na 6 jaar weer terug..wat kan het leven veranderen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:24

Wat een verhaal, leuk dat je er weer bent met gave foto's!
Ook ik heb een keer hetzelfde gehad, precies hetzelfde verhaal ook, paard was voor moeder blablabla, toevallig provincie Zuid Holland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 14:32

tantesam schreef:
Wat een verhaal, leuk dat je er weer bent met gave foto's!
Ook ik heb een keer hetzelfde gehad, precies hetzelfde verhaal ook, paard was voor moeder blablabla, toevallig provincie Zuid Holland?

Nee dit verhaal komt uit Almere ;)

Elisa2

Re: na 6 jaar weer terug..wat kan het leven veranderen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:43

Goh ik herinner met Ventje ook nog wel..wat ontzettend sneu dat het zo heeft moeten lopen en wat een tegenslag heb je gehad.

Maar je komt enorm krachtig over en het klinkt alsof je je leven weer goed op de rit hebt.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:55

Ik herinner mij die naam ook nog wel "Ventje" omdat ik dat zo'n leuke naam vond.
Fijn dat je terug bent. En vooral dat het goed met je gaat.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:56

Messteken in je rug krijg je in ieder geval niet van je cliënten als thanatopraxeur :+
Prachtig paard was Ventje zeg! Erg zonde....
Gaaf dat je ook in Mexico les geeft!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 15:01

Elisa2 schreef:
Goh ik herinner met Ventje ook nog wel..wat ontzettend sneu dat het zo heeft moeten lopen en wat een tegenslag heb je gehad.

Maar je komt enorm krachtig over en het klinkt alsof je je leven weer goed op de rit hebt.

Ja dat heb ik ook zeker :)
Maar het gemis en de spijt gaat nooit weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 15:02

justkid schreef:
Ik herinner mij die naam ook nog wel "Ventje" omdat ik dat zo'n leuke naam vond.
Fijn dat je terug bent. En vooral dat het goed met je gaat.

Dankjewel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 15:02

Zeedraakje schreef:
Messteken in je rug krijg je in ieder geval niet van je cliënten als thanatopraxeur :+
Prachtig paard was Ventje zeg! Erg zonde....
Gaaf dat je ook in Mexico les geeft!

hahaha nee die laten alleen boeren en scheten :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:24

Offline schreef:
Elisa2 schreef:

Ja dat heb ik ook zeker :)
Maar het gemis en de spijt gaat nooit weg

Dat begrijp ik heel goed, zeker als je zo'n band met een paard had.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:36

Goh, in een keer zie ik een foto en ik denk ''Die ken ik''. Grappig, heb dinsdagavond nog even met je staan praten en mee staan kijken bij je les.
Wist helemaal niet dat dit allemaal gebeurt was joh. Wat zonde van jouw Ventje... Balen ook dat mensen hun beloften niet na komen. Hopelijk kom je snel een nieuwe topper tegen!

Wel nog complimenten aan die fysio... Die heeft het wel heel snel weten op te sporen dat hij net niet helemaal goed was.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 18:37

Jikkeee schreef:
Goh, in een keer zie ik een foto en ik denk ''Die ken ik''. Grappig, heb dinsdagavond nog even met je staan praten en mee staan kijken bij je les.
Wist helemaal niet dat dit allemaal gebeurt was joh. Wat zonde van jouw Ventje... Balen ook dat mensen hun beloften niet na komen. Hopelijk kom je snel een nieuwe topper tegen!

Wel nog complimenten aan die fysio... Die heeft het wel heel snel weten op te sporen dat hij net niet helemaal goed was.

Klein wereldje he !

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 18:51

normaal zou ik zeggen..tja...dat is het risico als je een niet gezond paard verkoopt…

maar in dit geval valt mijn bek open....als je je lesklanten al niet meer kunt vertrouwen…..serieus….jammer dat ventje kennelijk een erg lief paard is....zou toch mooi wezen als die een stukkie gaat vliegen of niet….

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:17

Ahhh wat verschrikkelijk balen van Ventje. Ik vond hem zo geweldig , gadver dat mensen zo met je vertrouwens om gaan :-( ik ben blij dat jij in iedergeval je leven weer goed op de rit hebt, en ik hoop dat Ventje ooit weer terug bij jou komt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 19:22

IHN schreef:
normaal zou ik zeggen..tja...dat is het risico als je een niet gezond paard verkoopt…

maar in dit geval valt mijn bek open....als je je lesklanten al niet meer kunt vertrouwen…..serieus….jammer dat ventje kennelijk een erg lief paard is....zou toch mooi wezen als die een stukkie gaat vliegen of niet….

