Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xTinkertje schreef:Amber_ schreef:Ben benieuwd of er fjorden staan. In Elst stond geen 1 fjord, vrij bijzonder haha. Ze worden ook steeds duurder en momenteel is er mee vraag dan aanbod.
er staan altijd wel fjorden, ik kom er al jaren en elk jaar weer fjorden
Debbie schreef:Oeh ik lees ook weer mee! Jaren terug mijn paard op de Zuidlaardermarkt gekocht en nog altijd super blij mee
Ik ben een paar weken terug op een veiling geweest, prijzen waar de paarden daar voor weg gingen vond ik niet hoog.. Maar je hebt daar natuurlijk het zelfde risico als op de markt, volwassen paarden kun je niet echt uitproberen en laten keuren.
Anoeska27 schreef:Debbie schreef:Oeh ik lees ook weer mee! Jaren terug mijn paard op de Zuidlaardermarkt gekocht en nog altijd super blij mee
Ik ben een paar weken terug op een veiling geweest, prijzen waar de paarden daar voor weg gingen vond ik niet hoog.. Maar je hebt daar natuurlijk het zelfde risico als op de markt, volwassen paarden kun je niet echt uitproberen en laten keuren.
Bij veilingen worden de paarden en veulens wel degelijk gekeurd. Keuringsrapport kan je bij interesse dan ook opvragen.
Amber_ schreef:Ben benieuwd of er fjorden staan. In Elst stond geen 1 fjord, vrij bijzonder haha. Ze worden ook steeds duurder en momenteel is er mee vraag dan aanbod.
Amigo_stan schreef:Hey Bokkers!omdat ik nog geen topic kon vinden van 2018
Wie gaat er naar de Zuidlaardermarkt dit jaar op 16 oktober?
Hier kun je ervaringen delen, je aankoop showen, vervoer regelen of gewoon gezellig kletsen!
Houd het gezellig. Ja er is veel leed op de markt en dit topic is er niet voor bedoeld om vreselijke foto's te delen van dieren die mishandeld worden. Zet hier dan AUB een waarschuwing bij met een linkje maar geen rechtstreekse foto's!
Clasical schreef:Amigo_stan schreef:Hey Bokkers!omdat ik nog geen topic kon vinden van 2018
Wie gaat er naar de Zuidlaardermarkt dit jaar op 16 oktober?
Hier kun je ervaringen delen, je aankoop showen, vervoer regelen of gewoon gezellig kletsen!
Houd het gezellig. Ja er is veel leed op de markt en dit topic is er niet voor bedoeld om vreselijke foto's te delen van dieren die mishandeld worden. Zet hier dan AUB een waarschuwing bij met een linkje maar geen rechtstreekse foto's!
Door deze markten te bezoeken en er weliswaar ook nog wat te kopen hou je mi deze misstanden in stand.
Bovendien vind dit soort evenementen niet meer van deze tijd en past het niet in het kader van dierenwelzijn.
Er zijn tegenwoordig zoveel moderne mogelijkheden om paarden te verhandelen waarbij het paard gewoon in zijn eigen omgeving kan blijven zonder onnodig vervoer en alle stres.
En sorry; hoe er hier over de paarden gesproken word, alsof het auto’s zijn
robert45 schreef:Stond in roden nog een. Was een Staatsbosbeheer fjord. We hebben er even naar gekeken. 4 jarige ruin, 1.35/1.40 groot. We hadden er bijna op geboden toen de eigenaar zei dat de meiden er al wat opgezeten hadden. Direct teruggezet in de rij. Ze moeten groen zijn en niet geprobeerd dan koop je de ellende van een ander.