Mijn draver en onze wedstrijd ambitie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 11:49

Cheminee schreef:
Ik kan niets anders zeggen dan WOW.

Ik kan meestal niks goeds zeggen over omgeschoolde dravers waar mensen wedstrijd ambitie mee hebben
Maar jij bewijst het tegendeel!

Ga zo door!!

Dat is wel zonde want die zijn er wel meer hoor :) !

Tof topic dit! Reclame voor het ras!

Qua galop, langzaam en met sprong vraagt kracht en balans en dat win je alleen door trainig en tijd, dis als je volgend jaar een topic opent ben je er wel denk ik :D

Nadiine__x

Re: Mijn draver en onze wedstrijd ambitie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 12:52

Haha, ja helemaal mee eens ruitje!
Die kracht kost tijd en komt vanzelf wel. Aan zijn inzet zal het iedergeval niet liggen :j

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 12:53

Cheminee schreef:
Ik kan niets anders zeggen dan WOW.

Ik kan meestal niks goeds zeggen over omgeschoolde dravers waar mensen wedstrijd ambitie mee hebben
Maar jij bewijst het tegendeel!

Ga zo door!!

Wat een lieve reactie, wauw!
Die steek ik in mijn broekzak :o
Al denk ik, net als ruitje zegt dat ze er echt wel meer zijn ;)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:57

Wat een gaaf paard zeg!! Wat sturen jullie samen knap rond, ik vind het een mooi actief en vriendelijk beeld geven hoor.
Komt vast goed met die wedstrijdambities :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 21:46

_suus19_ schreef:
Leuk dat jullie zo lekker fanatiek bezig zijn! Succes met de wedstrijden, dat moet vast goed komen. Jullie zijn erg verbeterd ten opzichte van de onderste foto's. Jouw houding is een stuk beter en je paard draagt zich meer.

Maar ik vind het wel heel erg storend dat je paard op alle foto's zijn mond open heeft. Dit wekt bij mij de indruk dat je hem veelste strak houdt aan de voorkant. In combinatie met zijn oren naar achteren op iedere foto zie ik een paard wat erg gespannen oogt.
Ik zou er aan gaan werken dat je hem lucht geeft aan de voorkant.

Ik zie geen druk aan de voorkant, je ziet ook dat paard lengte heeft in de hals en de bovenhalsspier over de hele lengte is aangespannen, dat krijg je niet voor elkaar als je met druk rijdt. Als het paard strak gehouden wordt zie je altijd een onderhals, ook al is het de onderste helft, je ziet altijd ergens in het lijf weerstand, ik zie dat niet.
Paard heeft de rug keurig ontspannen, TS draagt haar handen, en contact ziet er licht uit. Ik denk wel dat dit paard veel bezig is met zijn bit, maar hij lijkt geen weerstand te hebben tegen de hand. Ik vind de hals mooi op lengte.

TS: je mag je binnenhand een fractie meer meegeven, opzij en naar voren (en echt millimeters hoor), probeer de buitenkant iets meer te begrenzen, dan komt de neus er iets meer uit, maar hou je je lengte en nageeflijkheid, want die is dik in orde. Je schouder (met name je binnenschouder) iets meer laten vallen, dan is je binnenhand iets lichter.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:12

ElviraKelan schreef:
Over de mond open, tja sommige paarden hebben dat.
Ook Kelan kan hier een handje van en werkt dan met zijn mond open. Sperriempje heb ik er wel aan maar dusdanig dat hij dit nog steeds kan. Zolang jij weet dat je met je handen rustig rijd is het goed lijkt mij

Voor de rest een fijn beeld

mond open is dat typisch voor een draver. Als ik op Tv dravers koers , draven de paarden ook met de mond open

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 01:18

Dat is wel een verschil he.
Ten eerste hebben wij zelden een neusriem om die de mond dichthoud en ten tweede willen wij veel kilo's in onze handen hebben. Een paard moet erg aan het bit zijn in een koers.

