Foto's Metworstrennen in Boxmeer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:33

Cassidy schreef:
Wat is dat zwarte op dat biervat?

het schild, daar staan alle namen op van mensen die ooit de metworst hebben gewonnen, dat wordt bij de winnaar omgehangen

maudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:53

wat denk je dat er ooit aan het einde van jouw speklapjes heeft gezeten..? Een varkenshoofd!
Dus het is gewoon slachtafval, niks om je druk over te maken. In een abbatoir liggen misschien wel duizenden varkenskoppen, maarja dat zie je niet als je in de supermarkt een pakje half om half gehakt haalt... Lips are sealed

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:08

die eerste foto is joey en ik ik geloof peter jansen en die laatste foto is peter en die vierde foto is kevin en nick.
maar ik vraag straks wel aan mijn vader wie dat allemaal zijn die fotografeerd ze de hele dag hij is de leider van het foto team van de metworst

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:09

kyrkelover schreef:
die eerste foto is joey en ik ik geloof peter jansen en die laatste foto is peter en die vierde foto is kevin en nick.
maar ik vraag straks wel aan mijn vader wie dat allemaal zijn die fotografeerd ze de hele dag hij is de leider van het foto team van de metworst

volgesmij is die andere schimmel jade, waar annetje dat ook al bijgezet had.. volgesmij is jade nl. lichter als de schimmel op de 1e foto..
ik dacht dat er nog een schimmel-volbloedje meeliep, volgesmij is het die..
andere schimmels die meeliepen waren jade, kwinto en kasper, alle3 halfbloedjes..
kwinto is die met het rode dekje en de rode bandages

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:13

Irmaatje schreef:
Afbeelding
prijs voor de Winnaar, de koning van de Metworst

Misselijk Dat hoofd!

Verder leuke paarden, vooral die trekkertjes natuurlijk *LOL*

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:30

Cassidy schreef:
Wat is dat zwarte op dat biervat?

Dat is het koningsschild. Die krijgen ze als ze de metworstrennen hebben gewonnen.
Dat is allemaal een traditie van vroeger.

Dat paard wat dood was gegaan had al bloed in zijn neus tijdens het rennen bleek achteraf. Hij heeft waarschijnlijk de spanning niet aangekund. De paarden worden van te voren heel streng gekeurd dus daar lag het niet aan.
Maar het paard is dus op het einde van de rit bang geworden en is toen gaan stijgeren met als gevolg dat hij op een hek klapte. hij brak zijn nek heb ik gehoord en als gevolg kreeg hij een hartstilstand. Echt zo erg voor dat paardje Huilen Ik ben blij dat ik dat niet gezien heb anders had ik nog heel lang nachtmerries gehad.

iig leuke foto's annetje! haha op die eerste foto kun je mij wallen zien Ach ja ik had ook een beetje weinig geslapen en moets mijn ogen half dichtknijpen omdat ik tegen de zon inkeek Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 13:55

Miss_Petit"]
Joey en Jade van Manege Bergemo?
[/quote]Ja

[quote="LovingTweety"]
Haha die race met die knollen is grappig, ging dat erg hard?
[/quote]Een stuk minder hard dan de 'normale' paardenrace, maar het gaat flink hard ja En daarbij knallen die paarden ook nog steeds tegen elkaar aan, dus volgens mij hebben de ruiters daarna een beetje blauwe benen Lips are sealed

[quote="MarianneR"]
Maar heb jij dat toevallig zien gebeuren, dat paardje dat is overleden??
[/quote] Gelukkig niet! Lijkt me geen prettig gezicht om te zien, dus ik ben blij dat ik er niet veel van meegekregen heb.

[quote="Janneke18 schreef:
die foto van liena Tong uitsteken
Liena ging echt schattig Lovers Kop in de lucht, oortjes erop en gaan met die banaan! Vond ik echt leuk om te zien, wel jammer dat ze niet zo super hard ging.
Oh en Kykrelover: wat jij zegt klopt niet, ik heb alleen de namen bij degene geschreven die ik zeker wist en het commentaar bij de foto's (van mij) klopt dus ook. Lachen

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 14:20

Cheveyo schreef:
hmmm ik heb er mijn twijfels over, wel mooie foto's, maar of ik mijn dier voor een varkenshoofd zo inzet...

Ze doen het voor de eer. Niet om dat varkenshoofd hoor....

Maarre Anne leuke foto;s Haha!
Ik was er ook! Ik heb je niet gezien..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:20

Zoals ik schreef is mijn beeld veranderd.
Misschien moet je er eens geweest zijn om te begrijpen wat voor een gevoel daarbij komt kijken.
Als ik een varkenshoofd vies vind om te zien wil dat niet zeggen dat ik vegetarisch ben, ik eet wel amper varkensvlees. Ik vind ossetongen ook vies om te zien. Maar goed het ging hier om de race en niet over mij.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:01

Ach het is traditie zou toch zonde zijn als het om pennymeisjes redenen moets verdwijnen. Als die kop slachtafval is heb ik er geen problemen mee.

