Zilver haar trainingsrondje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Zilver haar trainingsrondje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:00

Ik ben in ieder geval geen hond, vraag me alleen af wie ze voor de gek houdt en heb mijn antwoord inmiddels.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:02

Nou elina dan zal ik als degene die dichter bij staat dan de meeste bokkers ook even wat commentaar geven _-:(

Ik vind oprecht dat het nu beter gaat dan tijdje terug!
Straks lekker genieten in de zomer en dan gaan we volgend jaar lekker los! En dan ook keer samen rijden!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 21:03

Nynkster schreef:
Nou elina dan zal ik als degene die dichter bij staat dan de meeste bokkers ook even wat commentaar geven _-:(

Ik vind oprecht dat het nu beter gaat dan tijdje terug!
Straks lekker genieten in de zomer en dan gaan we volgend jaar lekker los! En dan ook keer samen rijden!

Ja gaan we doen! Lekker genieten samen :D eerste halfjaar heeft ze vrij hoor. Dan is ze dik haha

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:17

Ze ziet er goed uit! Heb denk ik wel al je topics gezien, alleen reageer bijna nooit. Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om dr steeds wat nieuws te laten doen. Doe ik met mijn (inmiddels 5 jarige, ook beleerd met 3, omdat ik m toen kocht) ook. Paard vind heel veel spannend, en imo leert hij daar juist van (krijgt overigens wel regelmatig vakantie omdat ik weg ben dan, voor werk)
Naar mijn idee kan je, als je haar op de juiste manier aanrijdt (zoals het er uit ziet op de foto's) er een heel fijn paard aan over houden, wat niet van elk omgedraaid blaadje aan de boom schrikt.

En vergeet niet: de hengstenkeuring (iig kwpn) is altijd voor 2 jarigen, die moeten veel meer dan zilver, en ook niet gaan er niet massaal kapot aan

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:33

Hengstenkeuring is gedacht vanuit commercie en vanuit ambitie van de eigenaar, zeker niet vanuit het welzijn van het paard. Ja er blijven een paar toppers over, maar je wilt niet weten hoeveel er op de weg er naartoe geestelijk of lichamelijk sneuvelen. Soms komt dat nooit meer goed. En dan hebben we het bij paarden die voor de hengstenkeuring in aanmerking komen al per definitie over paarden met veel extra kwaliteit, niet middle of the road waar je een huis tuin en keuken paard mee kunt vergelijken.

En ja ik ben voor afwisseling. Maar afwisseling kent zijn grenzen met een jonkie, die moeten alles verwerken. En keuring en dekstation zie ik niet als afwisseling uit belang voor het paard, dat zie ik als ambitie van de eigenaar. Dat kan, maar dan dien je de rest daar op af te stemmen en niet ook nog van alles anders te willen. Dan is dat meer dan genoeg voor zon kleuter. Er is gewoon een limiet aan wat je een jonkie kan verwerken. Een 5-jarige kun je niet vergelijken met een 3-jarige.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:46

Ik vind Zilver een heel leuk dier, dus ik volg ook al een tijdje je activiteiten en topics daarover..
Het is ook zeker niet mijn keuze hoe jij met haar omgaat, maar daarom is Zilver van jou en niet van mij. Ik kan ook weinig voorspellen over haar toekomst.

Maar wat ik wel storend vind aan je topics en reacties is dat je bijvoorbeeld noemt dat je paard op stal moet blijven staan zodat ze genoeg pit heeft voor de keuring, wat dus uiteindelijk alsnog helemaal niet het geval is (kun je niet van tevoren weten) maar dan denk ik wel 'dat dier heeft dus al die tijd voor niets binnen moeten staan'.
Je gaf aan dat je daarna nog 1 evenement wilde doen en in de tussentijd vakantie zou geven. Na het evenement zou Zilver aantal maanden lekker de weide op gaan om het allemaal te overdenken. Maar toch zie ik steeds weer rijtopics en evenemententopics.
Kortom, de vakantie is ook geschrapt of ingekort?

