Haflinger Flicka en haar online debuut (klasse M2)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 08:02

Hemellichaam schreef:
:wow: 22 zou ik haar ook absoluut niet geven, ze ziet er glanzend en fit uit!

Dankjewel! Super blij mee hoe ze het nog doet op deze leeftijd _/-\o_

Taucha

Re: Haflinger Flicka en haar online debuut (klasse M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 06:26

Mooi beessie hoor! Jullie zien er als een superteam uit.

Wat betreft je tenen, zie voorgaande posten. Ik heb een vraagje over je beugelriemen. Ik weet het niet zeker omdat ik het niet helemaal duidelijk op de foto zie, maar het lijkt alsof je ze verkeerd om gedraaid heb zitten. Dan worden je tenen juist naar buiten geforceerd. Ook loopt dan de beugelriem niet met je been mee, maar snijdt hij als het ware tegen je been.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 07:06

Taucha schreef:

Wat betreft je tenen, zie voorgaande posten. Ik heb een vraagje over je beugelriemen. Ik weet het niet zeker omdat ik het niet helemaal duidelijk op de foto zie, maar het lijkt alsof je ze verkeerd om gedraaid heb zitten. Dan worden je tenen juist naar buiten geforceerd. Ook loopt dan de beugelriem niet met je been mee, maar snijdt hij als het ware tegen je been.

Ik snap wat je bedoelt, ik ga eens kijken hoe het zit en zal dan een foto maken. Kan je misschien uitleggen hoe het dan wel zou moeten?

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:57

Leuke foto's! ze ziet er echt nog super goed uit <3

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:07

Sympathieke combi zijn jullie met volgens mij nog genoeg in jullie mars!
Was de beoordeling wat je verwacht had?

Goed gezien van Taucha, je hebt inderdaad je beugels gedraaid aan je voeten zitten.
Je kan dit testen op het moment dat je beugels afhangen en je je voeten in de beugel steekt.
De beugelriem hoort vlak langs je been naar voren te komen. Even een voorbeeldje van google:
Afbeelding

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:14

Ziet er echt super uit!

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:17

Taucha schreef:

Ja dit zag ik ook inderdaad! Het lijkt alsof je verkeerd in je beugels zit. Normaal als je boven op je paard zit, steek je vanaf de buitenkant, dus van je paard af, je voeten in de beugels en je tenen steken dan naar de buik toe, vervolgens draai je je tenen en de beugels weer terug naar voren.
Het lijkt op de foto's zo dat je je voet vanaf de buik, met je tenen al naar de buitenkant gericht in de beugels hebt gestoken. Daardoor steken je voeten waarschijnlijk ook uit, op deze manier kan je anders nooit je beugels draaien. De foto hierboven is inderdaad hoe het wel hoort.

Verder ziet het er heel vriendelijk uit en 22 jaar zou je je paard niet geven! :)

Josienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:18

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Ziet er heel vriendelijk en fijn uit. En 22 zou je haar inderdaad niet geven. Wat betreft je benen/tenen, ik heb precies hetzelfde probleem en het is verdomde moeilijk om dat af te leren. Maar er hard aan werken, werpt uiteindelijk zijn vruchten af!

Ik heb nog wel een klein vraagje, toevallig had ik ook gisteren mijn eerste (online) wedstrijd gereden. Ik heb hem ingestuurd, maar klopt het dat je daar geen bevestiging van hebt gekregen. En weet je toevallig of je een melding krijgt als de uitslag er is? (Beetje off-topic, sorry)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 13:31

MariekeS_ schreef:
Sympathieke combi zijn jullie met volgens mij nog genoeg in jullie mars!
Was de beoordeling wat je verwacht had?

Goed gezien van Taucha, je hebt inderdaad je beugels gedraaid aan je voeten zitten.
Je kan dit testen op het moment dat je beugels afhangen en je je voeten in de beugel steekt.
De beugelriem hoort vlak langs je been naar voren te komen. Even een voorbeeldje van google:
[ [url=m/A8RZY8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah ik snap het! Dan zit hij inderdaad verkeerd, thanks voor de uitleg :D
Ik heb de punten nog niet, nog even afwachten dus :j

Josienx schreef:
Wat een leuke combinatie zijn jullie! Ziet er heel vriendelijk en fijn uit. En 22 zou je haar inderdaad niet geven. Wat betreft je benen/tenen, ik heb precies hetzelfde probleem en het is verdomde moeilijk om dat af te leren. Maar er hard aan werken, werpt uiteindelijk zijn vruchten af!

