Samen delen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Re: Samen delen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:41

Ik heb het ook niet over achterover kantelen, maar dat hij wat lang is en daardoor dicht op de lendenen zit, in combinatie met jou postuur (en dat bedoel ik echt niet beledigend) vind ik zelf persoonlijk dat er veel gewicht te dicht op de lendenen ligt.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 21:43

Ik heb het ook niet over achterover kantelen, maar dat het zadel wat lang is in verhouding met zijn rug en dat er daardoor, in combinatie met jou postuur (en dat bedoel ik absoluut niet beledigend) te veel gewicht dichtbij de lendenen komt.

Met een langere rug zou dat geen probleem zijn, maar persoonlijk denk ik dat er op deze manier te veel belasting op de lendenen komt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:47

Hmm dat vond ik met het eerste zadel wel, dat zadel was ook langer. Met deze vind ik niet dat ik te ver achterop de rug kom met mn gewicht. Misschien laat deze het beter zien. Beugels zijn we wat te kort.
Afbeelding

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:27

Echt een super mooi paard en kan je dochter echt nog veel van leren denk ik.
Zadels enzo ga ik me niet mee bemoeien. Je weet vast wel wat het beste is!.

Ikzelf zou alleen zeker als je een dochter hebt het goeie voorbeeld geven door een cap te dragen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 08:37

Inmiddels is het Fryso zadel verkocht en heb ik een nieuw zadel aangeschaft, zelfde model als de euroriding die ik al had, maar dan met verlengd zweetblad waardoor ik mijn benen een stuk beter kwijt kan. Mijn dochter rijdt met de euroriding met het kortere zweetblad en zo zijn we allemaal blij :)
Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:39

Dit zadel staat je inderdaad een heel stuk beter :j
Zit je ook echt fijner in zo te zien.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 08:51

Ja ik heb nooit geweten dat Euroriding ook zadels met verlengd zweetblad had, anders had ik daar al veel eerder naar gekeken. Door mijn eigen lichamelijke kwalen (hernia, artrose, fibro) kan ik maar in heel weinig zadels fijn zitten en de euroriding steekt daar met kop en schouders bovenuit, maar door mijn lange benen zit ik altijd in de knoop met de inches |o .