Zwarte kladruber hengst en witte PRE hengst in de sneeuw.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Zwarte kladruber hengst en witte PRE hengst in de sneeuw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:21

Wauw, mooie foto's van prachtige paarden!

Ik vind het hoofd van de kladruber echt iets nobels uitstralen. Ik vind het mooi!

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:33

Wauw wat een uitstraling heeft met name de zwarte. Hoe ben je zo aan hem gekomen? Echt op zoek gegaan?

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:18

Wat een prachtig stel heb je! Heel mooi dat convexe hoofd, wat een gaaf paard <3
Staat de kladruber ook ter dekking, of is er geen markt/merries voor in Nederland?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:16

Ellen_ov schreef:
Wauw wat een uitstraling heeft met name de zwarte. Hoe ben je zo aan hem gekomen? Echt op zoek gegaan?

Ja ik ben echt op zoek gegaan. Ik zag er ooit een op een plaatje en dacht : dat wil ik!
Uiteindelijk had ik een vriendje nodig voor een jaarling PRE en toen dacht ik: nu ga ik op zoek.
Mijn eisen waren:zwarte jaarling hengst met beweging voor de dressuur. Lijkt makkelijk. Maar met een wereldwijd totaalaantal van 800 zwarte Kladrubers is dat best lastig.
Uiteindelijk heb ik Moosje gevonden op de grens Tsjechië en Slowakije. En ze zijn lelijk als jaarling! Dat hoofd is dan al op volle grote , maar verder zijn het onwijze laatbloeiers. Mijn vriend kreeg een rolberoerte whahaha

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 20:21

JolisaJ schreef:
Wat een prachtig stel heb je! Heel mooi dat convexe hoofd, wat een gaaf paard <3
Staat de kladruber ook ter dekking, of is er geen markt/merries voor in Nederland?

Ik wil hem eerst goedkeuren in Tsjechië als dekhengst. Maar dat is een extreem zware keuring. Nu met corona gaat niks door dus heb hem daar ook niet voor in training staan nu (we waren er wel aan begonnen).
Ik hoop dat het eind dit jaar of volgend jaar lukt.
We hadden zelf ook een merrie gekocht (welke de keuring doorlopen heeft).
Helaas kreeg ze vorig jaar een blessure. Omdat ik graag met deze paarden de dressuur in wil om ze te laten zien heb ik haar verkocht aan een kennis.
Mocht Moos goedgekeurd worden zal er alsnog een veulen komen van deze 2 en ik ben zelf op zoek naar een nieuwe merrie.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:44

Hele mooie foto's, erg gaaf!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:03

Wat een prachtige dieren, vooral de Kladruber <3

Cyrina schreef:
En ze zijn lelijk als jaarling! Dat hoofd is dan al op volle grote , maar verder zijn het onwijze laatbloeiers. Mijn vriend kreeg een rolberoerte whahaha

Dat vraagt om een foto van toen :D

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 03:38

Goh bijzonder dat je zo gericht naar een kladruber gezocht hebt :) hopelijk komt hij tzt door de keuring.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 07:55

Wat een gave paarden <3, mooie foto's ook!

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:17

Wauw ik ben echt onder de indruk van je Kladruber! Ik ben ook heel benieuwd hoe hij zich toont onder het zadel... hopelijk post je nog vaak foto's van hem, interessant paard om te volgen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:25

Al vanaf dat ik een klein meisje was, is een Kladruber een droompaard van mij. Helaas zijn ze - voor mij althans - niet te betalen, dus hou ik het bij genieten van plaatjes. En een plaatje heb je! :j

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:02

Cyrina schreef:
JolisaJ schreef:

Ik wil hem eerst goedkeuren in Tsjechië als dekhengst. Maar dat is een extreem zware keuring. Nu met corona gaat niks door dus heb hem daar ook niet voor in training staan nu (we waren er wel aan begonnen).
Ik hoop dat het eind dit jaar of volgend jaar lukt.
We hadden zelf ook een merrie gekocht (welke de keuring doorlopen heeft).
Helaas kreeg ze vorig jaar een blessure. Omdat ik graag met deze paarden de dressuur in wil om ze te laten zien heb ik haar verkocht aan een kennis.
Mocht Moos goedgekeurd worden zal er alsnog een veulen komen van deze 2 en ik ben zelf op zoek naar een nieuwe merrie.

Hopelijk gaat de keuring in de toekomst lukken. Wat jammer van de merrie, maar wel fijn dat je er ooit toch nog een veulen uit mag fokken. Wel showen hoor als je een nieuwe merrie hebt gevonden, erg leuk om dit ras voorbij te zien komen :j

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 20:15

CxKenzo schreef:
Wauw ik ben echt onder de indruk van je Kladruber! Ik ben ook heel benieuwd hoe hij zich toont onder het zadel... hopelijk post je nog vaak foto's van hem, interessant paard om te volgen!

Ga ik zeker doen. Qua beweging is het een paard met zeer veel swung. Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken.
Hij is pas net beleerd en kan nog niet veel hoor.