Rêve D'or ook nog eens op bokt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Re: Rêve D'or ook nog eens op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:56

Geen zorgen, ik heb al een hele leuke, die lijkt op de jouwe. Die van mij gaat ook niet weg maar ik zag jullie foto's en dan merk ik dat ik dit type paard gewoon leuk vind.

Je rijdt deze ook fijn trouwens. Je kunt wel zien dat je lijf niet zo soepel is als gewenst maar jullie hebben toch al een mooie basis.

Mijn arabierig typje is een gouden draak in de zomer en in de winter een wittig appelpaardje. Ik zie nu wel dat sommige stukken goudhaartje stekelharig wit zijn/blijven dus volgens mij blijft er altijd enige kans op verkleuring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:59

Ik vind haar zo mooi he :+: juist dat donkere maakt haar nog mooier!
:D

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 20:18

We moeten nog eens afspreken als het weer beter kan, ik gok dat ze irl nog mooier is als op foto :D Vind haar zelf ook erg aansprekend, westernoutfit zou haar ook niet misstaan :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 12:03

Maflinger_S toen ze jaarling was, is ze ook één winter nagenoeg wit geworden. En daarna is ze terug goudkleuriger geworden en nu is ze elke winter een tint donkerder tov de winter er voor, en elke zomer een tint donkerder dan de zomer er voor. :=

Ben nu magnesium aan het bijnemen op aanraden van mijn fysio. Hopelijk wil dat een beetje helpen met het verzuren en verkrampen van de spieren. Ik wil haar nog fijner in de aanleuning. Maar met tempo controle ben ik ook al heel erg blij. :') Heb van deze ooit tegen mijn man gezegd dat ik haar er echt nog toe in staat zag om me tot bij de buren te gooien. :')

Hanafubuki Als twenter vond ik haar ook wel mooi van tint. Toen waren haar manen ook minder vos. Dat vind ik wel een beetje jammer. Dat die manen zo vos zijn geworden. Maar het blijft mijn knappe meid. :+:

nayla zal ik dan toch maar Sam mee nemen de eerste keer dat we met Spook buiten gaan? _O- twee kleuters samen is misschien niet zo'n best idé, al weet ik niet of Sam nu zoveel volwassener is. :))
Ik denk dat ze heel leuk zou uit zien met westerntuig. :P Jammer dat het zo duur is. Anders zou ik voor buiten te rijden nog best een westernzadel willen. :D

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:57

zilver toont niet op vos toch? Gezien palomino als basis kleur vos heeft zou dat toch niet kunnen, ofwel?

Je moet me er niet op vastbinden. Maar bij een vos is zilverappel inderdaad niet zichtbaar. Maar stel een vos draagt het zilverappel gen en krijgt een nakomeling, dan zou het wel zichtbaar kunnen zijn. Nou weet ik de stamboom natuurlijk niet van je paardje. Maar ik denk eerder dat het een palomino met sooty is. Die kunnen ook zo donker worden dat het bijna een zilverappel lijkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 11:17

Dan zou Ismir het moeten hebben dragen en dat denk ik niet want de merrie had geen zilver iig. :)
Ik ben er vrij zeker van dat ze gewoon sooty heeft. :j
Zolang volgend weekend ook maar blijkt dat ze aan een baby bezig is vind ik het allemaal prima! _O-

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:12

Je schrijft net zo mooi als je paard is :) heel bijzonder beide zowel dus je schrijfstijl als je unieke merrie. Ik hoop meer van je te lezen!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 17:36

Wat een mooi paardje zeg! En oei, deze heeft de basis nog niet? :evaw:. Ik vind het op de meeste foto's echt een mooi plaatje hoor.

Edit : ik ben trouwens ook wel benieuwd wat ze doet met een minder strakke martingaal, of zonder :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 19:28

maras thx! ik blog ook voor bokt dus er is genoeg te lezen. :D

sintara mijn man haalt de ‘vork’ er wel eens af als ze braaf is en vaak is ze dan eigenlijk rustiger in de aanleuning. Ik heb vandaag het borsttuig ook losser afgesteld. Was een beetje erg laks van me om daar niet bij stil te staan dat als zij spieren bij krijgt dat ook ruimer moet. :=

Ze is dus eigenlijk in de aanleuning juist rustiger zonder maar omdat ze zeker in het begin echt een buffel kon zijn en flink kon bokken als ze eenmaal er doorheen gebroken was is die martingaal een gewoonte geworden. Zodat ik in geval van wel iets kan blijven zeggen. Het laatste half jaar heb ik eigenlijk niet meer het gevoel ‘m nog nodig te hebben maar trainer en manlief zijn beetje over bezorgd. :D zal bij een volgende foto-sessie de vork er eens af laten halen. :D

Basis is voor mij dat ze fijn zijn in de aanleuning ook bij het doorzitten (en dat vindt Rêve nog een bizar iets. Dat doorzitten in draf. _O- )
Een basis aan zijgangen (wijken en SB)

Wat tempowisselingen onder de knie hebben. Vooral in galop mankeert het voor mijn gevoel aan tempocontrole ze galoppeerd beheerst maar ik heb nog niet veel invloed op tempo en buiging in die galop.

En aan die voorwaarden is nog niet voldaan dus voor mij is haar basis er nog niet.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:07

Ja logisch :). Wij mensen zijn ook maar gewoonte dieren! En een paard veranderd niet van de een op de andere dag. Pas als je foto's naast elkaar ziet denk je ojaaa, ze is best gegroeid! :P