Wat vinden jullie? (geknipt)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:42

Ik ben vooral benieuwd naar een foto hoe het was. Ik hoop niet lang want dan is het wel een groot verschil. Het is nu erg scheef geknipt en tja van devoorpluk blijf je volgens mij altijd wel af.
Zonde maar groeit weer vrij snel aan hoor.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:43

Je hebt mazzel met een vergevingsgezinde eigenaar. Ik zou me een ongeluk janken alsnog mijn pony zo zou aantreffen. Met olie kun je de plakkerigheid eruit halen.

De voorpluk knippen is echt een no go. Die zou bij mijn pony ook niet meer zo makkelijk aangroeien, die heeft al weinig.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 18-05-21 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Zo zag ik er ook uit toen ik 7 was en in mijn eigen haar een pony wilde knippen....

Dit ziet er toch niet uit, bij mij had je er per direct uitgevlogen als verzorgster :wave:

TurboDi

Okeoke dit zonder toestemming doen was echt niet slim.... die manen zijn wel oké, al ligt t er wel aan hoeveel er af is. Maar die voor pluk.... om te huilen ;( als paard altijd sport coupe heeft dan kunnen die manen nog wel prima... maar als ie lange manen had.... je was er bij mij ook wel uitgevlogen ja als je dit zonder overleg hebt gedaan

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:44

Als dit mijn paard was, kon je direct vertrekken als verzorger en hoefde je nooit meer terug te komen.
Er wordt NIET geknipt aan andermans paarden zonder toestemming. Ook niet als het (misschien al jaren) je verzorgpony/paard is.
En vooral die voorpluk... Een voorpluk knippen is überhaupt gewoon een doodzonde...

Anoniem

Bij de eerste foto dacht ik nog ach, het valt mee, toen kwam foto 2....... Echt, nooit meer de voorpluk knippen hoor, zo lelijk :n

Brainless

a: de manen zijn mega scheef geknipt.. bij het hoofd zijn ze veel langer dan bij de schoft.
b: never nooit niet de voorpluk knippen
c: nooit zulke ingrijpende dingen doen zonder de eigenaar te vragen.
d: had je dit bij mijn paard gedaan.. weet ik niet of ik netjes had kunnen reageren.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:46

Ik kan niks anders dan met al mijn voorgangers meegaan.. maar als je 38 bent zoals in je profiel staat zou je toch denken dat je wel beter zou weten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:46

Ja, niet zo handig maar het zijn maar manen, vind veel reacties hier wel heel erg overtrokken. Volgende keer even overleggen TS, maar vind het lief dat je dacht er goed aan te doen en het groeit wel weer aan :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:47

Eulogy schreef:
Ja, niet zo handig maar het zijn maar manen, vind veel reacties hier wel heel erg overtrokken. Volgende keer even overleggen TS, maar vind het lief dat je dacht er goed aan te doen en het groeit wel weer aan :)

Zal er wellicht aan liggen hoe lang ze eerder waren... ;)
Mijn paard heeft manen van 80cm en een voorpluk tot haar neusgaten. Geloof me, dan vlieg je eruit als ik dit zou aantreffen ;)

Hutcherson

Oh mijn hemel. Wat sneu.

minouesmee

Oeff. Als je mijn verzorger was hoefde mooi niet meer terug te komen. Nooit iets knippen/scheren zonder toestemming van de eigenaar.

Die voor pluk is echt te erg. :o

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:48

Skippy01 schreef:
Eulogy schreef:

Mijn paard heeft manen van 80cm en een voorpluk tot haar neusgaten. Geloof me, dan vlieg je eruit als ik dit zou aantreffen ;)
Ook dan zou ik een fijne verzorger er niet om laten gaan. Maar goed mijn paard heeft inderdaad 3 haren.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:49

Skippy01 schreef:
Eulogy schreef:

Ik neem aan dat je het ook aan je verzorger zou vertellen.
Ik heb als verzorger ook wel eens in sokken/staart/manen geknipt maar dan gewoon de puntjes van de staart bijv anders ging paard erop staan.

Is het slim van TS nee, maar gelijk eruit schoppen als het verder een fijne relatie is... tja ieder zn ding maar sommige reacties hier zijn net alsof ze het paard verminkt heeft, dit zijn enkel uiterlijke kenmerken :+

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:49

Het ziet er niet uit, maar het groeit wel terug. Over een maand of 2 zie je daar niets meer van.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:50

Och, jee... je zal het vast goed bedoeld hebben. Maar ik zou hier als eigenaar ook echt niet blij mee zijn (en dat vind ik dan nog netjes uitgedrukt), dus ik begrijp de eigenaar zeker. De zijkant/manen schrok ik al enigszins van, maar de voorpluk.. aii
Een duidelijk leermoment voor jou dit, hoop ik.

divided

Voor een eventuele volgende keer: plakkerige dingen zijn doorgaans zo plakkerig omdat ze vet zijn en kun je er dus vaak uithalen met olie.

