Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ayasha schreef:Oh wauw, wat gaaf die raaf!
Voor mij had de hele shoot ook met de raaf alleen mogen zijn.Ben gek op raven!
Mag in PB hoor als je liever niet het risico neemt op negatieve commentaar. Maar ik zou dolgraag meer foto's willen zien van Abby en Gail en als het niet te veel moeite is, misschien ook een beetje uitleg over hoe raven nu eigenlijk zijn kwa temperament en karakter. Hier achter zitten een paar wilde raven en sommige komen best dichtbij en gaan dan op de paal van de paddock zitten. Ik kan echt uren naar die vogels kijken. En ik ben zo'n rare die kan genieten van de geluiden die ze kunnen produceren.
De andere bokker met raven mag zich ook aangesproken voelen.![]()
Ennasil92 schreef:@_Dracarys,
Wat een knapperd
Hier heeft Abby (naast haar fruit, noten, kattenbrok, insecten, enz...) Muizen, kuikens, duif en konijn gehad. En daarvan enkel de kuikens in zijn geheel. Ik maak nu eerst de vriezer leeg met het gene wat ik nog heb liggen en zal dan weer wat variatie voor ze bestellen.
@Mk1978,
Ja voor een raaf is ze niet heel groot, volgend jaar komt er een man bij, deze zal veel groter uitgroeien.
Ayasha schreef:Oh wauw, wat gaaf die raaf!
Voor mij had de hele shoot ook met de raaf alleen mogen zijn.Ben gek op raven!
Mag in PB hoor als je liever niet het risico neemt op negatieve commentaar. Maar ik zou dolgraag meer foto's willen zien van Abby en Gail en als het niet te veel moeite is, misschien ook een beetje uitleg over hoe raven nu eigenlijk zijn kwa temperament en karakter. Hier achter zitten een paar wilde raven en sommige komen best dichtbij en gaan dan op de paal van de paddock zitten. Ik kan echt uren naar die vogels kijken. En ik ben zo'n rare die kan genieten van de geluiden die ze kunnen produceren.
De andere bokker met raven mag zich ook aangesproken voelen.![]()
_Dracarys schreef:Als ik een tip mag geven? Ik zou de katten brok weglaten, is echt rommel en niet goed voor ze. Aan hun vlees, groente, noten en fruit hebben ze echt voldoendemet name vlees.
Ennasil92 schreef:De kattenbrokken gaf de kweker als tip mee om altijd beschikbaar te stellen voor de raven naast de rest, dus heb dit trouw opgevolgd
Ennasil92 schreef:_Dracarys schreef:Als ik een tip mag geven? Ik zou de katten brok weglaten, is echt rommel en niet goed voor ze. Aan hun vlees, groente, noten en fruit hebben ze echt voldoendemet name vlees.
De kattenbrokken gaf de kweker als tip mee om altijd beschikbaar te stellen voor de raven naast de rest, dus heb dit trouw opgevolgd
_Dracarys schreef:Zonde, geen verstandig advies (meer een goedkoop advies) van de kweker... kattenbrokken is echt een aanslag op de nieren. Ik zou er vanaf stappen. het heeft ook 0 toegevoegde waarde voor de vogels. Je voert gevarieerd genoeg als ik het zo lees.
Of je moet Orijen oid geven? Met hoog vleesgehalte en amper toegevoegde ''rotzooi''
Maar dan nog zie ik er geen meerwaarde in
Let erop dat de ring bōven de manchet zit ivm beschadigen loopbeen
Poekkie schreef:Wow superleuk, vooral foto 2!
Zo'n raaf is gaaf, wat een prachtige vogel! Wel iets waar je echt heel bewust mee bezig moet zijn en heel veel tijd in moet steken niet? Hoe train je dat eigelijk? En tot in welke mate is zoiets 'trainbaar'? (Als in: kan ze trucjes etc leren of moet je al heel blij zijn als ze op je arm wil blijven zitten en terugkomt?).
Voor zangvogels te zijn vind ik dat die dieren op musicaal vlak wel wat talent missen
Citaat:Maar maak jij ze dan dood ofso? Want denk dat je ze levend krijgt. En ja het is ook vlees, maar toch als je je ze voed en koestert is het best sneu om ze als voer te verkopen
Poekkie schreef:Wow superleuk, vooral foto 2!
Zo'n raaf is gaaf, wat een prachtige vogel! Wel iets waar je echt heel bewust mee bezig moet zijn en heel veel tijd in moet steken niet? Hoe train je dat eigelijk? En tot in welke mate is zoiets 'trainbaar'? (Als in: kan ze trucjes etc leren of moet je al heel blij zijn als ze op je arm wil blijven zitten en terugkomt?).
Voor zangvogels te zijn vind ik dat die dieren op musicaal vlak wel wat talent missen :o
_Dracarys schreef:Die van mij praatte de oren van mn hoofd hoorhele verhalen en enorm veel geluidjes deed hij na. En bij de nieuwe eigenaar gaat dit gewoon verder en heeft hij zijn boekje uitgebreid met nieuwe woorden zinnen en geluidjes
Ennasil92 schreef:Je moet idd erg bewust bezig zijn met raven en ze zijn zeker niet voor iedereen weggelegd.
Een raaf is heel goed trainbaar en kan je veel trucjes leren, ze zijn zo slim als een 7 jarig kind.
Je zou ook op YouTube kunnen zoeken naar filmpjes van "Fable the Raven"