Ja beest is te lief idd.. had gehoopt dat hij de vette staak in zou gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 19:23

kimmie1 schreef:
Ahhh wat verschrikkelijk balen van Ventje. Ik vond hem zo geweldig , gadver dat mensen zo met je vertrouwens om gaan :-( ik ben blij dat jij in iedergeval je leven weer goed op de rit hebt, en ik hoop dat Ventje ooit weer terug bij jou komt.

Hoop ik ook!!

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:26

Jullie waren echt een hele mooie combinatie!. Ik heb Ventje ooit een proef zien lopen en toen was ik al fan van hem. Heel knap hoe je bent omgegaan met de tegenslagen in je leven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 19:38

maria1990 schreef:
Jullie waren echt een hele mooie combinatie!. Ik heb Ventje ooit een proef zien lopen en toen was ik al fan van hem. Heel knap hoe je bent omgegaan met de tegenslagen in je leven.

Dankjewel! Lief van je

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:52

Leuk dat je terug bent.

Ik vond Ventje een geweldig paard.
Ik heb je eens in OT zien rijden, als ik me goed herinner. Ik volg je op FB, dacht ik.
Ik heb me weleens afgevraagd waar je paarden waren gebleven.
Wat jammer dat het zo gelopen is en wat zal jij je genaaid voelen door je ex-klant.
Ik ken je verder niet, maar je komt op mij over als een pittige, sterke tante, dus het komt zeker goed met jou! Je ex-klant moet zich doodschamen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 09:28

Electra63 schreef:
Leuk dat je terug bent.

Ik vond Ventje een geweldig paard.
Ik heb je eens in OT zien rijden, als ik me goed herinner. Ik volg je op FB, dacht ik.
Ik heb me weleens afgevraagd waar je paarden waren gebleven.
Wat jammer dat het zo gelopen is en wat zal jij je genaaid voelen door je ex-klant.
Ik ken je verder niet, maar je komt op mij over als een pittige, sterke tante, dus het komt zeker goed met jou! Je ex-klant moet zich doodschamen.

Ja vreselijk hoe mensen kunnen zijn!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:59

Offline schreef:
Electra63 schreef:
……….. Je ex-klant moet zich doodschamen.
Ja vreselijk hoe mensen kunnen zijn!

Afschuwelijk dat de afspraken niet nagekomen zijn. Ik snap dat dat heel erg pijnlijk is.

Zodra je je paard verkoopt heb je er niets meer over te zeggen. Je bent je zeggenschap kwijt en in ruil daarvoor heb je een som geld ontvangen. Je kunt aanvullende afspraken wel contractueel vastleggen. Meestal wordt in een dergelijk geval het paard niet verkocht maar in de lease gedaan waarbij jij als eigenaar dan altijd het laatste woord hebt.
Jammer dat je dat niet gedaan hebt. Ik vind dat jij hier ook grote steken hebt laten liggen. Je hebt niet de volle verantwoording genomen voor het welzijn van je paard door je te verdiepen in de mogelijkheden van contracten. Heel naïef. Ik hoop dat het een les is voor jou en anderen. Regel de zaken goed, denk aan het welzijn van je paard. En laat je niet verblinden door de som geld en mooie woorden die mensen bieden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 10:26

Citaat:
Afschuwelijk dat de afspraken niet nagekomen zijn. Ik snap dat dat heel erg pijnlijk is.

Zodra je je paard verkoopt heb je er niets meer over te zeggen. Je bent je zeggenschap kwijt en in ruil daarvoor heb je een som geld ontvangen. Je kunt aanvullende afspraken wel contractueel vastleggen. Meestal wordt in een dergelijk geval het paard niet verkocht maar in de lease gedaan waarbij jij als eigenaar dan altijd het laatste woord hebt.
Jammer dat je dat niet gedaan hebt. Ik vind dat jij hier ook grote steken hebt laten liggen. Je hebt niet de volle verantwoording genomen voor het welzijn van je paard door je te verdiepen in de mogelijkheden van contracten. Heel naïef. Ik hoop dat het een les is voor jou en anderen. Regel de zaken goed, denk aan het welzijn van je paard. En laat je niet verblinden door de som geld en mooie woorden die mensen bieden.

