Van de Zeeuwse klei naar de heide op de Veluwe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 16:56

DiantaM schreef:
Ik vind de foto’s echt prachtig gemaakt! Jouw vriend heeft talent.

Super lief, dank je wel. Ik ga het aan hem doorgeven :j

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 16:58

chamion schreef:
Prachtige foto's en geweldige omgeving. Ik ben ook blij dat ik aan de grens van de veluwe woon. En dan kom ik oorspronkelijk uit Flevoland :+

Oh heerlijk! Fijn he zoveel natuur!

salome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:45

de veluwe lijkt een sprookje voor veel mensen, ik ben er opgegroeid, vervolgens 25 jaar weggeweest naar Zuid-Holland en Bergen op Zoom. Inmiddels weer 19 jaar terug, misschien ligt het aan mij, maar ik vind de Veluwe dor, droog, stoffig en lang niet meer zo mooi als vroeger. Het is hier gewoon te droog geworden, zeker de laatste jaren en daarbij is het ook heel druk geworden. Soms verlang ik terug naar het rustige Zuid-Holland. Die paarse hei is prachtig in augustus als er voldoende water is gevallen zodat hij kan bloeien, de bosbessen lekker in juni als er voldoende water is gekomen, die zandverstuiving is ook mooi, maar met de huidige droogte gaat alle leven daar kapot. dat geldt ook voor de bossen, je stoft helemaal onder als je daar rijdt, zo gortdroog is het, zelfs nu naar een beetje water zal het snel weer heel droog worden, zeker met de temperaturen die komende week verwacht worden. Ik heb er dus een andere kijk op gekeken, ik vind de groene weiden prachtig, de bomenrijen die ook groen zijn geweldig, het westen is prachtig en in ieder geval groener

Berdien

Re: Van de Zeeuwse klei naar de heide op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 21:52

Mooie foto's hoor, fijn licht zo! Fijn dat jullie verhuizing zo goed heeft gepakt!

Maarreh... sta je nu echt met je paard middenin de heide?

Kendra

Re: Van de Zeeuwse klei naar de heide op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 13:25

Mooie foto's!
Leuk om dit te lezen, ik woon in Drenthe - met inderdaad ook een eindeloze afwisseling van bos, hei, graslanden met veel lange zandpaden. Ik geniet daar volop van en kan iedere dag kiezen uit veel verschillende routes.
Toch heb ik mijn allerbeste buitenrit-herinneringen aan de lange strandritten als wij met de paarden voor een lang weekend naar Schier of Ameland gingen.
Maar als je dat iedere dag doet is de afwisseling van de Veluwe of Drenthe dus toch leuker blijkbaar.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 13:53

salome schreef:
de veluwe lijkt een sprookje voor veel mensen, ik ben er opgegroeid, vervolgens 25 jaar weggeweest naar Zuid-Holland en Bergen op Zoom. Inmiddels weer 19 jaar terug, misschien ligt het aan mij, maar ik vind de Veluwe dor, droog, stoffig en lang niet meer zo mooi als vroeger. Het is hier gewoon te droog geworden, zeker de laatste jaren en daarbij is het ook heel druk geworden. Soms verlang ik terug naar het rustige Zuid-Holland. Die paarse hei is prachtig in augustus als er voldoende water is gevallen zodat hij kan bloeien, de bosbessen lekker in juni als er voldoende water is gekomen, die zandverstuiving is ook mooi, maar met de huidige droogte gaat alle leven daar kapot. dat geldt ook voor de bossen, je stoft helemaal onder als je daar rijdt, zo gortdroog is het, zelfs nu naar een beetje water zal het snel weer heel droog worden, zeker met de temperaturen die komende week verwacht worden. Ik heb er dus een andere kijk op gekeken, ik vind de groene weiden prachtig, de bomenrijen die ook groen zijn geweldig, het westen is prachtig en in ieder geval groener

Ik snap wat je zegt, zeker met droogte zoals deze is alles veel stoffiger. Persoonlijk hindert me dat niet, ik ben opgegroeid in Rotterdam en daarna verhuisd naar de polders. Dat is beide 2 keer niks. De stad is zn ziel kwijt en de polders worden "uitgebuit". Nog niet gesproken over de mentaliteit die heerst in beide. Mij hoor je niet klagen over stof of andere zaken die de Veluwe minder mooi maken tegen over vroeger. Het stukje natuur wat we nog hebben in Nederland wordt beschermd en in stand gehouden. Ik waardeer het zo als het nu is, en dat is zoveel meer dan dat ik ooit gewend bent geweest. Ik ben in elk geval blij te horen dat je zo kan genieten van de groene weides en bomen.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 13:54

Berdien schreef:
Mooie foto's hoor, fijn licht zo! Fijn dat jullie verhuizing zo goed heeft gepakt!