Dat is anders dan een paar gram in je handen hebben :)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 06:03

Akkie heeft gewoon een actief bekkie. Hij kan ook na een les heerlijk staan klepperen en met ze mond of knabbelen op ze bit. Dan is hij de info aan het verwerken met ze koppie laag en se oortjes opzij.
Ik heb echt weinig in mijn handen. En snoer mijn neusriem niet strak aan. Ik wil dat mijn paard zijn mond open kan doen.
Want ik wil dat hij kan uitschuiven over zijn rug en doorvoor moet hij zijn onderkaak naar voren kunnen plaatsen.
Dat hij wat opkrult is puur omdat dat zijn eigen makkelijke houding is, daar werken we hard aan. :j

En wederom weer bedankt voor de complimentjes! <3

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 08:38

Wauw knap resultaat hoor. Toen ik jou foto's zag dacht ik even mijn vroegere merrie te zien. Was een halve draver dus ik herken veel van wat je zegt. Lekker starten hoor en zo door gaan!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:26

Ziet er erg fijn en netjes uit! en inderdaad op de foto's met die hals dacht ik in eerste instantie ook aan PRE en niet aan een draver. Heel veel succes met jullie B debuut.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:56

Ziet er goed uit, ik vind het ook echt geen "typische" draver als ik hem zo zie. Leuke combinatie! :D

_PantaRhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 12:04

Wat een fijn plaatje! Ondanks het onrustige mondje vind ik het ook juist erg vriendelijk en prettig ogen. En ik vind het een erg leuk dier. Ik ben benieuwd hoe het op wedstrijd gaat, Veel succes!

Ps. Kan het niet laten te zeggen dat ik even moest lachen om foto 6, net alsof hij met die tuinslang in z'n mond loop :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:15

wat een verandering zeg, knap hoor, veel succes verder :)

Deveneyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:27

Ik vind jullie zoo leuk! Kwam je foto’s al tegen op de dravers facebook. Heel gaaf en respect voor jullie! <3

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 18:30

Dank jullie wel allemaal! :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:12

Elisa2 schreef:
Ziet er erg fijn en netjes uit! en inderdaad op de foto's met die hals dacht ik in eerste instantie ook aan PRE en niet aan een draver. Heel veel succes met jullie B debuut.

nou dit!! ik heb terug gebladerd om te kijken of het echt echt echt een draver was!

wat rij jij hem super! heerlijk om naar te kijken

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-19 20:09

pinkie87 schreef:
Elisa2 schreef:

nou dit!! ik heb terug gebladerd om te kijken of het echt echt echt een draver was!

wat rij jij hem super! heerlijk om naar te kijken

Super lief! <3
Merriebrok doet voor hem veel goeds, daarmee heb ik heb uiteindelijk in bespiering gekregen! :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:30

Knap hoor Nadine!
Je hebt hem goed voor elkaar zo te zien, wie weet kom ik jullie nog eens tegen in de wedstrijdring! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:56

Ik las je tekst en had echt hele andere foto's verwacht :)) Wat een fijn en vriendelijk beeld zeg, en wat is Akkie knap! Lekker zo doortrainen, ben heel benieuwd hoe jullie eerste wedstrijd gaat verlopen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:00

Geen strikje nodig, kom m zo wel ophalen!
Heerlijk dier heb je daar zeg!

Succes met de wedstrijden, ik heb het ook gedaan en ook met leuke punten thuisgekomen, jullie kunnen het *\o/* !

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:14

Wat een heerlijk beeld! Je rijdt hem echt heel netjes.

Wat het open mondje betreft, herken ik ook bij mijn eigen draver. Die kan ook zo lekker bezig zijn met zijn bit.

Heel veel succes met jullie wedstrijd! Dat gaat vast goed komen :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:21

*\o/* de knapperd <3
Ik ben fan! Hoop dat die van mij ook zo gaat lopen. +:)+

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 21:38

Es_ther schreef:
Geen strikje nodig, kom m zo wel ophalen!
Heerlijk dier heb je daar zeg!

Succes met de wedstrijden, ik heb het ook gedaan en ook met leuke punten thuisgekomen, jullie kunnen het *\o/* !

Nononoooo, hij blijft lekker bij mij! := <3

Super bedankt voor alle succes wensingen, ik zal. Jullie updaten hoe het debuut gegaan is! +:)+

En welkom bij Akkie zijn fanclub #TeamAkkie