-

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 10:49

Ik vind het advies ontzettend aardig en goedbedoeld, maar als er wordt gezegd dat ik mijn paard in training moet zetten dan ben ik er wel een beetje klaar mee. Zoals ik zei wilde ik trots mijn foto's laten zien, maar als ik écht zo ontzettend veel commentaar zou willen hebben had ik de foto's in een ander topic geplaatst op een forum waarvoor dat bedoeld is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:49

Maar in die maand al wel een jonge paarden wedstrijd gestart. Misschien iets te snel. Sensibele paarden zijn fantastisch wanneer je ze voor elkaar hebt en door het begrenzen aan de voorkant los je een klein stukje op maar dit zal zich in de latere africhting absoluut tegen je gaan keren. Ondanks je ervaring met sensibele paarden zou ik bij deze het toch nog maar iets rustiger aandoen, het lijkt een hele goede te kunnen worden maar geef hem de tijd. Zet hem gewoon direct op een volte wanneer hij onder je weg loopt, probeer dat eens een paar weken en probeer er af te blijven van de voorkant. Die slof zeg ik niks over want ik kan me je gevoel voorstellen maar als het goed is ben je na een aantal weken de slof niet meer nodig. Maar voor nu, geduld.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:50

Ik denk niet dat je het weg hoefde te halen, mensen proberen je alleen verder te helpen met je hete paard. Dat is niet om je af te branden of flink commentaar te hebben.

Misschien dat er ook nog iets te behalen valt in het voerbeleid? ik weet zo niet wat je voert natuurlijk dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar misschien is er iets waardoor hij nog net iets meer energie krijgt wat hij verder niet nodig heeft :) Ik vind het filmpje helemaal niet schokkend of raar net als de fotos.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:50

Jammer dat je de OP leeg hebt gehaald, ik zie veel berichten dat je paard zo leuk is ik had hem ook graag willen zien :D dat maakt een mens nieuwsgierig!
Ik dacht trouwens dat het de bedoeling was dat commentaar en dergelijke meer thuis hoorde op HAW en niet bij itp?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:55

mavantos schreef:
Ik vind het advies ontzettend aardig en goedbedoeld, maar als er wordt gezegd dat ik mijn paard in training moet zetten dan ben ik er wel een beetje klaar mee. Zoals ik zei wilde ik trots mijn foto's laten zien, maar als ik écht zo ontzettend veel commentaar zou willen hebben had ik de foto's in een ander topic geplaatst op een forum waarvoor dat bedoeld is.

Maar eerlijk is eerlijk, je hebt een heel erg knap paard wat goed kan bewegen..

Maar het rijden is en hoe hij loopt onder het zadel is nog niet echt iets om erg trots op te zijn, aangezien hij loopt als een brok spanning, en dat was op die 3 sec in het filmpje ook te zien..

Je beter geen rijfoto's kunnen plaatsen.. Want je weet hoe bokt is, zodra ze een slof zien dan komt iedereen onder hun steen uit om daar commentaar op te geven,of het nu vriendelijk gebruikt word of niet maakt hun niets uit..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:58

Mijn advies is niet slecht bedoelt, en ik bedoel ook niet dat je een slechte ruiter oid bent.

Maar in mijn ogen worden er wel stappen overgeslagen op dit moment en het zou zonde zijn als dat straks tegen je gaat keren en je het niet meer goed krijgt.
Juist bij dit soort sensibele paarden is een goede {vertrouwensbasis er in leggen zo belangrijk, en dat hij zijn lijf goed leert te gebruiken} vandaar voor het advies om hem in training te zetten als je zelf wat angstig bent en daardoor een slof gebruikt.

Ik begrijp ook je enthousiasme om je gave paard te willen delen, en ook mee te nemen op cc. Maar ook dat is imo te vroeg als hij nog zo rennerig en sensibel is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 11:01

Nouja, ik heb vaker foto's geplaatst waar je dan 3 reacties op krijgt met 'leuk paard'. Uiteraard is goedbedoeld advies welkom, maar na 2x hetzelfde gehoord te hebben is het wel duidelijk. Stuur mij dan een privéberichtje als je meer toelichting wilt geven.

Ik hoef helemaal niet op cc, het is een jonge paarden wedstrijd om hem wat meer te laten zien van de wereld. Hij hoeft daar alleen een paar rondjes over de hoefslag te lopen, ik had ook een clinic kunnen rijden of kunnen lessen op een andere locatie. De insteek was niet anders namelijk. We doen juist ontzettend rustig aan, stoppen als het goed gaat met rijden en wekelijks wat anders (longeren, balkjes lopen, rondje over het erf stappen). Verder staat hij lekker in de wei paard te zijn.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:07

Ik heb alleen het filmpje gezien en ik vrees dat het probleem niet (alleen) bij het paard ligt... Ik heb het idee dat je nogal verkrampt/ terughoudend rijdt. Dit kan onbewust zijn...
Bij die actieve, grote bewegers is het belangrijk dat je zelf ook vooruit durft te denken en rijden. Probeer ze niet tegen te houden aan de voorkant want dat werkt averechts.
Geef hem speeltijd: laat hem springen of ga regelmatig naar een galopbaan. Fysiek en mentaal gaat dit deugd doen en hij gaat zich veel beter kunnen concentreren tijdens het dressuurwerk...

mavantos

Re: -

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 11:12

Problemen liggen nooit bij het paard, hij is zoals hij is en ik moet dat leren oplossen en rijden. ;)

Iedereen die denkt dit goed voor te kunnen doen zijn hartstikke welkom om te komen proberen, hij staat eventueel ook te koop en dan mag het jouw project worden :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:14

Snap werkelijk niet waarom je hem als project ziet, hij heeft gewoon de turbo er nog op. Meeste jonge dieren gebruiken de turbo om goed in balans te blijven. En die turbo kun je ook zonder druk aan de voorkant oplossen, kost moeite en tijd maar is het zo waard. Maar misschien heb je daar helemaal geen zin in aangezien ik nu zie dat hij ook gewoon te koop is, veel succes met hem, of het nu rijden of verkoop is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 11:17

bigone schreef:
Snap werkelijk niet waarom je hem als project ziet, hij heeft gewoon de turbo er nog op. Meeste jonge dieren gebruiken de turbo om goed in balans te blijven. En die turbo kun je ook zonder druk aan de voorkant oplossen, kost moeite en tijd maar is het zo waard. Maar misschien heb je daar helemaal geen zin in aangezien ik nu zie dat hij ook gewoon te koop is, veel succes met hem, of het nu rijden of verkoop is.

Ik heb hem gekocht als project en zo stond hij ook aangeboden, daar is dan ook de prijs naar geweest. Het gaat al zoveel beter dan toen ik hem net had. Hij staat niet officieel te koop op marktplaats ofzo, maar als er iemand komt verkoop ik ze als ze er gek mee zijn. Niets anders dan met mijn voorgaande paarden. Ik heb er twee en uiteindelijk moet er sowieso eentje weg tzt.

Lous

Re: -

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:29

Na overleg met TS zal dit topic definitief gesloten blijven.