Zilver showt erop los!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 17:07

Esmee_98 schreef:
Ik vind haar echt zo mooi! <3
Ik las ook mee in je volgtopic. Loopt dat nog steeds of heb ik het per ongeluk ontstipt? :o? Ik heb dat topic al even niet meer voorbij zien komen namelijk

Nee heb niet meer gereageerd. Er was volgens mij niet zoveel interesse in..
Dankje wel!!

Liespower
Lief dankje! Lengte manen had langer gekund. Kruis is te kort. Hoofd is wat lang en oren ook. Opzich snap ik het wel. Denk dat het al veel scheeld als de manen groeien. (En dat doen ze :j )
Leuk compliment! :D

Kimley
Haha mijn gedachte :P
Dankje!!

Maanlicht
Leuk dat ze herkent word op bokt! Dankje! Nu zelf nog netjes zitten maar heb bekkeninstabiliteit. Ik werk er hard aan! Maar het is erg frustrerend!

Aankomende zondag doen we mee op de Ruiter inspiratie dag te Tolbert aan een clinic vrijheidsdressuur! Zin in

LiindseyV

Re: Zilver showt erop los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:18

Gaat zeker goedkomen hoor met de tijd!
En het is zoals je zelf zegt, jurysport!

Ik had zondag een ibop ... Daar waren de punten en commentaar bij de verschillende paarden ook niet altijd juist dusja...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:27

Van dit ras heb ik geen verstand, maar ik vind het gewoon een hele mooie merrie van 3 jaar die vast nog wat gaat uitbotten. Ik begrijp dat je erg blij bent met haar. Veel succes en vooral plezier met haar.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:33

Maanlicht schreef:
Ja, daar is Zilver weer! Ik vind haar prachtig! Vooral ook hoe mooi ze zich al laat zien onder het zadel. Dat gaat helemaal goedkomen als ze wat ouder is.

En Absolem, leuk dat je vriend echt een fantástische merrie heeft, maar daar gaat het hier toch niet om? Snap je reacties niet zo.

Mijn punt is dat bij zilver alles kennelijk zo snel mogelijk moet. Zadelmak maken nog voor ze drie was. zsm naar de keuring terwijl ze er nog lange na niet klaar voor is. Ergens in een ander topic las ik dat er ook binnenkort al een veulen in moest van bartele. Beestje is amper veulen af en ze moet al van alles.

En juist omdat ze zo mooi gebouwd is vind ik het zoo zoooooo zonde dat ze maar niet de tijd krijgt om gewoon even ietsjes volwassenener te worden.

Ja het is een mooi paard. Ja ze kan opzich prima lopen als je naar de filmpjes kijkt. Maar ze kan zoo veel beter en sterker worden als ze gewoon eventjes de tijd krijgt. Met wat geduld zal Kabayo er later ook veel langer plezier van kunnen hebben.
Laatst bijgewerkt door Absolem op 01-05-18 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:34

Ze is nog geen 3 en ze is nog zo puppy , eerst maar uitgroeien en uitzwaren!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 17:53

Zucht geen enkel topic die ik plaats kan niet zonder commentaar. Zelfs niet als ze gewoon een rondje aan het touw draaft.

Ja klopt Rebecca. Kijk wel weer over 3 jaar of zo.

Piendumatre. Dankjewel!

Lindsey. Klopt. Ik kan ze vaak ook niet echt volgen. Ach je kan je er beter maar bij neer leggen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:07

Dat begrijp ik Absolem, maar daar heeft het geweldige paard van je vriend toch niets mee te maken. Je kunt dan toch gewoon aangeven dat wanneer ze iets meer tijd krijgt en ouder wordt er wellicht meer geluk is op de keuring?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:11

Kabayo schreef:
Dankje wel!!

Hmm, jammer. :(
Ik lees in veel topics mee zonder te reageren, heb het idee dat wel meer mensen dat doen. Jammer als we jullie niet meer kunnen volgen!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:11

Esmee_98 schreef:
Kabayo schreef:
Dankje wel!!

Hmm, jammer. :(
Ik lees in veel topics mee zonder te reageren, heb het idee dat wel meer mensen dat doen. Jammer als we jullie niet meer kunnen volgen!