Jij bent de baas over Zilver en dat mag je zelf bepalen en soms wijzigd je visie. Dat is prima. Maar daardoor is het wel lastig voor mij (en wellicht sommige andere bokkers) om waardering voor jouw handelen te hebben. Je plannen klinken zo goed, maar de uitvoering valt me dan tegen.
Ik vind het een heel leuk dier en zou er graag op willen reageren met leuke complimenten etc. Maar goed, je manier van valt me dan tegen.. Niet omdat je doet wat je doet maar door de plannen die je aankondigd en het niet waarmaken.

Maar goed, hopelijk gaan jullie een 'gouden' toekomst tegemoet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 01:15

Roycemack misschien is het dan mijn fout om alles op internet te kwakken. Een mens heeft ideeën en ideeën kunnen veranderen. Ik blijf vooral naar het paard kijken en dan pas ik mijn planning aan. De planning die op bokt staat plaats ik een halfjaar van te voren, misschien onverstandig om altijd te willen plannen.

Zullen we nu ontopic blijven? Oftewel... de foto's die hier nu staan en niet zo zeer wat ik allemaal op bokt zet :+ Volgens mij weet iedereen dat nu wel. Heb geen zin meer om mij elke keer te moeten verantwoorden en in een hoekje gedrukt worden. Ik show gewoon trots mijn paard. Waarschijnlijk ook de laatste keer...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 02:26

Volgens mij weet je hoe bokt in elkaar steekt en omdat je regelmatig opduikt vergeten mensen het niet.

Kijk ze loopt keurig, het is echt niet verkeerd om 3x per week erop te zitten. Ze wordt gedekt en ws staat ze dan de winter lekker dik te worden en niks te doen (tenminste dat hoop ik) en pak je haar weer op als het veulentje er naast loopt. Prima doen we hier ook. Maar het is wel allemaal en en. En op concours en voor de keuring, daarvoor al zadelmak. Had haar gewoon rustig keuringsklaar gemaakt, dan had je daarna er zo op kunnen stappen en kunnen rijden (dan zijn ze al getraind en is het rijden nou eenmaal makkelijker want meer balans ed). Het is pas juli, als je er nu op was gaan zitten had je lekker 4 maandjes kunnen rijden en daar volgend jaar zo mee verder kunnen gaan en lekker kunnen gaan starten. Dat vergeten paarden echt niet

Paarden zijn niet van suiker en vergelijken met de hengstenkeuring is zo niet reeel. Die al vroeg getraind maar dit zijn paarden met zoveel extra talent, die lopen van zichzelf al goed. Dat lijkt me niet vergelijkbaar met een amateur die af en toe op zijn paard een rondje rijd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 03:07

Hoge bomen vangen veel wind en als je veel topics over je paard op bokt plaatst, dan vergeten mensen dat niet.
En ergens kan ik het commentaar wel begrijpen. Met 2.5 jaar op je paard gaan zitten en haar dagenlang binnen in een box houden omdat ze pittig moet zijn voor de keuring heeft niets met welzijn te maken of afwisseling of fris in het koppie houden te maken, maar met egoisme. Daar is gewoon niets over goed te praten en dat weet je zelf ook al gezien je er strategisch omheen praat.
Toch snap ik je redenering, maar ik begrijp het commentaar ook zeker. Je verpakt je topics in mooie woorden, maar de mensen die voorgaande topics hebben gelezen of bij je in een topic zitten haken er op in. Dat heb je nou eenmaal wanneer je veel topics plaatst en controversiële onderwerpen aansnijdt.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 05:45

Laat ook maar zitten.. niet meer te redden
Geniet van het zomerweertje he! {:}

dieseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 06:04

Volgens mij word er gereageerd met onderbouwing en staat het belang van Zilver hierin voorop.
In je reacties kom je heel eigenwijs en drammerig over,jammer want dat is niet nodig en heeft geen meerwaarde. Hiermee bevestig je enkel dat beeld (dat je maar wat doet en niet altijd het belang van Zilver voorop plaatst).
Als je topics opent krijg je allerhande reacties, niet alleen de Ah's en Oh's...
Je hebt een prachtig paard, een harde werker met een gouden hartje. Ben daar zuinig op in jullie beider belang.
Heel veel plezier en succes met haar, ik volg haar graag, zeker als er een kleine op komst gaat zijn!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:55

De vraag die je jezelf zou kunnen stellen, is: waarom is het nodig dat ze al deze dingen op deze leeftijd al doet?

