Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Dat is iets wat me wel dwarszit en ook de voornaamste reden dat ik nu probeer om met Bernies huidige trainer in contact te komen, zodat ik hem hopelijk een fijn thuis kan geven als hij klaar is met racen (ook al wilde ik nooit een ex-renpaard, maar Bernie is gewoon zo’n “once in a lifetime” paard.) Ik kan me er redelijk voor afsluiten als ik die verantwoordelijkheid niet zelf draag, maar ik zie het natuurlijk wel gebeuren en ik draag er wel aan bij als ik het werk blijf doen. (Waarbij ik ook direct toegeef dat de beslissing om weer even terug te gaan de rensport in, er puur eentje uit eigenbelang is, maar wel wat ik momenteel nodig heb om m’n eigen leven weer op de rit te krijgen.)
En afstuderen... ik weet niet of ik de motivatie nog kan opbrengen. Gelukkig heb ik wel m’n Bachelor, en mis ik er ook niets aan als ik deze Master niet afrond, het is meer een gevoel van “ik ben eraan begonnen, dus vind dat ik het af moet maken” dan dat ik het ook daadwerkelijk wíl afmaken.
Pandora2 schreef:Bob was ook wel echt m'n maatje. Grote clown was het, en ook een grote baby, maar er zat geen kwaad in.Wat een leuk verslag van je leven in de wereld van de racers !
Mooie foto's ook ! maar je kop mag er wel op staan![]()
Ik blijf mij maar vergapen aan de ruimte![]()
Ik vind dat dikkerdje ook wel leuk !![]()
Hopelijk vind je Bernie en kan je hem overnemen zodat jullie samen een fijne tijd kunnen hebben !
Benieuwd naar je verblijf in DeauvilleIk las er wat over in een ander topic
Enne...in Normandië zijn de huisjes niet zo duur
petitparis schreef:leuk verslag en wat een prachtige omgeving om te trainen.
Het verbaasd mij wel dat je telkens maar 1 vast paard lijkt te hebben. In mijn korte periode als stalruiter voor een rentrainer had ik minimaal 2-3 paarden per dag voor ik naar mijn vaste job ging. Moest ik full time meedraaien zou ik er 4à5 moeten rijden. Wat mijn rug niet zo prettig vond. Intussen vind ik mezelf te oud en rij ik zelfs niet meer in weekends mee
beatje schreef:Ik heb het 2 jaar gedaan toen ik nog fris en fruitig was,ook tussen twee studie's in. Maar gewoon bij een nederlandse stal. We namen toen de paarden mee naar de heide om eens buiten de baan te zijn. Dat was het meest spectaculaire qua zicht.
Nooit zulke mooie uitzichten als jij gehad. Ik vond het wel een hard wereldje.Maar dat kan ook de 30 jaar verschil maken natuurlijk.
mirna6308 schreef:Oh wat leuk!! Zijn het dravers
? Ik rijs zelf ook op een draver,die heeft ook gelopen!( Niet met mij want ik ben noch maar 14)
Chibi2 schreef:Leuk om je verhaal te lezen. Ik heb zelf ook 1,5 jaar in Engeland voor een trainer (sir mark prescott) gewerkt. Maar mede vanwege het harde werken voor weinig loon en geen toekomst, ook besloten om terug naar Nederland gegaan. Hier ben ik wel gelijk verder gegaan met mijn studie en ben ik in het weekend hobbymatig voor een trainer in Nederland gaan rijden. Inmiddels heb ik mijn studie afgerond en werk ik. Met het rijden bij de trainer ben ik ook gestopt, omdat ik daar niet meer voldoende tijd voor heb. Mede omdat ik een van de renpaarden van de stal heb gekocht. Dit was niet een paard dat het niet goed deed, in het jaar dat ik haar kocht was ze meerdere keren in de top 3 en heeft ze ook een race gewonnen, maar ik was verliefd. Als je geen aspiraties hebt om makkelijk naar het Z dressuur te gaan, dan is een Engels volbloed (ex-renpaard) een prima paard. Mijn merrie doet het al aardig goed als rijpaard, dressuur vind ze moeilijk, maar ze doet haar best. En springen en crossen is de grootste lol. Ze heeft echt uithoudingsvermogen voor 10, dus tijdens rijden heb je nooit het gevoel op een moe paard te rijden. Als je het leuk vind, kan ik je wel wat fotos laten zien.
kyrkelover schreef:Haha, nogal ja.Die laatste een echte ride long live long foto hihi.
En ach ik vind dat niet zo stylisch wel meevallen. Heel gaaf ook dat je als "dressuurruiter" dit avontuur bent aangegaan!
En When Comes Here aka Whennie heeft bij ons voortaan een super plekje.
Als ik achter de computer zit zal ik iets uitgebreider reageren op de uitlegpost op vorige bladzijde.
Chibi2 schreef:Bij deze een paar fotos van mijn Ex-renpaard:
Crossen:
[ [url=m/IfcXrL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WKNsgU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Error!
[ [url=m/G8bjGP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb weinig fotos van de dressuur
[ [url=m/JBWb1y.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4CgIQn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was toen ze nog in training stond
[ [url=m/Fk4BvE.png]Afbeelding[/url] ]
Op de renbaan:
[ [url=m/Tyjq4L.jpg]Afbeelding[/url] ]
Linkje van de bron van bovenstaande foto + haar resultaten op de duitse baan staan hier: https://www.turf-times.de/pferd/dreamorchid-ire-2014