Een jaar lang...living the dream met mijn Portugese showbink

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Een jaar lang...living the dream met mijn Portugese showbink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 21:36

Wauw wat ontzettend gaaf om hier naar te kijken! <3

elbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:09

rider schreef:
Deels vanuit interesse. Net als de kandare is het een historische optoming en ik wilde er graag meer van weten.

Daarnaast deels ook omdat ik rijtechnisch tegen wat issues aanliep waarvan ik dacht dat ik er met de bosal misschien effectiever aan kon werken. Santi is klein, compact en verzameld makkelijk; het is daarom soms lastig om met hem aan laterale buiging te werken. Met bit heeft hij dan ook de neiging zich soms wat op te krullen en/of op te willen richten. In de bosal kan ik hem makkelijker laten verlengen en buigen. :)

Het bevalt goed. Het is wel een uitdaging; deze optoming is onzettend subtiel en daarom ook heel technisch. Ik ben op weg geholpen door ElCid @ Bokt, ik heb daar een trainingsweekend gedaan, maar ik moet nog heel veel leren en nog feeling ontwikkelen met de bosal. Leuke uitdaging in ieder geval! :D

Ik had al zo'n vermoeden dat Jeff Sanders er op een of andere manier bij betrokken was. Wat leuk en ook fijn dat je ervaren mensen erbij kan betrekken. Het leek me al geen sinecure om een goed passende bosal te vinden, laat staan het passende onderricht wat erbij hoort. Zo te horen is beide gelukt. Ben benieuwd hoe jullie je verder ontwikkelen.

Raamzicht

Re: Een jaar lang...living the dream met mijn Portugese showbink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 22:17

Heb je nog contact met de oude eigenaar van Santi?

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 22:41

Nummus schreef:
Haha die show van Josh Clemens heb ik gezien! Je ziet net een stukje van mijn hoofd onder jouw arm op die foto... :') We vonden jouw paard ook gelijk de mooiste trouwens, jullie vielen echt op!

Haha, wat grappig! Ik was erg trots op hem, het was zijn eerste wat grotere show en de eerste keer met de kamelen erbij en vuur in de arena. :')

@ Elbony: ja, zeker geinspireerd door Jeff ook. Twee jaar geleden heb ik hem zien rijden tijdens Rossfechten Symposium 2017, dit jaar is hij weer van de partij. Onwijs kundige ruiter en paardeman. :)

@ Raamzicht: Ja, ik heb hem op Facebook dus hij kan Santi nog een beetje volgen. Hij is ook altijd bereid tips te geven, al gaat de communicatie soms wat stroef omdat mijn Portugees nog niet echt heel goed is. :')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:01

Prachtig jaar hebben jullie achter de rug. Heerlijke foto's!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:09

Prachtig paard <3

Babs2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:57

<3 <3 <3

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:22

Geweldig wat jullie samen allemaal doen! Super leuk om te zien :j