Zoals ik al eerder aangaf wilde ik dus mijn paard verkopen omdat ik destijds niet wist hoe ik er financieel voor zou staan na mijn relatie breuk. Dus lease was zeker een NO GO.
Daarnaast vind ik dat je mensen moet kunnen vertrouwen op hun woord, zeker als je ze kent?
Dus niks nalatigheid van mijn kant.
Ik heb het beste gedaan voor mijn paard omdat ik die mensen vertrouwde en "goed" kende.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:20

Natuurlijk moet je mensen kunnen vertrouwen op hun woord. Maar ik vrees dat als je de huidige eigenaren nu spreekt ze een heel ander verhaal vertellen. Die gaan je wrs vertellen dat door nieuwe inzichten en een andere behandeling of manier van trainen dit paard vrij is van klachten. Je bent helaas niet de eerst die zo iets overkomt.

Maar hoe is het nu met je paard Tahnee? Hij loopt weer succesvol in de subtop geef je aan. Maar iedereen kent het verhaal van jou en je paard. Juryleden zullen extra kritisch zijn als ze hem zien lopen. Dus als hij niet fit is in de ring zullen ze dat direct laten weten.
Hoe kan het dat hij toch weer mee kan draaien en blijkbaar geen hinder heeft van zijn blessures? Gaat het nu een stuk beter met hem?

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:22

Mijn paard destijds voor een symbolisch bedrag over gedaan. Ik heb ervan geleerd, of ik verkoop een gezond en ongecompliceerd paard, of ze blijven bij me. Mocht ik het niet meer kunnen betalen dan blazen ze bij mij hun laatste adem uit.
Het is een harde leerschool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 12:25

Abacab schreef:
Natuurlijk moet je mensen kunnen vertrouwen op hun woord. Maar ik vrees dat als je de huidige eigenaren nu spreekt ze een heel ander verhaal vertellen. Die gaan je wrs vertellen dat door nieuwe inzichten en een andere behandeling of manier van trainen dit paard vrij is van klachten. Je bent helaas niet de eerst die zo iets overkomt.

Maar hoe is het nu met je paard Tahnee? Hij loopt weer succesvol in de subtop geef je aan. Maar iedereen kent het verhaal van jou en je paard. Juryleden zullen extra kritisch zijn als ze hem zien lopen. Dus als hij niet fit is in de ring zullen ze dat direct laten weten.
Hoe kan het dat hij toch weer mee kan draaien en blijkbaar geen hinder heeft van zijn blessures? Gaat het nu een stuk beter met hem?

Ik hoor alleen nog maar "wandelgang verhalen" over hem.

Hij blijkt nu in de staak te zitten.
Wordt thuis gereden met stang en trens en slof.
Komt vaak omhoog.
Staat veel op stal en komt max 1 uur per dag eruit.
Heeft winst gereden in de Prix St. G. maar doet het nu niet meer.
Is aan de kletter gegaan met de nieuwe eigenaresse met haar hoofd door de blubber.
Op wedstrijd is zij vaker aangesproken door collega ruiters dat het dierenmishandeling is wat zij doet.
Ze heeft de sportnaam veranderd.
Hij is gecastreerd.

Dus hoor genoeg maar alleen maar ellende.

Ondertussen ben ik geblokt en kan ik nergens meer bij komen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:58

Je hebt gewoon pech gehad met je lesklant. Het is altijd gemakkelijk om te zeggen, dat je hem dan maar niet had moeten verkopen. Soms heb je geen keuze.
En waarom zou je een paard niet mogen verkopen en dan teleurgesteld zijn als kopers zich niet aan de afspraken hebben gehouden, zeker als het bekenden zijn.

Onze instructrice heeft paar jaar geleden haar LT-paard aan een stalgenoot van me verkocht als leerpaard. Met een eerlijk verhaal, dat Z2 wel de max zal zijn (ivm leeftijd en beginnend artrose) en veel supplementen nodig heeft enz. Gaat al 4 jaar goed, is een prima leerpaard, wordt goed verzorgd en instructrice rijdt hem nog 1 x pw met name om hem recht te houden.

TS zal wel pijn doen, als je deze verhalen hoort over Ventje.