Maarreh... sta je nu echt met je paard middenin de heide?

Dank je!

Deels, soms op een pad en soms op een kaal stuk. Door de hurken met de camera en je ziet er niks van ;)

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 13:56

Kendra schreef:
Mooie foto's!
Leuk om dit te lezen, ik woon in Drenthe - met inderdaad ook een eindeloze afwisseling van bos, hei, graslanden met veel lange zandpaden. Ik geniet daar volop van en kan iedere dag kiezen uit veel verschillende routes.
Toch heb ik mijn allerbeste buitenrit-herinneringen aan de lange strandritten als wij met de paarden voor een lang weekend naar Schier of Ameland gingen.
Maar als je dat iedere dag doet is de afwisseling van de Veluwe of Drenthe dus toch leuker blijkbaar.

Oh geweldig wat je zegt. Ik kan het me helemaal inbeelden omdat wij vroeger altijd naar Terschelling gingen, met de huifkar over het strand. Of op buitenrit (met de prairieponies)
Het heeft allemaal zijn eigen charme <3

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 13:56

Fangio schreef:
Prachtige foto's!
Ik wil ook nog graag eens naar de veluwe. Eerst maar eens wat dichterbij op vakantie proberen gaan met mn dikkie en zien hoe hij dat vindt.

Dat snap ik! Dat gaan jullie vast geweldig vinden :j

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 13:58

TurboTinker schreef:
Ik ben vanuit z-v ook uiteindelijk naar drenthe gegaan
Van de polder en zwemmen aan de griete naar eindeloos bos en hei. Heeerlijk.

Heerlijkw foto's!

Wauw zeg dat is helemaal een stuk rijden. Wat een vooruitgang hé? Grappig om te horen dat je ook op de Griete kwam, ben er maar wat vaak geweest. Ook leuk, maar niet te vergelijken met de bossen en heides

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:14

Gave foto’s! Heel mooi. Waar heb jij je go pro op bevestigd als ik vragen mag?

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 11:05

_Evelien schreef:
Gave foto’s! Heel mooi. Waar heb jij je go pro op bevestigd als ik vragen mag?

Op een chestmount, super handig en stabieler dan op je cap vind ik :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:30

Hee Mandy, ik vond toevallig je topic! Supermooie foto's.

Ik kende de veluwe alleen van mijn paardenvakanties en ik heb altijd gezegd dat je dat ook eens moest doen.

Maar jij gaat dan gelijk permanent hè :') .

Ik hoop dat ik jouw kant op kan komen met paard, lijkt me zooo gaaf!

Wie weet wat de toekomst nog brengt :-).

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:57

Wat leuk zeg! En hele gave foto's <3
Flinke stap heb je gemaakt, maar heel herkenbaar. Ik ben 2 jaar geleden verhuisd vanuit Noord-Holland naar de Veluwe :D en ik wil ook nooit meer terug {:}

Geniet er lekker van!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 10:23

Dais_ schreef:
Hee Mandy, ik vond toevallig je topic! Supermooie foto's.

Ik kende de veluwe alleen van mijn paardenvakanties en ik heb altijd gezegd dat je dat ook eens moest doen.

Maar jij gaat dan gelijk permanent hè :') .

Ik hoop dat ik jouw kant op kan komen met paard, lijkt me zooo gaaf!

Wie weet wat de toekomst nog brengt :-).

Heyy Dais! Haha ja ik moet het weer overdrijven :')

Echt, dat zou helemaal fantastisch zijn. Dan gaan we paardrijden tot onze benen die vorm aannemen *\o/*

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 10:24

BrittS schreef:
Wat leuk zeg! En hele gave foto's <3
Flinke stap heb je gemaakt, maar heel herkenbaar. Ik ben 2 jaar geleden verhuisd vanuit Noord-Holland naar de Veluwe :D en ik wil ook nooit meer terug {:}

Geniet er lekker van!

Dat zal ook wel even een verschil zijn geweest! Zo te zien heb jij ook wel echt je droom helemaal waar gemaakt he. Geweldig met alle paardjes aan huis <3

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:03

Wat een mooie foto's.
Oh ik begrijp je helemaal dat je de bossen en heide niet meer wilt missen, wat genieten! :j