Is dat noodzakelijk, of zou het voordelen kunnen opleveren als je het opdoen van al die ervaringen wat meer verspreidt over de komende paar jaar?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 07:59

Kabayo schreef:

Dit spreekt voor zichzelf en was wel te verwachten.
Jammer :) Maar idd geniet lekker van het weer {:}

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:00

Volgens mij liet de ts rijfotos zien van haar paard, en heeft ze al meerdere keren gevraagd om er niet meer over door te gaan. Zullen we dat dan ook gewoon doen?

Ik vind dat je haar netjes rijdt ts!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:08

Cayenne schreef:
Kabayo schreef:

Dit spreekt voor zichzelf en was wel te verwachten.
Jammer :) Maar idd geniet lekker van het weer {:}

Het is toch ook wel beetje zo dat als je maar door blijft gaan dat mensen er zat van worden?
Altijd weer hetzelfde gezeik

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:10

Ik denk dat dat vooral komt omdat TS eigenlijk zelf ook geen zinnig antwoord heeft waarom ze het doet.
En dan bedoel ik vanuit het voordeel van het paard gezien, en niet vanuit zichzelf.

Als je dan vervolgens actief topics opent, dan vangen hoge bomen soms veel wind.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, hoor. Maar als je een topic opent weet je dat je commentaar kunt verwachten.
Je kunt dan ook gewoon het gesprek op een normale manier aan gaan ipv denigrerende opmerkingen maken.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:15

Cayenne schreef:
Ik denk dat dat vooral komt omdat TS eigenlijk zelf ook geen zinnig antwoord heeft waarom ze het doet.
En dan bedoel ik vanuit het voordeel van het paard gezien, en niet vanuit zichzelf.

Als je dan vervolgens actief topics opent, dan vangen hoge bomen soms veel wind.
Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, hoor. Maar als je een topic opent weet je dat je commentaar kunt verwachten.
Je kunt dan ook gewoon het gesprek op een normale manier aan gaan ipv denigrerende opmerkingen maken.

Moet dat dan? Ze hoeft zich toch niet te verwantwoorden voor HAAR paard?
Het lijkt soms wel als je een paard hebt dat je nog 20 mede eigenaren hebben die op bokt een lading commentaar geven hoe je dingen moet gaan doen.

Als er nou eens opbouwend en NETJES GEBRACHT commentaar werd gegeven op een nette en vriendelijke toon zou TS al heel anders reageren. Maar altijd dat haat en nijd zou ik zelf ook helemaal zat van worden :7

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:24

Wat ik dan ook mag vinden van de leeftijd, belasting en whatever.

Ik vind het rijden er erg prettig uit zien :j
Neusje komt er lekker uit, ziet er ontspannen uit. De bitloze fotos vielen me de oortjes meteen op, vind het helemaal geen verkeerd beeld. Met bit zie ik wat meer spanning terug in het koppie, maar denk dat je er daar misschien ook meer aan het werk zette?

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:32

ziet er mooi uit het gele setje staat <3 stoer om zo op wedstrijd terrein te kunnen oefenen zien er goed uit knap paard die zilver :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 08:37

Sheeltje2 schreef:
ziet er mooi uit het gele setje staat <3 stoer om zo op wedstrijd terrein te kunnen oefenen zien er goed uit knap paard die zilver :D

Dankje! We worden nu echt een team <3

M_ontana schreef:
Volgens mij liet de ts rijfotos zien van haar paard, en heeft ze al meerdere keren gevraagd om er niet meer over door te gaan. Zullen we dat dan ook gewoon doen?

Ik vind dat je haar netjes rijdt ts!

Je hebt een punt :+
Dankjewel! Ik ben heel erg bezig met mijn houding. Kost moeite maar gaat steeds beter :j

Azmay schreef:
Wat ik dan ook mag vinden van de leeftijd, belasting en whatever.

Ik vind het rijden er erg prettig uit zien :j
Neusje komt er lekker uit, ziet er ontspannen uit. De bitloze fotos vielen me de oortjes meteen op, vind het helemaal geen verkeerd beeld. Met bit zie ik wat meer spanning terug in het koppie, maar denk dat je er daar misschien ook meer aan het werk zette?