Ik heb nog wel een klein vraagje, toevallig had ik ook gisteren mijn eerste (online) wedstrijd gereden. Ik heb hem ingestuurd, maar klopt het dat je daar geen bevestiging van hebt gekregen. En weet je toevallig of je een melding krijgt als de uitslag er is? (Beetje off-topic, sorry)

Dankjewel! Ja lastig die tenen hé :Y)

Wat betreft de wedstrijd, ik heb vanuit de app geen bevestiging gekregen. Kreeg wel een mailtje dat het mislukt was, toen opnieuw geprobeerd en toen gevraagd of het wel was gelukt. En dat was inderdaad gelukt gelukkig. Maar een bevestiging zou wel fijn zijn :Y) en voor de punten geloof ik gewoon mijn knhs in de gaten houden.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:37

Wat ziet hij er goed uit voor zijn leeftijd zeg! <3
Mooie combi zijn jullie ook :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:40

Flickaaa <3

Ik vind je altijd zo vriendelijk rijden Berber. Super leuk dat je ook online hebt meegedaan! Ik ben benieuwd naar je punten :)

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:51

22 zou ik hem niet geven :D
Ik vind het rijden er erg vriendelijk uitzien.
Ben benieuwd wat voor punten je heb gekregen !

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 15:38

Super lief allemaal! Bedankt :o
Zodra ik de punten heb zal ik het laten weten!

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:56

Ziet er fijn uit, mooie combinatie! Hopelijk heb je leuke punten :)

Michelle2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:16

Wat netjes zeg! Hier een groot haflingerfan *\o/*

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 20:42

Dankjewel! Haflingers zijn ook geweldig :D

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:38

Wat een mooie combinatie! Heb je je punten al? Ben heel benieuwd!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:01

Laat je tenen lekker waar ze zijn ;) maar wellicht werkt het als je wat aan de slag gaat met het ontspannen van je heupgewrichten.
Op de grond lekker oefenen met de benen opzij enzo, te paard je buikspieren actief, je benen af laten hangen en je knieschijven naar voor.

En persoonlijk vind ik een klein boogje in de binnenteugel uitstekend: licht doorhangend is het best mogelijke contact - en je buitenteugel is de teugel "die echt contact heeft".
(Bij bakwerk zijn er hotemetoten die stellen: 1gram binnen en twee gram buiten met licht oogcontact met het binnenoog, ook op de lange zijde.)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 08:20

lonimma schreef:
Wat een mooie combinatie! Heb je je punten al? Ben heel benieuwd!

Dankjewel! Nee.. nogsteeds aan het wachten, duurt laaang :Y)

Janneke2 schreef:
Laat je tenen lekker waar ze zijn ;) maar wellicht werkt het als je wat aan de slag gaat met het ontspannen van je heupgewrichten.
Op de grond lekker oefenen met de benen opzij enzo, te paard je buikspieren actief, je benen af laten hangen en je knieschijven naar voor.

En persoonlijk vind ik een klein boogje in de binnenteugel uitstekend: licht doorhangend is het best mogelijke contact - en je buitenteugel is de teugel "die echt contact heeft".
(Bij bakwerk zijn er hotemetoten die stellen: 1gram binnen en twee gram buiten met licht oogcontact met het binnenoog, ook op de lange zijde.)

Fijne tips, dankjewel! Daar heb ik iets aan :j

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:17

Wat een fijne foto's! Succes ermee!

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:20

Wat een ontzettend knappe haflinger zeg! Als je zou zeggen dat het een 12-jarige is zou ik het ook geloven.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 13:57

Helaas net geen winst (178,5 :( ) Balen.. maar op naar de volgende!

Nog wel een paar gave foto's! <3
Afbeelding
Afbeelding

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:13

Heh jammer dat het net niet voldoende is voor een winstpunt, maar voor een debuut toch wel een mooie score.

Overigens op deze laatste twee foto’s zit je beugelriem wel goed. Zijn die op een ander moment genomen?

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:21

Heel erg jammer van de punten, maar ik vind dat het erg heel goed uitziet! Mag ik vragen wat het commentaar/werkpunten waren ?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-20 21:18

Taucha schreef:
Heh jammer dat het net niet voldoende is voor een winstpunt, maar voor een debuut toch wel een mooie score.

Overigens op deze laatste twee foto’s zit je beugelriem wel goed. Zijn die op een ander moment genomen?

Ja klopt! Was een week later :j
Daarom, gelukkig geen dramatische punten dus we gaan lekker door :)

Murphylover schreef:
Heel erg jammer van de punten, maar ik vind dat het erg heel goed uitziet! Mag ik vragen wat het commentaar/werkpunten waren ?

Middengangen zijn lastig, ook achterwaarts is niet ons sterkste punt, maar dan bijvoorbeeld wel weer mooie voldoendes op de keertwendlingen en schouderbinnenwaarts. Maar mag allemaal nog wat flitsender/meer gedragen etc.