Ongelukken kunnen altijd gebeuren een paard kan altijd een hartaanval krijgen denk niet dat je daar perse zo hard voor hoeft te gaan. Denk dat er meer paarden een been breken met gewone beweging dan in een race. Trouwens een controle moet anders mogen ze de wedstrijd niet eens houden.

Vind het er allemaal wel grappig uitzien .

bloempjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:19

ik was er ook..., jammer voor nick!! ((metworst koning van vorig jaar)) nu is ie 2de... peter nabbe heeft dit jaar toch gewonnen? (ben ik vergeten)

Laurakeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:35

leuke foto's Haha!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:57

Leuke foto's. Is het niet zo dat alleen vrijgezelle jongens aan deze race meedoen?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 18:04

Jeanette: Ja, alleen vrijgezelle jongens/mannen die geboren en getogen in Boxmeer zijn mogen meedoen.
Bloempjuh: Hoe kun je dat nou weer vergeten? Het werd maar 100 keer omgeroepen dat het Peter Nabbe was. (nahjah, vorig jaar werd er vaker de naam van de winnaar geroepen, was gewoon irritant)

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:42

ja haha peter Nabbe Peter Nabbe Peter Nabbe Peter Nabbe Peter Nabbe Peter Nabbe enz. enz. enz. heel irritant.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 13:44

Peter had ook wel met een hele grote voorsprong gewonnen. Dus wel terecht Lachen

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:19

Ik heb het ff nagevraagd bij de eerste foto was ik ff de weg kwijt.
De eerste foto is marcel klaasen op die witte schimmel en jos theunissen op dat bruine paard.
En op de tweede foto onder dennis met liena is op het witte paard kwinto nick jansen die vorig jaar koning was.
En dat bruine paard kevin knuiman.
En daaronder nick met kwinto .
En daarlangs dat paard wat er maar half opstaat is kevin knuiman.
En daaronder waar je alleen de rug ziet is toon pelzer.
En die daaronder is ook toon pelzer.
Dan de foto daaronder is roy klinkenberg.
En daaronder is weer nick.
en daaronder is zoals erbij staat joey op jade.
En daaronder en dat is naar mijn mening en naar mama en papa zijn mening niet de winnaar stefan hermans.
en de tweede foto van de knollenrit ik weet niet hoeveelste die was ,annetje zegt laatste kan best maar lijkt onlogisch want de mensen kijken nog naar links, maar misschien was hij niet laatste toen annetje fotografeerde.
Frank van dijk.
En dan de metworst koning peter nabbe.
OK dan! *LOL* Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:28

kyrkelover schreef:
En daaronder en dat is naar mijn mening en naar mama en papa zijn mening niet de winnaar stefan hermans.
Volgens mij was het wel de winnaar maar hij rende in het begin in elk geval wél voorop en had een erg grote voorsprong.
Citaat:
en de tweede foto van de knollenrit ik weet niet hoeveelste die was ,annetje zegt laatste kan best maar lijkt onlogisch want de mensen kijken nog naar links, maar misschien was hij niet laatste toen annetje fotografeerde.
Die was ook laatste toen ik het fotografeerde, maar je hebt gelijk dat alles mensen naar links kijken. Ik weet ook niet waarom, want ik weten zéker dat het de achterste was omdat mijn camera niet wilde reageren.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:31

ah bedankt karin

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:42

Waarvoor bedankt? Verward

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:48

Die foto's zijn echt heel gaaf!

Zolang de paarden maar goed behandeld worden vind ik het best kunnen.
Starlight zou dat zelf ook prachtig vinden, zo'n lang stuk waar ze zo hard mag als ze kan (durf dr in het bos niet echt voluit te laten gaan Knipoog )

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:21

Janneke18 schreef:
die foto van liena Tong uitsteken
Liena ging echt schattig Lovers Kop in de lucht, oortjes erop en gaan met die banaan! Vond ik echt leuk om te zien, wel jammer dat ze niet zo super hard ging.
[/quote]

kvond liena idd erg schattig om te zien.. haha, dat hoofd zo ver om hoog, en dan die oortjes Bloos
misschien ga ik wel op liena met de boktrit.. dies buiten wel lachen Tong uitsteken

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:34

dat zijn pas actie foto's Lachen
maar ik snap die prijs niet helemaal Verward

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:41

he dat heb ik op tv gezien voglens mij

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 13:36

vamp schreef:
dat zijn pas actie foto's Lachen
maar ik snap die prijs niet helemaal Verward

Je krijgt dus als prijs een varkenskop, metworst, zo'n schild en meer dingen.
Maar het gaat eigenlijk om de eer.