weer jaren geleden maar ik heb er nog elk jaar lol van.
Eenmaal geleerd worden die technieken diep ingesleten reflexen.
Met iedere val: van m'n voeten, van de fiets en ja van een paard, ben ik weer dankbaar voor die lessen.
Want meestal raakt mijn hoofd de grond niet eens.
poes schreef:Waarom kies je voor een bareback? Dit is echt een heel specifiek stuk tuig en biedt lang niet altijd voordelen. Hier zie ik het echt niet. Pony laat niets los en dochter zit te hupsen. Pony is er nog heel braaf onder.
poes schreef:Hij is idd wel echt een bolletje. Lastige vorm maar dit vind ik ook niets.
Waarom neem je ze niet vaker aan de longe? Hij alleen om correct te lopen en zij er af en toe op om te laten voelen?
GabberGill schreef:axel_1997 schreef:Ik ben het wel met je eens TS.
Iedere pony kan lastig doen maar als Frits haar maatje is moet je ze vooral bij elkaar houden.![]()
Een vraagje, heeft ze weleens judo-les of iets dergelijks gehad?
Nee niet om een vechtersbaas te worden maar om te leren valbreken.
Als kind heb ik Budo-les gehad. (Budo is een soort mixed martial arts.)
De laatste les is al weer jaren geleden maar ik heb er nog elk jaar lol van.
Eenmaal geleerd worden die technieken diep ingesleten reflexen.
Met iedere val: van m'n voeten, van de fiets en ja van een paard, ben ik weer dankbaar voor die lessen.
Want meestal raakt mijn hoofd de grond niet eens.
Deze ontaarde moeder heeft zelf judo gedaan en leerde haar dochter het over de schouder rollen enz. Ik ben daar zelf heel erg fan van namelijk.
poes schreef:Helderplaatje van hem aan de longe is fijn, het is alleen wel echt een propje haha.
Je dochter moet hem niet leuk vinden omdat ze bang is dat hij anders weg gaat vind ik… vind ze het rijden met hem leuk? Soms zijn die kleintjes echt niet de ideale leer pony’s helaas!
GabberGill schreef:poes schreef:Waarom kies je voor een bareback? Dit is echt een heel specifiek stuk tuig en biedt lang niet altijd voordelen. Hier zie ik het echt niet. Pony laat niets los en dochter zit te hupsen. Pony is er nog heel braaf onder.
Frits is een beetje aangekomen deze zomer. Dit resulteert in nog geen passend zadel gevonden.
We hebben nu een afspraak staan de norton pro te gaan passen omdat daar een verwisselbare boom in zit en we dus kunnen afwisselen wanneer hij dik of dun is.
We hadden een leren zadel, maar als ik die nu omdoen ligt hij in zijn nek.
EllyC schreef:Allereerst het is en blijft jouw beslissing.
Als ik het goed begrijp (eerdere topics niet gezien) dan wordt je dochter regelmatig gelanceerd.
Het is een keuze om de pony weg te doen of te houden. Jij hebt voor het laatste gekozen. En naar mijn idee heeft je dochter hier geen enkele zeggenschap is. Jij bent tenslotte de volwassene.
Het is dan ook nog een keuze om je dochter op deze pony te zetten of niet. Jij hebt voor het eerste gekozen.
Beseffende dat een kind er altijd af kan vallen en er altijd iets kan gebeuren, waarom zou je bewust dit risico willen nemen met je kostbaarste bezit. Het kan goed gaan, maar kan ook heel vervelend aflopen.
Vallen, ..... en niet zo maar opstaan en al helemaal niet doorgaan is ook een serieuze optie.
Stel je dochter breekt door de val een been (nogmaals kan met paardrijden of andere sporten of gewoon het leven leven altijd gebeuren) en ze blijft hierdoor mank lopen. Is dat iets waarvan je dan achteraf niet denkt .... had ik maar......
Het niet gebruiken van een bp snap ik al helemaal niet. Zelfs oudere kinderen moeten van mij hiermee rijden, net zoals met veiligheidsbeugels.
Ik vind dit een raar topic met aparte titel. Lijkt wel een beetje reltopic. Volgens mijn normen en waarden kan dit bijna niet serieus zijn.
Lieser schreef:GabberGill schreef:We hebben al meerdere topics gehad, we zijn vaak zat afgebrand en toch blijf ik dit plaatsen omdat ik haar een kanjer vind.
Ondanks dat ze geregeld fikse klappers maakt, haar pony er alles aan doet om haar naar Jupiter te krijgen
Frits is een etterbak
Misschien werk je dat afbranden zelf in de hand, door in elke zin te benadrukken hoe moeilijk en gevaarlijk alles is. Waarom leg je daar zo de nadruk op? Mogen dingen ook wel eens gewoon makkelijk en fijn zijn? Welke boodschap geef je je 6-jarige dochter mee?
poes schreef:Is het dan niet een optie om een instructeur met hen aan de slag te laten gaan? Jouw gevoel zal sowieso meespelen in de trainingen.
Doubtless schreef:Je spreekt jezelf nogal tegen. het is een etterbak, maakt haar het leven moeilijk en tegelijkertijd denk je dat "Dit op de een of andere manier gewoon goed werkt". Ik lees dat je deze pony niet weg wil doen, maar zet hem dan iig niet meer in als rijpony voor jouw kleine meisje van 6. Ik begrijp ook niet dat je haar daar een stem in laat hebben. Jij bent verantwoordelijk voor je kind én je bent geen fan van deze pony. Zoek het dan niet op...