Ik volgde ook mee, maar weet niet altijd precies wat te zeggen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:18

Ik volgde ook wel. Ik reageerde alleen ook niet omdat ik mij niet in die discussie wilde mengen :o

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:22

Kabayo schreef:
Zucht geen enkel topic die ik plaats kan niet zonder commentaar. Zelfs niet als ze gewoon een rondje aan het touw draaft.

Ja klopt Rebecca. Kijk wel weer over 3 jaar of zo.

Piendumatre. Dankjewel!

Lindsey. Klopt. Ik kan ze vaak ook niet echt volgen. Ach je kan je er beter maar bij neer leggen

Nouja, zo verrassend vind ik dat ook niet :=
Het is absoluut een práchtig paard ( <3 ) en ik ben er stikjaloers op, maar ik vind het ook doodzonde dat ze zo jong al vanalles moet. Dat is niet voor haar eigen gewin.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 20:35

Maanlicht schreef:
Dat begrijp ik Absolem, maar daar heeft het geweldige paard van je vriend toch niets mee te maken. Je kunt dan toch gewoon aangeven dat wanneer ze iets meer tijd krijgt en ouder wordt er wellicht meer geluk is op de keuring?

Dit is een aardige manier van formuleren inderdaad :j

Liesje
Nouja verassend. Ik vind het wel verassend dat mensen zich graag als moeder voor willen doen op bokt om kindjes de wijze les te leren in elk topic dat ze aanmaken. Dat vind ik eigenlijk wel wat triest. Wat nog zieliger is vind ik dat je berichten na spit om daarna lekker in het topic af te branden. Weet je. Ik ben niet onnozel. Ik kan niet iedereen tevreden houden. Beesje doet helemaal niet veel. Heb nog maar 10 keer gereden waarvan 2 keer een buitenrit. Paard lijdt er echt niet onder hoor. Ik vind dat je ieders manier moet (kunnen) respecteren. Ik vind dat dit zo prima is (en de dierenarts, fysio, zadelmaker, enkele instructeurs en trainingsstallen) Ze word medisch nauwlettend in de gaten gehouden.

Verder. Heel erg bedankt voor je compliment! Ze is zeker knap. Mijn grootste trots na mijn zware verlies vorig jaar.

Leuk dat ik toch volgers had. Snap wel dat er geen reactie kwam. Discussie is zo aangewaaid...

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:42

Wat een leuk dier ! Veel plezier ervan :D En volgende keer beter toch? *\o/*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 20:47

xAnnouk schreef:
Wat een leuk dier ! Veel plezier ervan :D En volgende keer beter toch? *\o/*

Dankje wel! Komt goed!
Volgende keer doen we nog ietsje meer ons best

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:35

Leuk paardje, en ze gaat nog mooier worden als ze wat ouder wordt <3

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 21:48

Kabayo schreef:
Maanlicht schreef:

Dit is een aardige manier van formuleren inderdaad :j

Liesje
Nouja verassend. Ik vind het wel verassend dat mensen zich graag als moeder voor willen doen op bokt om kindjes de wijze les te leren in elk topic dat ze aanmaken. Dat vind ik eigenlijk wel wat triest. Wat nog zieliger is vind ik dat je berichten na spit om daarna lekker in het topic af te branden. Weet je. Ik ben niet onnozel. Ik kan niet iedereen tevreden houden. Beesje doet helemaal niet veel. Heb nog maar 10 keer gereden waarvan 2 keer een buitenrit. Paard lijdt er echt niet onder hoor. Ik vind dat je ieders manier moet (kunnen) respecteren. Ik vind dat dit zo prima is (en de dierenarts, fysio, zadelmaker, enkele instructeurs en trainingsstallen) Ze word medisch nauwlettend in de gaten gehouden.

Verder. Heel erg bedankt voor je compliment! Ze is zeker knap. Mijn grootste trots na mijn zware verlies vorig jaar.

Leuk dat ik toch volgers had. Snap wel dat er geen reactie kwam. Discussie is zo aangewaaid...

Best verassend ja, als iemand je topic afbrandt... :Y) :+ :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:06

Uitgelicht *\o/*

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:46

Knappe zilver snap dat je trots bent is toch gaaf zo op vreemd terrein mooi ervaringen opdoen en komt vanzelf allemaal goed :):)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 07:37

Wat een gesnak zeg... :') mijn vriend zn paard dit. Bladiebla dat.

Ts... Wat jammer.
Maar je hebt tijd genoeg.

Mijn tijd zwaarder pas met 7 uit. En dat is nu n mooie merrie.
Maar... Ik hoef geen keuringen te lopen en wordt al blij op buitenritten als mensen gaan staan... Vooral die oude mannetjes "ohh wat n mooie fries".

Ik snap oprecht dat je baalt.
Maar t komt wel goed

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:56

Knappe Zilver!!
Jammer dat het resultaat niet was wat je gehoopt had, maar dat komt echt nog wel.
Ze is nog jong en er is nog zoveel mogelijk. In vergelijking met de vorige keer is ze al veel volwassener geworden. De volgende keer ongetwijfeld nog meer.
Deze ervaring kan niemand jullie meer afnemen.
Laat deze ervaring en dat het zo lekker gaat met Zilver ohz e.d. niet afnemen door mensen die zichzelf en hun eigen paarden veel beter vinden.
Wat jij doet met jouw paard mag jij ook lekker zelf weten. Jullie genieten samen en dat is veel belangrijker.
Ik gun elk paard zo'n eigenaar die lekker vanalles met het paard onderneemt en op een verantwoorde wijze rustig aan alles opbouwt.
Mevrouwtje is niet bij jouw trainingen/ritjes/o.i.d. om daarover te oordelen.
Fijn voor haar dat ze zo'n perfect paard heeft waar iedereen ongelooflijk voor op de knieën moet :')

Elina en Zilver, toppers! Volgende ronde nieuwe kansen. Dan is Zilver weer een stapje verder in haar volwassen verpakking, bespiering, beweging en meer gewend.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:21

Ik snap opzich wel wat er bedoeld word met de vergelijking met het andere paard.
Ooit bij het kwpn op de merriekeuring geweest en daar werden er slechts 1 of 2 ster.
En dat waren serieus driejarigen die compleet af waren en werkelijk perfect gebouwd qua sportpaard, je zou zeggen dat ze al 4 zijn.
En al geheel in proportie, niet overbouwd, goed 'volwassen' bespierd.
Als je dan komt met een merrie die er eigenlijk net niet aan toe is heb je dus dit.
En ik snap de vergelijking: als een 'af' en kanonnegoed paard al geen ster haalt, haalt deze merrie het zeker niet.
Ik denk dat het zo bedoeld is.
Een stalgenoot heeft een friesje wat een ontzettende laatbloeier is, zij gaat daarom pas naar de keuring als ze meer 'af' is.
Neemt niet weg dat het een heel knap paard is, maar keuringen zijn rare dingen.
Daar wordt schraal of onvoldoende bespierd gewoon keihard afgestraft tot mijn verbazing toen.
Ik dacht echt: het zijn driejarigen..
En bij de veulens was het helemaal erg.
Een veulen kreeg geen eerste premie omdat het wat overbouwd was.
Say what?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:27

Prachtige merrie, zeker voor een driejarige. Ts doet dr paard er geen kwaad mee als ze haar meeneemt naar een keuring (de longeertrainingen etc zijn ook gewoon oke voor een driejarige naar mijn mening). Dat ze het jammer vindt kan toch? Lijkt me onnodig daar op in te gaan, vind de punten ook nog wel laag voor de draf (ben er verder wel mee eens, tot zover dat zichtbaar is).

