Beter een blind paard dan een leeg halster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:08

Divers schreef:
Ik zou het mooier vinden als het bijv een reflecterende doek of een witte doek was, nu lijkt het gewoon zwart gekleurd in microsoft paint.

Of wel zo, maar dan ook de andere foto's erbij (van dat bord, paal etc.)

Mee eens, moest ook eerst even goed kijken of het nou een doek was of gewoon zwart ingekleurd :') Ik snap het idee van vervreemden en vind het erg creatief, maar de foto's doen het niet echt voor me. Weet ook niet echt wat er dan beter zou kunnen, maar nee, blijf het helaas 'mwhe' vinden.

k_m

Re: Beter een blind paard dan een leeg halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:10

Ik zou ook even de instagram link durven open klikken. Dit soort dingen moet je ook meer zien als project en reeks, dan als paarden fotografie. Wel eens dat de doek iets te zwaar wordt in beeld. Ik zou het echt flets durven maken zodat het doek wel eruit springt en niet wegvalt. :-)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 23:11

Ik heb even mijn eigen edit ook toegevoegd in de OP, fotografe vond ze met rimpels ook wel leuk dus had zeker toestemming voor een persoonlijkere touch. :)

Op haar instagram zie je enkele beelden van de rest van de serie. Ik denk dat, alles samen het wel echt een mooi, meer begrijpbaar beeld gaat vormen. Het draait namelijk niet om de paarden. Maar om het concept, zwart in de natuur.

Maar ik snap jullie verwarring en opmerkingen absoluut wel hoor. :) Just dare to be and think different :))

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:15

Op haar insta zie ik wel enkele pakkende foto's met dat doek staan (ok, ik ken niets van fotografie, maar ik vind ze mooi en expressief. Laat ik het zo zeggen.). Maar dan nog vind ik het bij de paarden minder geslaagd. Ik weet het niet... misschien de doeken niet over het hoofd maar meer over de achterhand of rond de hals geknoopt en vanuit een ander perspectief shooten?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:17

Ik vind het tof! Als het een paardenfoto was geweest (dus ander standpunt, rustige achtergrond etc) was het hele effect mislukt. Juist omdat zo’n beestje gewoon in z’n wei staat maakt de foto ‘af’. En leuk dat ze het zo leuk vinden! Zien er inderdaad niet gestresst uit :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 23:23

Ik heb het trouwens misbegrepen, het is voor haar jury vrije kunsten :+ Dus de nadruk ligt niet zo zeer op fotografie. Er komen ook nog drukwerken bij enzo dacht ik dus het is veel uitgebreider dan gewoon een reeks foto's. My bad.

En klopt Mariett, dat vind ik er ook zo leuk aan. Lekker spontaan. Geen spik en span proper paard. Eens wat losser en iets anders. Overigens waren ze duidelijk zeeeeer gestressd door dit gebeuren ja :') :O
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 07-06-20 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:24

Jackytje schreef:
k_m schreef:
Ik vind het wel geslaagd opzich als project hoor. Hoe je met 1 banaal object een heel genormaliseerd beeld kan vervreemden. Ik vind nummer 5 de beste!

Jij snapt 'm! :D

Ach, snappen of niet. Ik vind t lelijk.
Dat wil
Niet zeggen dat de school opdracht niet geslaagd kan zijn.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:25

Ja gaaf concept! Leuk hoor als serie. En ik snap de keuze voor het helemaal zwart maken voor het concept wel, daar draait het immers om en niet om een mooi portret van een paard te maken. Zal even een kijkje nemen op haar instagram :j

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:25

Jackytje schreef:
Ik heb het trouwens misbegrepen, het is voor haar jury vrije kunsten :+ Dus de nadruk ligt niet zo zeer op fotografie. Er komen ook nog drukwerken bij enzo dacht ik dus het is veel uitgebreider dan gewoon een reeks foto's. My bad.

En klopt Mariett, dat vind ik er ook zo leuk aan. Lekker spontaan. Geen spik en span proper paard. Eens wat losser en iets anders. Overigens waren ze duidelijk zeeeeer gestressd door dit gebeuren ja :') :O
[ [url=m/w2xgy7.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze foto wordt mijn nieuwe favoriet :o

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:30

Nou TS, je hebt wel wat losgemaakt en voor amusement gezorgd op deze zondagavond :j

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 00:34

Oh my god, dit snap ik echt niet -O- . Da's echt toch om te lachen dit :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 00:35

Oh dat vind ik wel een tof concept!! Had graag wat meer textuur in het doek gezien

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 01:00

Ik snap het idee, het is een hele andere manier van het kijken naar foto’s dan wat men “normaal” ziet. Zo zie je maar dat men vaak in dezelfde richting kijkt en denkt!

Wel vind ik de titel echt heel slecht gekozen. Beter een blind paard dan een leeg halster? Waar heeft dat betrekking op? Ik verwachtte serieus een verhaal over iemand wiens paard blind is geworden en anders ingeslapen moest worden.......

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 01:29

Tja.. Ieder z'n mening. Ik snap het wel, ik heb ook vaak van zulke ideeën. Enkel zijn die in de uitvoering nooit zo goed. Dat is nou creativiteit, dingen uitproberen.
Ik vind het niet mooi, maar dat is persoonlijk. Zeker leuk als een school opdracht. Wel een leuke training voor de paarden zeg! Dat ze zo rustig staan.

Vind de titel indd ook vreemd gekozen. Dit is natuurlijk wel een heel ander iets.

NikkiDeKerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 01:41

De titel is toch gewoon een spreekwoord? Rustaagh, je neemt spreekwoorden toch nooit per se letterlijk? Of wat denk je als iemand een speld in de hooiberg zoekt :+

Tieneke schreef:
Het idee kan leuk zijn, al snap ik de gedachte erachter nog niet helemaal. Wie weet wat de toekomst brengt.

Maar de uitvoering, eerstejaars of niet, is een beetje off. Het doek heeft geen diepte meer, geen structuur, het is te donker gemaakt en het lijkt bijna alsof er gewoon een zwart vak over het paard gephotoshopt is. Dat is een beetje spijtig.

Dat vind ik nou juist één van de interessante dingen hier aan, eigenlijk! Die gedachte (huh is dit Paint?) gevolgd door de realisatie dat het een diepzwarte doek is en geen slecht Photoshop.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-20 12:55

NikkiDeKerf schreef:
De titel is toch gewoon een spreekwoord? Rustaagh, je neemt spreekwoorden toch nooit per se letterlijk? Of wat denk je als iemand een speld in de hooiberg zoekt :+

Tieneke schreef:
Het idee kan leuk zijn, al snap ik de gedachte erachter nog niet helemaal. Wie weet wat de toekomst brengt.

Maar de uitvoering, eerstejaars of niet, is een beetje off. Het doek heeft geen diepte meer, geen structuur, het is te donker gemaakt en het lijkt bijna alsof er gewoon een zwart vak over het paard gephotoshopt is. Dat is een beetje spijtig.

Dat vind ik nou juist één van de interessante dingen hier aan, eigenlijk! Die gedachte (huh is dit Paint?) gevolgd door de realisatie dat het een diepzwarte doek is en geen slecht Photoshop.

Haha Nikki, you made my day met die eerste zin :') Mensen zijn veel te serieus geworden tegenwoordig. Ik wou een creatieve titel bij een creatief topic en laten er nou net veel leuke spreekwoorden zijn over 'blinde' paarden :j

Grappig dat dit topic nu plots weer boven water komt trouwens. Ik zal de popcorn alvast terug klaarzetten :))