Ik heb lang gedacht dat dit een ras was, dat je in deze contreien niet snel zou tegenkomen, maar kijk ... er blijken toch wel meerdere bokkers te zijn die er eentje hebben.
Mooi, sierlijk paard dat je hebt en zo blinken ... wauw !
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hiraeth schreef:Ik heb eigenlijk een vraagje die een beetje off topic is, maar het werd een beetje aangesneden hier. Ik zie dat er dus Tekes best hoog meelopen in de sport, maar ik zie in het topic van o.a. TS en JoSav dat Tekes wel echt 'hun' mens kiezen. Is dat binnen de sport ook zo dat paard en ruiter een klik hebben? Of worden ze dan zoals een 'normaal' paard gewoon doorgeschoven naar een geschikte ruiter op niveau? En heeft het eventueel rijtechnisch een meerwaarde als je Teke jou gekozen heeft als mens? TL;DR: hoe gaan ze in de sport om met dit Teke-instinct?
SVRL schreef:Dank je!Oh, daar is ze dan, de knappe dame! Verdiend uitgelicht trouwens!
sevke schreef:Het is inderdaad iets helemaal anders dan Quarters he.Niet mijn type paard, maar ik kan wel begrijpen dat je ervoor valt! Heel mooie fotos.
Hiraeth schreef:Aanstekelijk he als mensen zo gepassioneerd zijn door een bepaald ras.Ik vind haar zo leuk!Ik wil zelf niet meer een paard hebben en de interesse is bij mij ook sterk verminderd, maar ik hou er enorm van als mensen met passie over het ras praten en dat zit met de Teke eigenaren hier op Bokt goed.
Daarnaast vind ik het nu ook echt oprecht charmante paarden.
Marilu schreef:Af en toe begin je ze meer te 'zien', al moet ik zeggen dat ik zelf nog geen Teke's ben tegengekomen ben in België. Ze zijn er wel denk ik, maar ik heb geen idee waar ik ze zou moeten zoeken.Wat een speciale paarden toch, die Akhal Tekes![]()
Ik heb lang gedacht dat dit een ras was, dat je in deze contreien niet snel zou tegenkomen, maar kijk ... er blijken toch wel meerdere bokkers te zijn die er eentje hebben.
Mooi, sierlijk paard dat je hebt en zo blinken ... wauw !