Je hebt het met goede bedoelingen gedaan, maar ik snap dat de eigenaar er niet blij mee is. Je zou het netter kunnen maken door het haar parallel aan de halslijn te knippen zodat het overal even lang is (maar eerst even met de eigenaar bespreken natuurlijk :D) en zoals gezegd: voorplukken kun je beter laten. Gelukkig groeit haar weer aan.

Brainless

Eulogy schreef:

Hoezo overtrokken?
Mijn arabier heeft dunne manen en het kost lange tijd om ze enigszins op lengte te hebben (omdat ze dun zijn breken ze snel af), vooral de voorpluk kost heel veel tijd.
Dan zou ik echt niet blij zijn dat mijn verzorgster er zomaar de schaar in zet zonder te vragen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 18-05-21 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:51

Als het een serieus topic is, had ik je serieus zowat vermoord en mocht je vertrekken :D

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:52

Sclimpre schreef:
Het ziet er niet uit, maar het groeit wel terug. Over een maand of 2 zie je daar niets meer van.

In een maand of twee groeien die manen max 2-5 cm. Die voorpluk denk ik dat je op een half jaar mag rekenen voor die weer een beetje toonbaar zal zijn. Als ze al teruggroeit, want voorplukken kunnen soms wat tricky zijn op dat vlak.
Maarja, tegen dan is het wel gewend zeker :')

Mearas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-21 11:53

[quote="Natasja71"]oeoeoeoeoe, nee dat had je beter niet kunnen doen, knippen aan de voorpluk is een duidelijke no-go... knippen aan paard van iemand anders zonder toestemming ook, in mijn geval zou ik het niet fijn vinden als bijrijder aan mijn paard zou knippen..... Had het laten zitten en had aan baasje overgelaten.

Tip voor het weghalen van teer: smeer het in met boter (echte boter, niet die light zooi/margarine oid)
daarna met washandje met zeep/ shampoo het vet wegwassen. Neem oud washandje natuurlijk.
klinkt raar, maar boter helpt echt bij het weghalen van teer.... als kind veel ingesmeerd met boter als we na het varen in de sloten onder de teer van de paaltjes zaten. Je kunt het er ook mee uit je kleding halen....

gezonder dan allerlei chemische middelen die je hiervoor kunt kopen voor bijvoorbeeld

Thanx for the tip!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:54

Yonker schreef:
Ik neem aan dat je het ook aan je verzorger zou vertellen.
Ik heb als verzorger ook wel eens in sokken/staart/manen geknipt maar dan gewoon de puntjes van de staart bijv anders ging paard erop staan.

Is het slim van TS nee, maar gelijk eruit schoppen als het verder een fijne relatie is... tja ieder zn ding maar sommige reacties hier zijn net alsof ze het paard verminkt heeft, dit zijn enkel uiterlijke kenmerken :+

Iedereen die ooit aan mijn paard komt, weet dat er niet geknipt of geschoren wordt door iemand anders dan mijzelf. Dus ja, een verzorger zou dat zéker weten ;)
(Medische noodzaak is een ander verhaal uiteraard.)
Dus als een verzorger dat dan alsnog zou doen, kan die inderdaad vertrekken. Nog los van het feit dat je van iemand van 38 gewoon mag verwachten dat die dat vráágt aan de eigenaar... Kom op zeg, penny-gedrag verwacht je van een 12-jarige. Niet van een volwassen persoon.

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:55

"Zelf vind ik het niet zo slecht" (openingspost)

>;) :wow: :=
Daar moest ik wel even van grinniken.
Laatst bijgewerkt door Lipstick op 18-05-21 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:55

Poekkie schreef:
Sclimpre schreef:

In een maand of twee groeien die manen max 2-5 cm. Die voorpluk denk ik dat je op een half jaar mag rekenen voor die weer een beetje toonbaar zal zijn. Als ze al teruggroeit, want voorplukken kunnen soms wat tricky zijn op dat vlak.
Maarja, tegen dan is het wel gewend zeker :')

Ik zou maandenlang alleen vlechten zodat ik het zo min mogelijk zie :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:56

Het groeit wel weer aan (al dan niet langzaam met een beetje pech) en iemand die handig is met toiletteren kan er vast wel weer wat van maken.

Uiteraard zou ik ook echt echt enorm balen en ook wel even echt boos zijn omdat het zonder overleg en best lelijk gedaan is, maar ik vind ook sommige reacties best heftig zeg..
Laatst bijgewerkt door Malbec op 18-05-21 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt