En dan is het wachten op nieuws...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 06:55

Little_Gift schreef:
Wat is het toch lekker makkelijk om paarden te hebben op deze manier! Een ander zal het wel klaren...

Wat is het toch makkelijk om via deze, anonieme, manier een waardeloze reactie te plaatsen die niks toevoegd. Gewoon een lompe sneer naar TS.

Little_Gift

Re: En dan is het wachten op nieuws...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 07:15

Nee gewoon je waarden en normen kennen en je plicht opnemen als eigenaar! En die drukke baan => ik werk ook meer dan fulltime en heb nog om middernacht pas de stal verlaten om om 2u30 alweer op het werk te moeten zijn voor de volgende 12u durende werkshift. Dat is dus geen excuus.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 07:19

Wauw wat een reacties.
Gelukkig zijn ze niet de hele nacht met mijn paard bezit geweest, als dat zo was had ik er zelf natuurlijk wel gezeten. :)

En eerlijk, de reacties verbazen mij helemaal niet. :+
Het is en blijft bokt...
Dus heb er ook wel even over nagedacht of ik het zou plaatsten, maar het was wel fijn om zo toch even mijn ei kwijt te kunnen.
Want het is echt niet zo dat ik lekker rustig in bed heb liggen slapen. :+

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:13

De hele nacht bij een pensiondier gaan zitten is niet de bedoeling inderdaad maar dat is volgens mij niet het geval. Een dierenarts opvangen en nog x gaan checken hoort gewoon bij het vak volgens mij

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:15

judithM schreef:
De hele nacht bij een pensiondier gaan zitten is niet de bedoeling inderdaad maar dat is volgens mij niet het geval. Een dierenarts opvangen en nog x gaan checken hoort gewoon bij het vak volgens mij

Ik zou zelf wel gaan, maar dat is ieder zijn keus.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:51

Ik persoonlijk zou ook dan zelf bij mijn paard willen zijn.
Maar TS heeft het in overleg gedaan met de pensionhouder.
Die heeft de Da opgevangen . En het paard is behandeld.
Er is voor het paard goed gehandeld.
Dus waarom dat sommige TS nu afbranden..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:56

Dat is schrikken!
Gelukkig dat het nu weer beter gaat....die arme Olivia :(:)

Je boft met zo'n fijne vriend, een kerel met een groot hart voor zowel mens als dier!
Fijn dat je je dieren bij iemand hebt staan waarop je ook in noodgevallen volledig kunt vertrouwen :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:00

Little_Gift schreef:
Nee gewoon je waarden en normen kennen en je plicht opnemen als eigenaar! En die drukke baan => ik werk ook meer dan fulltime en heb nog om middernacht pas de stal verlaten om om 2u30 alweer op het werk te moeten zijn voor de volgende 12u durende werkshift. Dat is dus geen excuus.

Nogmaals: als dit werkt voor de TS en haar pensionhouder, wie ben jij dan om er n mening over te hebben?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:11

De staleigenaar van waar mijn paard staat zet ook iedere 2 uur haar wekker als er een paard ziek is. Sterker nog, ze is met mij meegegaan naar de kliniek. Half 1 's nachts hadden we mijn paard op de trailer, half 5 was ze thuis. En dan half 7 weer gewoon aan het werk.

Ik ga erg off topic nu, maar ik ben het zo zat dat er zo primair wordt gereageerd in topics. Zonder de context maar enigszins te kennen wordt er ongenuanceerd vanalles geblaat.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 12:44

joey2010 schreef:
Ik persoonlijk zou ook dan zelf bij mijn paard willen zijn.
Maar TS heeft het in overleg gedaan met de pensionhouder.
Die heeft de Da opgevangen . En het paard is behandeld.
Er is voor het paard goed gehandeld.
Dus waarom dat sommige TS nu afbranden..

Sterker nog, die heeft de da eerst gebeld en daarna pas mij. :D

Vanochtend heeft ze weer goed gegeten, ze staan inmiddels buiten echter is ze nog niet fit. Drinkt wel maar eet niet op de wei.
Ze word gelukkig nog steeds goed in de gaten gehouden.
En als ze het niet vertrouwen wordt de da meteen weer gebeld.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:24

Jullie hebben verder toch goed gehandeld!
Fijn dat de pensionhouder zo oplettend is geweest.

