Grablakk Fjord Vie in de sneeuw bij de opfok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Grablakk Fjord Vie in de sneeuw bij de opfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:07

Dank jullie wel voor de uitleg.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:03

@pien excuses ik had het verkeerd gelezen! Maar zie dat anderen het al hebben uitgelegd.

Ooit is iemand er gewoon mee begonnen en dat is overgenomen. En inderdaad de hals komt er wel wat beter vanuit. Ofira haar hals lijkt wel een beetje gek met lange manen. Ze heeft ook enorme haargroei geërfd van haar papa. De moeder (mijn ander paard) heeft daarin tegen een korte voorpluk. Had deze explosie aan manen ook niet verwacht :')

Azoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:58

Knap dier ! Heerlijk dat ze zo kunnen opgroeien, echt een plaatje !

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 23:24

Het schijnt dat de Vikingen de manen al kort hielden. Ik vind lange manen mooier en knippen gedoe dus hier hebben ze alle drie lange manen. Ik krijg soms zelfs de vraag : “Huh is dat wel een echte fjord dan? Want hij heeft lange manen”. Als ik dan vertel dat dit zo geknipt wordt zijn mensen helemaal verbaasd omdat ze dachten dat het in een boog groeit, haha. Zijn vaak wel mensen die niets met paarden hebben natuurlijk :P

parmezaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 00:35

TS:wat een super gaaf Fjordje heb je! Mag ik vragen waar je haar hebt gekocht en hoe je bij deze opfok terecht bent gekomen?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 09:59

Ze komt van de Bilterhoeve, dit is ook de fokker van de ruin en we kenden elkaar al van een fotomeeting op bokt. Deze opfok is vrij bekend in de fjorden wereld dus ik heb er gewoon heen gebeld of ze daar terecht kon :)