Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nimber schreef:Natuurlijk. Het zijn ook maar wat tips hè, doe ermee wat je wilt. Bovendien: je hebt zelf dit topic geopend.Bedankt voor alle reacties en feedback.
Leuk om te lezen en ook interessant om te lezen.
Askja dank voor je input. Ik moet op mijn tenen staan omdat ik anders niet bij mijn beugels kom als ik ze langer doe zoals jij aangaf, bovendien heb ik dan een geheel gestrekte knie.
Ik vind de mening van de mensen waarbij ik train, die geholpen hebben dit paard op te knappen en die ons goed in de gaten houden, regelmatig zien, belangrijker dan mensen die op basis van 15 foto’s vinden dat er van alles aan mankeert. En weet je er is altijd wat te verbeteren hè. Ik scoor niet 100%, rijd geen GP, niet op de Olympische spelen. Kritisch zijn is goed, dat ben ik zelf zeer zeker en de mensen waar ik mee train ook
bigone schreef:Dat is ook nog een goede tip, een te breed zadel kan ervoor zorgen dat je je heupen blokkeert waardoor het gewoonweg niet mogelijk is om je benen lang te houden. Dat werkt ook een stoelzit in de hand.Misschien is een zadel met een smalle twist wel iets voor je. De houding waarin dit zadel ligt, ondanks dat je imponerende paard er goed onder loopt, dwingt je ook om zo te zitten. Trek op je foto’s maar een lijn van voet naar schouder en helaas zal je dan toch een flink scheve lijn zien. Het kan voor jezelf en je paard en voor alle moeite die je in het rijden stopt gewoon nog veel beter.
bigone schreef:Misschien is een zadel met een smalle twist wel iets voor je. De houding waarin dit zadel ligt, ondanks dat je imponerende paard er goed onder loopt, dwingt je ook om zo te zitten. Trek op je foto’s maar een lijn van voet naar schouder en helaas zal je dan toch een flink scheve lijn zien. Het kan voor jezelf en je paard en voor alle moeite die je in het rijden stopt gewoon nog veel beter.
Nimber schreef:MarliesV schreef:Mooi dier! Leuke combi ook zo, dat komt vast goed in het M2.
Ligt je zadel wel lekker? Die lijkt vrij ver op de schoft/schouder te liggen en wat omhoog te komen van achter.
Ja die ligt top, minimaal 1 keer per jaar de zadelmaker erbij, hij is erg gevoelig en heeft een verleden van opstapproblemen, singeldwang en teugelkreupelheid toen ik hem kocht.
Als er ook maar iets is aan t zadel, singel of een dekje wat hem niet zint laat hij dat luid en duidelijk merken dus ik zit er heel erg bovenop om hem zo optimaal voor elkaar te hebben.Vandaar dubbel check door de zadelmaker en ook jaarlijks chiropractor en osteopaat die het zadel dan ook naloopt.
MarjanB schreef:Hij is leuken respect dat je het project hebt aangedurfd!
En ik zou idd ook eerder gaatje korter ipv langer proberen. Heb zelf ook wat dikker bovenbeen waardoor het gewoon wat makkelijker zit met 1 gaatje korter.