En dat het paardje maar snel mag opknappen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:31

Little_Gift schreef:

Jaloers of zo!!! Mens stop met dit gezeik. Iedereen doet het op zijn manier, dat dat niet de jouwe is hoef je niet op deze manier te spuien. Mijn vader had er een spreekwoord voor: Wanneer Jantje in de sloot springt doe jij het dan ook??? Paard van ts is in prima handen en dat jij vind dat je er bij moet blijven geeft je absoluut niet het recht om zo te minachtend naar ts te doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:45

Mijn pensionhouder zorgt ook voor mijn paard als die bij nacht en ontij ziek wordt.Veel liever zou ik dat allemaal zelf doen maar ik heb geen plek aan huis en geen auto. Dus heb ik een goede volpension stalling gezocht waardoor ik minder zorgen hoef te hebben.Natuurlijk hangt daar een prijskaartje aan,maar dit is voor mij de beste regeling.Dus,ts,trek je niets van decommentaren aan,en beterschap met je paard!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:52

Wij hebben op dezelfde manier een pony in pension staan. Wij zouden hetzelfde doen hoor. Iemand betaald voor stalling en vind zelf ergens wel dat dit erbij hoort.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:29

Wat een onzin, wordt nu toch prima voor het paard gezorgd, als mijn paard met koliek staat was ik op de hele nacht op stal, maar dan gaat mijn stalhouder echt niet lekker in bed liggen. Dus dat gaat ook niet op.

Beterschap met je paardje :(:)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:34

Nou doe ik heel veel voor mijn pensionpaarden. Maar eerlijk gezegd verwacht ik als ze de mogelijkheid hebben dat ze wel komen als hun dier ziek is . Ik vind dit wel heel makkelijk.zelf als eigenaar zijnde zou ik mijn dier ook zelf willen zien normaal gezien hoor je je paard ook beter te kennen als wie dan ook.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:37

beatje schreef:
Nou doe ik heel veel voor mijn pensionpaarden. Maar eerlijk gezegd verwacht ik als ze de mogelijkheid hebben dat ze wel komen als hun dier ziek is . Ik vind dit wel heel makkelijk.zelf als eigenaar zijnde zou ik mijn dier ook zelf willen zien normaal gezien hoor je je paard ook beter te kennen als wie dan ook.

Goed, dan spreek jij dat zo af met jouw klanten. TS heeft een dubbele relatie met haar stalhouder, namelijk als pensionklant en als vriend. Dan is dat weer wat anders, of juist niet, je moet gewoon afspraken maken!

Daarbij zou de stalhouder misschien nog meer geneigd zijn wakker te blijven als TS er was om gezelschap te houden ipv een wekker te zetten om om de zoveel tijd even te kijken.

Leven en laten leven mensen. Zolang een paard goede zorg krijgt, zal het me een worst wezen of het wel aan alle bokkers hun, al dan niet fictieve, normen voldoet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:17

Natuurlijk weet iedereen op bokt precies hoe het hoort. Als je ook maar iets afwijkt krijg je een dozijn commentaar en verwijten op je af. Terwijl het grootste gedeelte van bokt ook enkel doet wat zij denkt dat goed is en dat is misschien ook niet wat er in het boekje staat. Maar achter het toetsenbord zijn het echte moraalridders! Waarom kunnen paardenmensen onderling niet gewoon aardig tegen elkaar doen? Elkaar sterkte wensen op zulke momenten. Kon TS misschien nog wat steun halen uit dit topic?

Ik vind dat er goed gehandeld is!

1. er is gelijk op gemerkt dat er niet gemest is.
2. er is gelijk opgemerkt dat niet al het eten op is gegeten.
3. er is afgesproken om het paard in de gaten te houden.
4. toen het minder ging is de DA gelijk gebeld.
5. er is contact tussen stalhouder, DA en eigenaar.
6. temperatuur wordt zelfs nog opgemeten in de nacht. Ik ga er vanuit dat hier duidelijke afspraken over zijn gemaakt.

Dikke pluim voor TS dat ze zo oplettend is/was geweest! Een andere bokker had de eerste tekenen misschien wel over het hoofd gezien! Ook super dat het op deze stal zo geregeld is! Lijkt mij een fijn gevoel.