Fijne reactie. Iemand die het topic snapt :P Wat je er van vind mag he zelf bepalen. Daar is een ieder vrij in. Fijn dat jij je mening niet doordramt :D

Dankjewel! Klopt met bit vroeg ik wat meer. Bitloos was ik vooral bezig met de ho. Ze ging veelste snel :+ Kwestie van oefenen denk ik.
Bitloze filmpjes heb ik wel. Staan op mijn youtube account!

Om voor de laatste keer op de rest in te gaan. Ik waardeer jullie mening en hulp (?). Ik voel alleen de behoefte niet (meer) om mij te verantwoorden en om alles uit te leggen. Ik ben zelf ook niet zo goed in verwoorden, dan komt het er minder goed uit dan dat ik werkelijk bedoel. Ik ben niet zo goed in onderbouwen. En zoals iemand in pb zei, je kan niet iedereen tevreden houden en sommige rotte appels hier (die mijn topics en berichten met opzet opzoeken om lekker onrust te stoken / over mij heen te kakken) die zien toch nooit ergens iets goeds in en beginnen met vage aannames die ik nooit gezegd heb :+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:41

Ik snap dat je, je paard veel wilt leren en wil meegeven! Alleen maar goed. Ik zou het alleen wat meer spreiden, op ander terrein leren lopen kan ook als ze 4 is en hetzelfde geldt voor meer dingen. Had ook je topic gezien van de fotoshoot (heel gaaf trouwens!), maar ook dit zou ik persoonlijk nog een jaartje uitstellen. Helemaal van die fijne paarden die niet aangeven dat het teveel is moet je in bescherming nemen van zichzelf.

Mooie foto's en ziet er goed uit. Lijkt alsof je paard echt al fijn je hand volgt voor een Fries! Die vinden dat toch vaak erg lastig :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 08:53

Nou, puur commentaar op de filmpjes dan maar:
Ik vind dat Zilver een mooie houding heeft en ook dat je er zelf niet slecht op zit (kan beter maar dat zie je zelf ook, dus ach :P ). In draf lijkt ze nog wel heel wiebelig en erg te zoeken. De galop is veel stabieler. Ze stort in galop nog een beetje door de bochten heen, maar dat is ook kracht en vertrouwen dat nog moet groeien natuurlijk (zie ik vooral in het laatste stuk). Al met al heel netjes voor een fries en zo vroeg in haar leven.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:01

Leren we ook niet dat drammen, alleen maar in het tegenovergestelde resulteert?
Kbk, Art_Ificious..
(Gelukkig zitten er ook hele normale reacties tussen, fijn!)
Als er altijd maar commentaar, hoe goed het ook bedoelt is, dan word het heel lastig om er naar te luisteren, en wil je gewoon niks meer plaatsen want je krijgt altijd maar negativiteit.

Elina verwacht echt niet alleen maar oh's en ah's, maar als er al drie hebben gezegd "dit is niet slim" waarom moet nummer 4 dan ook komen met hetzelfde commentaar als alle vorige topic er mee vol zitten. Wil je heel graag voor zilver spreken doe dat dan even via pb. maar dat hart dat je voor paarden hebt, heb dat even voor Elina want ze bedoelt het echt goed, advies word echt wel mee genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:08

Wat rijd je vriendelijk! Je zit er super mooi op. Mooi setje ook!

Wbt de rest, geen idee, ga ik geen oordeel over geven.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 09:47

Ik vind het er netjes uit zien hoor. Paardje loopt er al lekker bij. Ik zou wel zoveel mogelijk lichtrijden en niet doorzitten. Alle reacties vind ik nogal overdreven. Het paard is 3 die gaat af en toe ergens heen, wat is daar mis mee? Jullie doen het anders met jullie paarden, zij doet het zo. Het is haar paard en ik zou niet weten waarom ze jullie voortdurend uitleg moet geven en verantwoording wat ze met haar eigen paard doet. Een paar keer in de week rijden en af en toe naar een vreemde plek moet het beestje echt wel aankunnen. Niet elk paard wat met 3 jaar beleerd is gaat snel kapot. Die van mij doet het na 20 jaar ook nog uitstekend en heeft in zijn hele leven nog nooit iets gemankeerd.
Als Zilver wat sterker is dan zul je er hoge ogen mee gooien in de dressuurbaan. Veel succes met je mooie paardje!