Ik ook!! Hoe groot zijn de paardjes daar en zijn er nog bepaalde eisen waar je als ruiter aan moet voldoen? Behalve fatsoenlijk kunnen rijden natuurlijk?
SplashIsLief
Geplaatst: 23-07-18 16:27
Wauw wat een fantastische reis (en foto's). Dankjewel dat je ons mee laat genieten!
Waanzinnig hoe mooi en ongerept het daar is zeg, geweldig. Wat voor weer heb je gehad? Heb je verder nog iets aan wild gezien ofzo? Ik las dat je ook enkele nachten bij locals had doorgebracht, in hoeverre zijn die nog ' echt'? Als je bijvoorbeeld een Swahili-stam bezoekt is er weinig 'echts' meer aan omdat volgens mij de ene na de andere buslading het dorp komt bekijken, dat lijkt me daar toch nog wel anders. Heeft de organisatie vaste adressen waar ze iedere rit verblijven of rijden ze geen vaste routes? Hoe vonden zij het om jullie te ontvangen?
Te gek, zeg. Stoer dat je bent gegaan! Het lijkt me een prachtig land maar met al die spanningen lijkt het me ook wel een beetje eng. Heb je daar nog iets van gemerkt in de stad van het vliegveld?
Ik hoop ook voor je dat het je goed heeft gedaan, en ik ben ook benieuwd naar meer foto's! Hoe werkte die warme "douche" van ze?
Fantastisch! Had je andere topic gevolgd en verwachtte best veel, maar dit is zelfs boven verwacting. Dank voor het delen!
Rosalie_91
Geplaatst: 23-07-18 19:10
Waanzinnige beelden en heel leuk verslag!! Nu wil ik ook
Anoniem
Geplaatst: 23-07-18 19:45
Wauw wat een reacties
@Sandyislief je hoeft niet eens perse rij-ervaring te hebben Gewoon een goede conditie en niet bang! De echte Kirgische paarden zijn voor ons te vergelijken met de hoogte van een D-pony. Maar zij had ook kleinere en grotere, mijne was ongeveer een grote D-pony, en de grootste die ze had was rond de 160 Verder zijn het allemaal hele sterke en nuchtere paarden
@Goof qua weer echt alles gehad! De laatste dag hebben we door Bishkek gelopen (zonder paarden uiteraard) en was het bijna 47 graden Tijdens de tocht ook 1 dag 40 graden gehad, en verder rond de 20/30, maar op die hoogtes had je alsnog een jas aan Ook in een hagelsteen gereden, in 2 regenbuien en dus in de sneeuw gestaan. Ik heb alle seizoenen gehad Qua echt wild hebben we alleen Yaks (die gekke "koeien"?) gezien en een kudde semi-wilde paarden. De rest van de kuddes gedroegen zich wel als wild, maar stonden wel "onder beheer" van mensen Deze locals waren echt echt, ook niet op toeristische plekken of iets dergelijks. (sommige kon je met de auto of lopend echt niet komen, zover de vallei in) Je maakt dus echt mee hoe zij leven; eten, onderhouden, kuddes houden, paarden melken enz. Het was echt nog echt Zij had inderdaad vaste plekken waar ze met elke tocht kon blijven slapen. Voornamelijk bij familie van haar werknemers Wij zijn ook helemaal geen toeristen tegengekomen (behalve 2 motorrijders)! De locals waren ontzettend gastvrij! Ze zijn namelijk erg blij met hoe Helene 'hun' land op een goede manier laat zien aan 'onbekende', dus ze zijn maar al te blij mensen dan te ontvangen en een stukje van hun cultuur te laten zien
@Maglinger_S de voorbenen van de paarden worden in de nachten aan elkaar gebonden, precies zo dat ze nog net kunnen lopen. Vonden wij eerst nogal ja... Maar toen ze zei dat het of dat was of ze inderdaad allemaal op 1 plek vastzetten klonk het wel prima De paarden scharrelde de hele nacht dus rond en stonden 's ochtendsklaar voor hun ontbijt
@Aldith helemaal geen zadelpijn, je zit namelijk letterlijk op een gevulde deken
@Ladybird 100% tot rust
@culaccino ik heb helemaal niks gemerkt van spanningen, maar dan ook echt niks Ik weet alleen dat ik niet meer via Rusland vlieg als daar voetbal is De "douche" was de in Asië welbekende Bucket Shower Die je dan ein-de-lijk kon vullen met een beetje warm water in plaats van rivierwater van 5 graden