webster543 schreef:Nog een geluk dat ze zo braaf is geworden. Volgend jaar kunnen jullie samen de eerste proefjes gaan ontdekken in de enge wereld van de wedstrijddressuur. Ben heel benieuwd om haar irl te zien!
Succes en geniet van haar!
die gaat volgend jaar nog niet mee als het aan mij ligt. Heel misschien op het einde van het jaar maar zeker niet in de zomer.
Als het aan mijn man ligt rijd ik haar nu door en laten we haar het komende jaar dekken. En dan na de veulen-rust echt door rijden maar het is nog in beraad. 
Varekaj: Nee, veel simpeler dan ik nu gedaan heb kan echt niet, ik heb letterlijk gewoon gewacht.
moet wel zeggen dat ik wel al een keer of drie haar steeds met de voorvoeten er op gelokt had en dan drie voeten en de keer daarna vier, maar dat deed ze zo onhandig dat ze een paar keer op de knieën ging.
gelukkig is de klep goed af gewerkt met dikke rubber dus ze bezeerde zich niet maar ze moest ook gewoon écht even uit dokteren hoe ze het moest doen. Dat ze stijf stond van de spanning hielp niet natuurlijk dus haar daar eerst ontspanning in laten vinden. (En voeren met twee voeten op de klep). Maandag was ik zo moe dat ik geen fut had om moeilijk te doen. De planning was eigenlijk gewoon weer ontspanning op de klep en dan trainen maar twintig minuten later stond ze ineens langs me.
heb ook een paar foto’s van haar ‘NEGEER ME NIET!!!
‘ koppie...
op die momenten oogt ze zo jong als ze is 
Sam is van 2005 zag ik gisteren.
ik weet nog niet goed hoe ik het ga doen. Ik weet niet of ik twee paarden op 1 wedstrijd aan kan en Rêve is niet te vergelijken met een routinier. Denk dat ze het eerste jaar ‘af gewisseld’ gaan worden. Beetje kijken welke wedstrijden ‘belangrijk’ zijn met Sam en Rêve meenemen naar een paar andere. Eerste seizoen gaat ze sowieso geen vol seizoen lopen.