Verder een leuke en brave pony , koester hem en hou het plezier er beiden in

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
N4N4 schreef:Vind het wat opvallend dat Ranger op elke foto zijn oren naar achteren heeft .
Verder een leuke en brave pony , koester hem en hou het plezier er beiden in
purny schreef:Oren naar achter kan ook op ongemak wijzen. Ik zou idd de osteo laten komen om te kijken of hij zich niet vast zet in zijn lijf.
Citaat:Kan je me uitleg geven hoe je kan zien of die de rug weg drukt ? Ik vind het al lastig zien bij een normaal gebouwd paard dus bij een overbouwd als ranger is het nog lastiger om dat zelf te zien.
Hilary schreef:Oren naar achteren als constant teken van dominantie ken ik niet. Wel oplettendheid, concentratie of ongemak. Aan de ruiter uit te zoeken welke variant het is.
purny schreef:Oren naar achter kan ook op ongemak wijzen. Ik zou idd de osteo laten komen om te kijken of hij zich niet vast zet in zijn lijf.
Avalanche81 schreef:Citaat:Kan je me uitleg geven hoe je kan zien of die de rug weg drukt ? Ik vind het al lastig zien bij een normaal gebouwd paard dus bij een overbouwd als ranger is het nog lastiger om dat zelf te zien.
Ik zie het met name bij de hals, die laat hij niet vallen.
Hij komt tegen je hand in, een paard met goed ruggebruik kan niet nageeflijk zijn, maar zal nooit tegen de hand zijn. Ook is dan de onderhals niet strak en gespannen, wat bij Ranger wel het geval is.Hilary schreef:Oren naar achteren als constant teken van dominantie ken ik niet. Wel oplettendheid, concentratie of ongemak. Aan de ruiter uit te zoeken welke variant het is.
Er is dat, plus de hele uitdrukking. Hij lijkt idd niet comfortable.
Ineke2 schreef:Dat is een vraag die je aan je instructeur zou moeten stellen. Die kan je ook op het juiste moment zeggen wanneer het goed is, zodat je correct voelt hoe het zou moeten zijn.
Bowo schreef:Ik zeg ook niet dat het een groot probleem is en ik kan niet op een stukje film baseren of je paard last heeft, laat staan het paard van je zus dat ik helemaal niet heb gezien, maar dat neemt niet weg dat staartzwiepen een teken van ongemak is. Een paard dat helemaal gezond en happy is, (en niet in het verleden zoveel last heeft gehad van iets dat staart zwiepen een gewoonte is geworden) en geen vliegjes heeft, zal niet met zijn staart zwiepen.
En er zit ook verschil tussen een keer zwiepen omdat een paard vindt dat het been van de ruiter te hard aan komt, of meerdere keren in een rondje zwiepen, en om eerlijk te zijn vind ik jouw paard meer in de laatste categorie vallen. Maar zoals ik zei, ik kan daar zeker niet op baseren of hij last heeft, maar het is wel iets om in de gaten te houden.
Sophie_Wind schreef:Mijn ervaring met wintec zadels (zeker de oudere types) is dat ze wat omhoog lopen, dus een u vorm hebben als het ware. Daar kan het rug wegdrukken ook door komen, dat was bij die van mij het geval, maar een nieuw zadel met zadelpasser heeft dat verholpen.
Hilary schreef:Sophie_Wind schreef:Mijn ervaring met wintec zadels (zeker de oudere types) is dat ze wat omhoog lopen, dus een u vorm hebben als het ware. Daar kan het rug wegdrukken ook door komen, dat was bij die van mij het geval, maar een nieuw zadel met zadelpasser heeft dat verholpen.
Hoe bedoel je dat, met die U? Van voor naar achter, of...? Mijn idee bij Wintec is namelijk dat de boom nogal recht is van voor naar achter, dus geschikter voor paarden met een rechte(te) rug.
Nakijken door een goede osteopaat zou voor mij een voorwaarde zijn voordat ik op zou stappen. Idem een goede tandarts voordat er een bit in gaat.
SinneJ schreef:Tieneke schreef:Ik denk niet dat hij de rug eerder, zonder wintec, niet wegdrukte.
Eens, Ranger loopt zoals Harley en Limo ook liepen. Duidelijk terug te brengen tot de ruiter. En dat is goed nieuws, want dat is veel gemakkelijker om op te lossen dan lichamelijke ongemakken.