_suus19_ schreef:Leuk dat jullie zo lekker fanatiek bezig zijn! Succes met de wedstrijden, dat moet vast goed komen. Jullie zijn erg verbeterd ten opzichte van de onderste foto's. Jouw houding is een stuk beter en je paard draagt zich meer.
Maar ik vind het wel heel erg storend dat je paard op alle foto's zijn mond open heeft. Dit wekt bij mij de indruk dat je hem veelste strak houdt aan de voorkant. In combinatie met zijn oren naar achteren op iedere foto zie ik een paard wat erg gespannen oogt.
Ik zou er aan gaan werken dat je hem lucht geeft aan de voorkant.
Ik zie geen druk aan de voorkant, je ziet ook dat paard lengte heeft in de hals en de bovenhalsspier over de hele lengte is aangespannen, dat krijg je niet voor elkaar als je met druk rijdt. Als het paard strak gehouden wordt zie je altijd een onderhals, ook al is het de onderste helft, je ziet altijd ergens in het lijf weerstand, ik zie dat niet.
Paard heeft de rug keurig ontspannen, TS draagt haar handen, en contact ziet er licht uit. Ik denk wel dat dit paard veel bezig is met zijn bit, maar hij lijkt geen weerstand te hebben tegen de hand. Ik vind de hals mooi op lengte.
TS: je mag je binnenhand een fractie meer meegeven, opzij en naar voren (en echt millimeters hoor), probeer de buitenkant iets meer te begrenzen, dan komt de neus er iets meer uit, maar hou je je lengte en nageeflijkheid, want die is dik in orde. Je schouder (met name je binnenschouder) iets meer laten vallen, dan is je binnenhand iets lichter.