Oh wauw, daar is hij weer! Hij is prachtig! Hij mag inderdaad wel ietsje meer in balans zodat hij meer vanuit de schoft omhoog gaat bewegen. Hij lijkt ook niet echt helemaal nageeflijk. Geen ramp maar wel een aandachtspuntje en noodzakelijk om hem meer op het achterbeen te krijgen.
Lukasje
Geplaatst: 26-02-19 01:53
Een gaaf paard, sowieso!
Wel vind ik jouw houding een flink werkpunt.
Marriefloor
Geplaatst: 26-02-19 10:07
Lukasje schreef:
Een gaaf paard, sowieso!
Kom op zeg!
Mooie foto's!
Juliettex
Geplaatst: 26-02-19 10:45
Nou margot je hebt geen lesgeefster meer nodig met al dat commentaar hier!
Ik ben trots op je! En je rijdt hem fantastisch!
Nessie
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 10:55
Bedankt voor de reacties! En Juliette, ik snap wel waarom Rijden-ITP wat leger is geworden. Er staan ook prima goedbedoelde adviezen tussen. Ik werk al dagelijks aan de verbetering van mij houding wat nu al resulteert in een 7-8 volgens de jury's tijdens wedstrijden. Daarnaast ben ik blij om te horen dat ze ons een fijne combinatie in harmonie vinden live. Maar hier staan er ook niet onderbouwde reacties tussen waarin mensen meer gewoon even willen blaffen.
x_Nadia
Geplaatst: 26-02-19 10:58
Je moet echt vaker foto’s posten hoor
Ik vind hem echt zo’n gaaf en mooi dier en jullie zijn een hele mooie combinatie
xSogno
Geplaatst: 26-02-19 11:08
Lukasje schreef:
Een gaaf paard, sowieso!
Beetje commentaar puur om te bashen. Als je dan commentaar geeft, zeg dan ook waarom en geef tips. Dit is nogal kinderachtig.
Super mooi paard en wat fijn dat je hem ook bitloos rijdt! Ik schrik een beetje van sommige commentaren hier...jammer! Zou daarom zelf al geen foto's plaatsen. Geniet lekker van je knappe hengst!
Knap paard en knappe ruiter! Wat een leuke combi zijn jullie. Verder zijn de verbeterpunten genoemd denk ik. Dus ik zou zeggen veel plezier en plaats inderdaad vaker foto's!
Nessie
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 11:31
Bedankt voor jullie reacties Plezier hebben we zeker, ik geniet elke keer weer van het trainen en omgaan met hem!
Denk wel dat het volgende topic een gewone ITP wordt
Prachtige combinatie! Ziet er netjes en fijn gereden uit!
Anoniemk2
Geplaatst: 26-02-19 19:00
Wat een leuke combinatie. Hij mag met meer impuls gereden worden zodat hij zijn achterhand beter gaat gebruiken. Af en toe is hij niet helemaal nageeflijk dit is voornamelijk terug te zien in de bovenlijn. Als hij sterker wordt in zijn achterhand dan komt het vanzelf goed met de aanleuning en nageeflijkheid.
Commentaar ga ik niet geven. Tips zijn gegeven. Ik vind alleen zo jammer dat bijna alle rijden in the picture zo negatief wordt.. net of je alleen foto’s mag plaatsen als het perfecte foto of je perfecte houding heb.
Ik dacht juist dat t bedoeld was om te laten zien hoe je rijdt en daarop opbouwend commentaar zonder dat t door 100 man herhaald wordt..
Maar blijkbaar moeten we alleen maar perfecte plaatjes laten zien.
Margot ik vind super uit zien! Gewoon lekker door gaan.
Nou ik vind dat jullie erg overdreven reageren op een tip over de houding van ts . Heb wel eens veel erger voorbij zien komen . Ik lees alleen maar tips en nergens scherpe kritiek of afkrakerij
Nessie
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 19:22
Bedankt voor de reacties! Zo zie je maar dat foto's een beperkt beeld ook geven, Eston moet namelijk juist wat kalmer worden qua impuls. We zijn bezig met actief van achter naar voren rijden, maar hij heeft dusdanig veel impuls en looplust dat dit gedoseerder moet. Daarbij rijden we overgangen en tempowisselingen. We rijden nog geen grand prix maar L2 op dit moment en doen het lekker rustig aan en spelenderwijs. Perfect is het allemaal nog niet, we zijn geen Anky en Salinero
Ik vind hem super gaaf! Elke keer als ik Eston zie staan in de topictitel ben ik zeer benieuwd naar de foto's Je rijdt hem erg fijn en het ziet er vriendelijk uit.
Anoniemk2
Geplaatst: 26-02-19 19:38
TS, op elke foto zie ik geen impuls. Dan verschillen wij van mening wat impuls inhoudt. Je hoeft ook niet meteen in de verdediging te schieten zodra er kritische reacties worden gegeven.
Nessie
Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-19 19:42
Als ik en mijn instructeur (en jury's) het er niet mee eens zijn, vind ik dat ik dat prima mag aangeven net als jij je commentaar Mijn houding is een punt waaraan wordt gewerkt, impuls ook maar dan het doseren ervan.
Iedereen mag zijn mening hebben, maar dan vind ik dat ik die net zo goed ook mag hebben. Er zijn tips waar ik wat mee kan en tips die ik live niet passend vind.
Altijd jammer dat er zo veel onnodige commentaar moet worden gegeven. Prachtige combinatie
upendo
Geplaatst: 26-02-19 21:44
Nooit geweten dat je impuls vanaf een paar stilstaande plaatjes kan beoordelen.
Lekker dooroefenen, knap dier!
Anoniem
Geplaatst: 26-02-19 21:45
Hij is zoals steeds weer bijzonder knap en jullie zijn een bijzonder mooi team!
De "negatieve" commentaren in dit topic vallen echt nog wel mee vind ik. Je kan het muggenzifterij noemen, maar het blijft een paardenforum vol kritische paardenmensen mensen die elk minder detail gezien hebben. En dat is op zich toch ook fijn, om die paar "mindere" details van jezelf even te horen te krijgen. Ik denk dat niemand het slecht bedoeld en dat iedereen het over eens is dat dit een van de mooiste bokt paarden is, die ook nog eens erg fijn gereden wordt !
Weer mooie foto's van knappe Eston Ben gek op setjes en staat jullie goed. Ik heb jullie laatst nog zien rijden en zag er netjes uit. Ga vooral lekker zo door
astridastrid
Geplaatst: 27-02-19 11:41
Ik had al gereageerd, maar wilde deze toch nog even delen haha:
Ik vind jullie toppers en een inspiratie. Misschien kwestie van hoge bomen vangen veel wind?