Heel veel sterkte met je paard!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:27

Willekes schreef:
Sterkte! Duim met je mee.
Ik snap dat je niets kan doen, maar als de dierenarts komt wil je daar als eigenaar toch bij aanwezig zijn, ongeacht het tijdstip??? Zeker als je zelf thuis bent? En je bent zelf paraveterinair.

Lief van jouw stalhouder dat hij/zij wel bij wilt blijven en e.e.a. in de gaten wil houden. In feite - maar dat is mijn mening - leg nu de verantwoordelijkheid wel erg makkelijk bij de pensionhouder neer. Misschien ben je minderjarig, geen idee? Jij bent toch te allen tijde verantwoordelijk voor je paard? Ook al kan je niets doen.

Als bv de DA is geweest en die zegt afwachten gedurende de nacht, ja, dan kan ik mij voorstellen dat de pensionhouder je paard in de gaten houdt en jou waarschuwt als het mis gaat zodra je thuis bent. Maar de pensionhouder opzadelen met dierenartsbezoek terwijl je zelf thuis bent .. ik mis hier iets. Kan weet natuurlijk niet de gehele situatie vanaf het scherm te beoordelen.
Wens je paard, de pensionhouder en jou veel sterkte toe!

< edit typo >

Ben het eens met je en ik denk precies zelfde.

Is mij ook weleens gebeurd dat mijn paard niet goed of lekker was en dan ben ik op stal of het nou vroeg of laat is op de dag, of ik nog iets kan doen of niet. Ik zorg dat ik er ben, mijn paard dan ben ik erbij.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 17:31

Bedankt voor alle reacties!
Het is zeker fijn als je paard op zo'n topplek staat. :j

Temperatuur begint helaas weer wat op te lopen.
Ze zit nu weer op de 38,7.
Om 19.00 uur krijgt ze weer medicijnen.
Na het werk rij ik even die kant op.
Hopelijk ben ik vandaag optijd klaar maar vrees ervoor.
Het is super druk op werk, was ook te verwachten na Hemelvaart maar er kwamen nog wat spoedgevallen op. :+

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:35

Little_Gift schreef:
Wat is het toch lekker makkelijk om paarden te hebben op deze manier! Een ander zal het wel klaren...

Wauw wat een rotopmerking. Dat iemand het niet op jouw manier doet, betekent niet dat het fout is he?
TS, ik hoop dat ze snel opknapt :j

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:45

Eigenlijk verbazen mij de reacties van de bokkers meer dat die het normaal vinden dat de ts niet langs haar paard gaat.
Hoewel ik eigenlijk opgehouden was me te verbazen over het fenomeen mens.Maar soit.
Druk op je werk is toch niet echt een excuus en je bed ook niet.Ik vind de opmerking lekker makkelijk paarden zo houden niet gek hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:49

beatje schreef:
Eigenlijk verbazen mij de reacties van de bokkers meer dat die het normaal vinden dat de ts niet langs haar paard gaat.
Hoewel ik eigenlijk opgehouden was me te verbazen over het fenomeen mens.Maar soit.
Druk op je werk is toch niet echt een excuus en je bed ook niet.Ik vind de opmerking lekker makkelijk paarden zo houden niet gek hoor.

Nee hoor, ik ben het ook wel met je eens. Je bed en een logeerhond zijn secundair aan de gezondheid van je paard. Daar zijn echt wel oplossingen voor te vinden.
Ik verbaas me hier ook over, maar blijkbaar is het heel normaal om het door anderen op te laten knappen. TS mag in ieder geval in haar handjes knijpen met de staleigenaar.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:50

beatje schreef:

Ik vind dat je sommige dingen gewoon voor je moet houden. TS heeft niks aan dat soort opmerkingen. En over dat normaal vinden, ook dat weet je niet.

En als je dan toch iets wil zeggen, laat het sarcasme achterwege en wees iets vriendelijker. Maar blijkbaar is ongenuanceerd en anoniem je gal spuwen wel normaal. En daar verbaas ik me over. Punt.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:52

Ik zie het probleem niet zo hoor. Paard wordt prima in de gaten gehouden. Hoe TS dit regelt is haar keuze en zij heeft afspraken met de pensionhouder. Belang is welzijn paard en dat lijkt mij hier goed op orde.
Beterschap met je paardje TS