Vind het zelf al irritant als mensen dingen, dieren of mensen gaan vergelijken. Waarom moet dat perse? Kan je niet zelf uitleg geven on je standpunt te onderbouwen? Vind dat zo vreemd. :o

Zeker weten dat die er als vierjarige nog mooier uit gaat zien, als ze dat beetje bespiering heeft en die onervarenheid weg is. :D

Marrexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:09

Wat een prachtig paard! Daar mag je trots op zijn!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 17:44

AlwaysH schreef:
Prachtige merrie, zeker voor een driejarige. Ts doet dr paard er geen kwaad mee als ze haar meeneemt naar een keuring (de longeertrainingen etc zijn ook gewoon oke voor een driejarige naar mijn mening). Dat ze het jammer vindt kan toch? Lijkt me onnodig daar op in te gaan, vind de punten ook nog wel laag voor de draf (ben er verder wel mee eens, tot zover dat zichtbaar is).

Vind het zelf al irritant als mensen dingen, dieren of mensen gaan vergelijken. Waarom moet dat perse? Kan je niet zelf uitleg geven on je standpunt te onderbouwen? Vind dat zo vreemd. :o

Zeker weten dat die er als vierjarige nog mooier uit gaat zien, als ze dat beetje bespiering heeft en die onervarenheid weg is. :D

Wat een lief bericht! Dankjewel!
Hier kan je een stukje draf zien.

En hier als twee jarige. 2de premie (vorig jaar)

Edit. Op dit filmpje werd ik verliefd op haar !

Moonfish ja ik snap het wel. Maar ze keuren bij het kfps ook op jeugdigheid. Als je met een 3 jarige aankomt die 12 lijkt krijg je ook minpunten. En zo ken ik een 12 jarige die juist 3 lijkt. Dus ja...
Sommige paarden worden nooit "af"

Pasha_2011 schreef:
Knappe Zilver!!
Jammer dat het resultaat niet was wat je gehoopt had, maar dat komt echt nog wel.
Ze is nog jong en er is nog zoveel mogelijk. In vergelijking met de vorige keer is ze al veel volwassener geworden. De volgende keer ongetwijfeld nog meer.
Deze ervaring kan niemand jullie meer afnemen.
Laat deze ervaring en dat het zo lekker gaat met Zilver ohz e.d. niet afnemen door mensen die zichzelf en hun eigen paarden veel beter vinden.
Wat jij doet met jouw paard mag jij ook lekker zelf weten. Jullie genieten samen en dat is veel belangrijker.
Ik gun elk paard zo'n eigenaar die lekker vanalles met het paard onderneemt en op een verantwoorde wijze rustig aan alles opbouwt.
Mevrouwtje is niet bij jouw trainingen/ritjes/o.i.d. om daarover te oordelen.
Fijn voor haar dat ze zo'n perfect paard heeft waar iedereen ongelooflijk voor op de knieën moet :')

Elina en Zilver, toppers! Volgende ronde nieuwe kansen. Dan is Zilver weer een stapje verder in haar volwassen verpakking, bespiering, beweging en meer gewend.

Wauw Carmen.... Wat super lief <3 Dit doet mij echt even goed na die ladingen negatief commentaar over ons als team. En zelfs reacties met "verkoop dat paard "ze is niks waard. Maar stamboek " etc etc. Maakt het allemaal niet zo positief. Ik hou zielsveel van haar.
Komt allemaal goed <3

Marilyn haha tsja. Bijzonder is het wel :+ Dankje. Ik baalde wel een beetje inderdaad. Want ze kan het wel. Ze had er alleen die dag niet zoveel zin in :')

Dankje sheeltje!

Whoop whoop Nynke :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:01

Ik snap het jurycommentaar wel :) Zeker na het filmpje. Ik zou haar iets ruimer met meer afdruk willen. Binnen een paar jaar opnieuw, lekker uitgezwaard en dan zal ze wel een premie nemen. Nu vind ik dat ze nog een halve jaarling/naarling hals heeft, ook al is ze bijna 3 :D Komt wel goed. Als je mijn (irish cob welliswaar) stermerrie nu ziet en als je ziet wat ze was op 4.5. Wereld van verschil :)

Qua commentaar van veel willen: Met een keuring doe je niets verkeerd. Het is geen zware belasting en ze komt op vreemd terrein. Andere paarden, publiek etc. Prima oefening :) Over de rest qua rijden en zo heb ik mijn mening al eens gegeven. Dus daar begin ik niet opnieuw over.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-05-18 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt